OT: Kan du MSI-paketering och vill byta jobb?

Dåligt med respons. Alla som kan sånt har jobb de stört-trivs på?

Annars kan du få jobba med bland annat ett gäng cyklister här på forumet.. :-9

Microsofts format för att paketera applikationer. Många programinstallationer är i det formatet och när man vill distribuera program automatiskt till användare (går att göra på många olika sätt) så vill man att det ska installeras med de inställningar och så som du valt, utan att användaren får upp massa dialogrutor etc.

Då paketerar man om programmet i ett nytt MSI-paket och använder det istället.

Det är den korta versionen.

Ja, jag försökte vara ironisk, lite skojig t.o.m. Jag hade ingen aning om vad MSI var för nåt, nu vet jag. Men det kanske är kul.. Det vara inte meningen att vara dryg.
/Johan

jag tyckte inte du va dryg, jag tyckte du va rolig....jag vet inte heller vad MSI är och upplevde att det på beskrivningen lät lika roligt som mitt jobb....:-)

Jag vet vad MSI-paket är och att sitta och packa sådana hela dagarna kan inte vara skoj, men bra mycket roligare än det jag gör nu (eller snarare, låtsas göra nu, det jag gör är roligt).

Du verkar vara uppgiven jomper, har du gett dig på att försöka packa en Adobe produkt:-)

/Claes

Senast redigerad av en moderator:
Nejdå, jag är inte uppgiven. Jobbar inte med paketering själv, men vi behöver fler sådana eftersom vi har många kunder :-)

Garanterar att vi klarar alla Adobe-produkter f.ö!

Hehee.. Sitter och trilskas med PageMaker 7 men det verkar inte vara Adobes fel, problem med MST-filen.

Johan S Skrev:
-------------------------------------------------------
> Tobbe, kan du inte flytta till Tokholm, då?

Jag brukar säga att den enda "storstad" jag skulle kunna tänka mig att bo i är Göteborg. Jag vidhåller det efter mina senaste besök i Tokholm. Det enda som är bra med den staden är Hellas och happymedlemmarna, typ. Fy satan att köra bil där. Iofs. är inte Göteborg så kul att bila i heller men i vart fall lite bättre.

Annars är Örebro en trevlig stad om man struntar i Örebroarna som ofta är lite torra och gnälliga ;)

Jag gillar städer där man kan strosa på stan, ta en glass på en parkbänk utan att bli det minsta uppstressad. Det funkar inte i Stockholm där alla har så förbenat bråttom överallt.

Men så har jag bott i skogen hela mitt liv också ;)

Skulle inte tveka att flytta till Falun t.ex..

Har bott i gbg i fem år och är benägen att hålla med Tobbe. Det är avsevärt lugnare tempo i Göteborg. Funkar dessutom klart bättre att köra bil där, även i stan.

/jonas

Ska man köra bil och kunna ta det lungt på stan är Malmö ett bra exempel. Finns en del bra stigar / skogar strax utanför stan också.. Mitt solklara val är att flytta dit efter avslutade studier =)

Malmö tillhör inte mina favoritstäder faktiskt. Gillar Lund mångfalt bättre. Fast finns det verkligen gott om roliga, tekniska stigar där nere? Jag har inte fått riktigt den uppfattningen, men så har jag ju aldrig cyklat där heller.

Stigar finns det mängder av runt Göteborg däremot.

Problemet med Malmö och Lund är dialekten. Jag har assvårt att förstå skånska :)

Örebro är inte heller någon höjdare rent cykelmässigt.

Man kanske ska leta sig åt värmlandshållet? Den dialekten gillar jag :) Eller Norge på en gång.

Det är väldigt få här i Malmö som pratar bred skånska, jag är själv inflyttad så jag hör mycket väl när de inte pratar göteborska. De flesta i Malmö verkar vara inflyttade, av 10 st på jobbet är två från Skåne/Malmö.
Om möjlighaterna att få bra MTB så finns de, kanske inte så stökigt som vissa här på HappyMTB vill ha det men visst finns det en del stökiga partier. Det är inga större problem att få ihop 3 mil singeltracks.
Största problemet med att bo i Malmö och uppskatta MTB är att man i princip måste ha bil för att komma till roliga stigar och skogar.

//Ola

Tja, det är handlar väl egenligen att lära sig något av de program som finns föra att göra installationer.
Sen kan man komplicera saker rätt långt och då börjar det bli rätt snårigt. Wise installer är ett program
som används rätt ofta från Rational Rose, ett annat är Visual installer som jag tycker är trevligar att använda.
Ladda ner en demo från: http://www.samlogic.com/demos/demos.htm
Men ärligt talat, datanöderi suger, ut och cykla istället!:)

Jo, visst suger det i förhållande till cykling, men det betalar bättre :)

Är tyvärr inte ekonomiskt oberoende så att jag kan cykla när som helst även om jag skulle vilja.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp