Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Japp, jag kan inte räkna. Tack!Näe, hon tappade 3sek på Frida, men avancerade från 23:e till 19:e plats.
Namn 1,1 3,1 5,0 6,1 8,1 Mål Johaug +1 +3 -2 +1 +2 +8 Hennig +9 +4 0 +4 0 -1 Andersson +8 +8 +4 +2 +5 +5 Pärmäkoski +8 +7 +1 +5 +7 +6 Brennan +8 +5 +1 +6 +8 +10 Niskanen +9 +6 +6 +9 0 +10 Sorina +4 +13 +6 +9 +7 +8 Stupak +7 +12 +5 +12 +9 +10 H.Weng +11 +10 +5 +6 +8 +15 Carl +8 +7 -2 +26 +3 +14 Olsson +5 +7 +3 +11 +14 +17 : Dyvik +6 +8 +26 +20 +14 +3 Lindström +4 +19 +9 +14 +27 +7 Kalla +6 +18 +11 +18 +12 +19En fundering är om Carl stod på nosen i backen ner från stadion och ut på andra varvet. Hon tappar 26 sekunder på 1,1 km. Visserligen är det uppför till mellantiden men det är också lite platt inne på stadion och en ordentlig utförskörning.
Hur då?Bra att man man snåltitta i efterhand på YT.
Hon kraschade.Dyviks lopp är ojämnt med 46 sekunders tapp mellan 3,1 och 6,1 km och 30 sekunder på resterande sju km. Min gissning är att hon fick betala för en för hård öppning men sen hittade tillbaka till ett bättre tempo och avslutade, som nämnts, starkt.
Inte behöver Frida vara orolig om Johaug kommer i kapp. Frida har betydligt bättre sprintegenskaper om det blir kvinna mot kvinna i slutstriden.Jag undrar vad det blir för taktik imorgon. Min gissning är att Frida kommer att försöka hålla undan medan Johaug kommer att tokjaga.
Hur då?
Jag har TV6 via Telia men ingen play-funktion på skidorna, bara live
Holmenkollen anser jag vara ganska ointressant som indikator. Karlssons fördel i form av bättre skidor gjorde att hon närmast hade behövt stå på nosen för att inte vinna den spurten, vilken hon f.ö. inte hanterar speciellt bra. Rimligen hade Johaug ganska bra koll på detta faktum och jag tror inte hon tog speciellt mkt mentalt stryk av den förlusten i spurten.Jag tror Karlsson vill avgöra på stadion. Där har hon ett, Holmenkollen, grymt mentalt och fysiskt övertag. Johaug får gärna jaga slut på sig till sista km.
Hade slagit i nån slags skylt, sade hon. Spetsen/trugan rök.Vad hände med Kalla och hennes stav? Tror Frida har ett psykologiskt övertag inför en spurt, men samtidigt är nog Johaug sugen på revansch (och det är Fridas tredje tävlingsdag).
Hur då?
Jag har TV6 via Telia men ingen play-funktion på skidorna, bara live
Kan du göra det utan att vara inloggad och därmed betalande?Samma här. Dock kan jag gå via Viaplay och Kanaler och leta fram dagens tablå och där starta om programmet inkl spola. Kikade på damernas längd 8 h efter och det gick utmärkt utan att ha Viaplay Vinter. Det har ingen förklarat för mig att det skulle funka ?
Kan du göra det utan att vara inloggad och därmed betalande?
Kul med analys!Tider på de tre varven relativt Niskanen
fis-ski.com - Result DetailsVar hittar man varvtider ?
Det jag menade var att jag fick intrycket att du lyckats gå in på viaplay och titta på det i efterhand utan att ha viaplay. Detta tyckte jag lät skumt och det var ju uppenbarligen inte heller så det var.Jag har Telia via IP-tv och Viaplay via dem, kör AppleTV men funkar på mobilen med. Men kan inte kika på Vinter men min lösning fungerar för att kika i efterhand, är ju både betalande och inloggad hos Viaplay men vet inte riktigt hur du menar. Skulle det funka i Viaplayapp utan inlogg vet jag inte…
Vill man ha Vinter var det billigare via Viaplay själva då man hos Telia var tvungen att välja ett av två stora kanalpaket för att få det. Hos Viaplay fick man det för 129kr/mån i 3 månader och då klarar man nästan vintersäsongen…
Jag kan gnälla att dom "nyss" tagit bort tv6 ur det fria antennutbudet . Iofs tittar jag sällan slaviskt på skidor.Upptäckte till min förvåning att TV6 ingår i fastighetens utbud, så vad ska ja nu gnälla om?!
Bra kört av Frida idag! Såg visserligen inte ut att vara samma åkning hos Johaug som vi brukar få se.
Nä, nu visar de gårdagens herrlopp. Så jag måste hört fel.Hörde jag rätt nyss att de inte får visa bilder från gårdagen? Har de bara rättigheter just den dag loppet går? Eller är det ytterligare ett sätt att tvinga folk att teckna Viaplay-abbonemang?