[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, Ski Classics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.

[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, Ski Classics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.
Majas ryck var ganska övertygande. Skönt att få se det lyssnandes till en kavalkad av uppdämd reklam.

Yep, journalister försöker alltid hitta fel och ställa till med kontroverser.... Men Ebba ramlade och Frida var inte i bästa högform. Grattis Norge !

Skidåkarna har såklart ingen känsla för hur det glider/fäster jmf med konkurrenterna. Hur skulle de kunna ha det? Visst, de är på plats. Och har åkt skidor mer timmar/mil än vi förstår. Men, vi är ju gubbar på internet! :) Varför skulle vi INTE veta bättre?! :)

Alla som inte vet bäst kan ju skriva på något annat forum än Happy :cool:

Intressant, Myhlback säger ifrån att det skulle varit dåliga skidor som vissa antyder.
Längdskidåkning är en materialsport. Riktigt orättvist för de nationer som inte har råd med vallabussar och vallare. Vore mer rättvist om åkarna fick nöja sig med borstar, sickel, rill och skins.

Skidåkarna har såklart ingen känsla för hur det glider/fäster jmf med konkurrenterna. Hur skulle de kunna ha det? Visst, de är på plats. Och har åkt skidor mer timmar/mil än vi förstår. Men, vi är ju gubbar på internet! :) Varför skulle vi INTE veta bättre?! :)
Exakt varför inte, som jag sa tidigare, dom skulle ställt upp med sprintlaget istället, men lyssnade dom? NÄÄ!

Längdskidåkning är en materialsport. Riktigt orättvist för de nationer som inte har råd med vallabussar och vallare. Vore mer rättvist om åkarna fick nöja sig med borstar, sickel, rill och skins.
Det är ju deras eget val att de inte valt att ha vallabussar. Liksom jag väljer att inte starta ett F1-stall.

Är väl bara så att några tjejer inte hade den bästa dagen i dag?
Ja, jag tycker det var lite intressant att han sade emot Frida. Hon sade ju i intervjun att skidorna inte var de nästa, medan han säger att det syntes på toppen att Frida inte tryckte på inför utförsbacken jämfört med de andra.

Senast ändrad:
Pettrarna Northug och Skinstad tycker att svenskarna bommade allt. Den senare: "Svenskarna bommar allt. Laguttagning, fästvalla, glid och taktiken."

Frida kallopsar igen, det verkar hända lite nu och då. Hoppas hon tar lite pizza och whiskey nu så att hon kan vinna 3-milen sen ! Obs, ingen gympa på hotellet.

Jag tror att Calle gör en monsterupphämtning idag och spurtar sedan ner Kläbo!
Eller så blir det som Northug tror, att Kläbo kan åka 2km av sista sträckan baklänges och Norge vinner ändå.

Jag tror att Calle gör en monsterupphämtning idag och spurtar sedan ner Kläbo!
Eller så blir det som Northug tror, att Kläbo kan åka 2km av sista sträckan baklänges och Norge vinner ändå.

Det tråkiga med det är ju att Bragdguldsjuryn blir arbetlös resten av året. Nä åt Norge ska inte finnas något att göra naturlgitvis men jag tycker inte det är fel att ha medaljförhoppningar med betoning på förhoppningar.

Tillbaka
Topp