OT: Kamera för max 1700:- Vilken?

Aeromiten

Ny medlem
Har i nuläget en Pentax optio e85 som tar hyfsade bilder utomhus , men den är inte så rolig inomhus.
Skulle vilja ha möjlighet att ta bra bilder i serie och även "bra" videoinspelning. Är inget fan av att mecka med inställningar , så den ska helst fungera bra i Auto. Storleksmässigt så är det inget problem om den är lite större.

Någon som har förslag på någon läcker kamera? :)

Senast redigerad av en moderator:
esajanne skrev:
-------------------------------------------------------
> Canon IXUS 240 HS för 1500:- i butik
>
> /Johan

Bra pris, vilken butik är det ?

Köpte en canon sx230 hs för ett tag sedan. Väldigt nöjd än så länge. Filmar full hd och har 14x zoom. Bra autoläge men även en massa manuella inställningar om man vill fixa med sådant. Gav 2000 för kamera, väska, 8 gb minne, ministativ och extrabatteri på pixmania.

Mycketvillhamer skrev:
> Köpte en canon sx230 hs för ett tag sedan.
> Väldigt nöjd än så länge. Filmar full hd och
> har 14x zoom. Bra autoläge men även en massa
> manuella inställningar om man vill fixa med
> sådant. Gav 2000 för kamera, väska, 8 gb minne,
> ministativ och extrabatteri på pixmania.

Tack.

Finns en 240 också. Den blev jag riktigt sugen på:

http://www.photographyblog.com/reviews/canon_powershot_sx240_hs_review/

Pfaff skrev:
> Hitta en fjol eller förfjolsmodell hos El Gigante
> eller liknande. Då får man mycket för pengarna.

Har börjat spana in denna: Olympus E-PM1 + 14-42 svart/svart (delad kartong) inkl. 16Gb

http://www.fotokungen.com/olympus-epm1--1442-svartsvart-delad-kartong-inkl-16gb-p-6055-c-376.aspx

Hittade ett jäkligt fint klipp som var filmat med denna kameran. Tror jag gillar Olympus bildideal , bla blev jag imponerad när farsan visade upp en Olympus C-2500L för länge sen.

Tänk på att du ska våga ta med den utan att ha den inslagen i bubbelplast hela tiden. Jag valde just därför en billigare variant. Den hängde med mig på en off pist-vecka i val thorens liggande i en ficka på midjebältet till min rygga. Detta gjorde att jag hann få fram den och få flera fina bilder som jag aldrig hade fått om den legat nedpackad i ryggan.

Jo , det är ju en sak att ta med i ekvationen.

E-PM1:an hade ju lite sämre display men testfilmklippet var ju helt sjukt bra(förvisso utomhus) men Sony´n är kanske ändå ett bättre val.

Ska in och klämma på kameror hos elkedjorna i helgen.

Man blir ju knäpp i huvet av det här. Går ju inte att bestämma sig.

Canon PowerShot SX260 HS fast med bättre filmegenskaper är nog det jag söker. Finns det i kompaktformat måntro och hur mycket kostar det isåfall?

Vilka filmegenskaper är det du saknar? Det jag skulle vilja ha mer än vad sx230 hs har är något läge med 60 fps och att den filmade i något annat format än .mov (quicktime). Kvaliteten på filmerna är det inget fel på. Kan ju direkt säga att om man ska filma inzoomat något nämnvärt behövs stativ.

Som du nämner så saknas 60 fps och jag tyckte allmänt att filmläget såg småtrist ut jämfört med vissa andra som har testklipp på tex youtube.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp