[OT] Lädersula plus regnvåt asfalt = ?

Mårten

Aktiv medlem
Hej Bullen!
Jag ska på bal ikväll och ska alltså klä mig som en pingvin och ha blanka svarta skor på fossingarna. Problemet är att det regnar i Uppsala just nu och skorna naturligtvis har lädersula. Vatten och läder går väl inte jättebra ihop? Hur ska jag bära mig åt?

Det är inte pojken i filmen som har skrivit brevet.

Edit: Plus stavas med ett s.

Senast redigerad av en moderator:
Sulan är säkert behandlad så det funkar helt ok. Men du ska nog inte gå nån långmarch i dem.
Jag har haft några skor med lädersula och de har inte pajat av lite vatten.
/J

ggallin: Taxi verkar det bli. Iaf. från hemmet till balen. Sen vet man ju aldrig om det blir nattliga vandringar till efterfester och shit.

bigollo: Merci för ett bra svar. :D

Mina andra skor med lädersula har inte fått smaka på så mycket vatten eftersom det i princip alltid är uppehåll när jag använder dom. :D

mzi: Hmm. Vetefanken om jag hinner fixa det (och har råd). Iofs. vet jag inte än om min fluga är i användbart skick (dvs. om den är vit :P) så det är möjligt att jag måste rusha in till stan en sväng ändå (jävla piss att en fluga ska kosta 300 spänn bara).

Damasker is dö skit.
RodneySpats.jpg

MatsS: Jag funderade på det. Sen kom jag på att jag inte har några. :)

Kanske får ta en skopåse och byta där. Men det känns lite 60-åring.

Jag kör med skopåse om jag inte åker taxi, stilettklackar är så jobbiga att gå med längre sträckor :) Har en del gamla synliga ärr faktiskt på fötterna efter kassa festdojjor, usch...lädersulorna funkar i regn, det är bra om de slits lite så blir de mindre hala.

Skor med lädersula går utmärkt att använda även i dåligt väder men man först bör man fetta in sulan med till exempel fiskarsmorning. Efter kvällens festligheter bör skorna få stå och torka i skoblock av ceder.

Vi får hoppas på att det serveras tillräckligt med vin på slottet, för att få honom att glömma problemen med skorna då!

Jag har ringa hopp om att få se honom på morgondagens Uppsalatur som börjar 9, om man säger så.

Skorna höll, tror jag.

Lämnade sängen vid 15.00 idag så S tips om att jag inte skulle dyka upp på cyklingen idag höll...

Blev ganska blött igår. Framförallt invärtes.

Tillbaka
Topp