Fjärdebrunn
Aktiv medlem
[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, Ski Classics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.
Nu minns jag. Ja första backen är brutal.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
www.langrenn.com
www.langd.se
Nej det lär det inte bliKnappast fjärde raka för Stina idag.
Usch ja...det var en jobbig backe...en kvar för dem. Dröjer lite till den.När eliten ser lika trötta ut som jag gör vid en vanlig backe är det en rejäl backe...
Och det blir stora luckor efter en backe (för damerna). Det krävs rätt mycket för att fäste ska löna sig numera.Usch ja...det var en jobbig backe...en kvar för dem. Dröjer lite till den.
Visa bilaga 759709
Minst lika bra av Lindström i mina ögon.Bra klättrat av Stina mfl.
Därför skrev jag "mfl", eftersom de var tre i gruppen som klättrade lika bra.Minst lika bra av Lindström i mina ögon.
Min erfarenhet (av att inte ha elitskidor) är att lite busväder ogillas av mina skidor (fäste). Så, blanka skidor kanske kan åka ikapp mer än vad vi tror.Blir intressant att se vad som händer uppe på platten nu. Att Astrid och Ebba skulle gå ifrån uppför var ju ganska väntat. Det är nu det visar sig hur skidorna går.
Jag menade att om jag skulle ha satsat på vem av Stina och Louise som skulle vara först uppe vid bergspriset så hade jag nog satsat min slant på Stina. Nu var istället Louise 25 sekunder före Stina.Därför skrev jag "mfl", eftersom de var tre i gruppen som klättrade lika bra.
Edit: "men de klättrade inte lika bra eftersom Stina var först i gruppen."
Jag vet. Stina var nån sekund bättre, men Stina med flera (i den gruppen) klättrade bra.
Skitfråga!Körde Dahlsten med Rex dasslock? Såg nästan ut så.
Å andra sidan låg han ju inte emellan eller hindrade Slind på nåt sätt. Hon hade alla möjligheter att hänga på, men hade troligen sämre material (mer fäste, vilket hon haft nytta av tidigare).Hade ju varit snyggt om herråkaren inte gett sig "in i matchen".
Nej, jag säger inte att det hade någon betydelse för avgörandet. Däremot tycker jag att blir man ikappåkt av damtäten bör man släppa dem förbi sig och hålla sig där för att det över huvud taget inte ska bli några diskussioner.Å andra sidan låg han ju inte emellan eller hindrade Slind på nåt sätt. Hon hade alla möjligheter att hänga på, men hade troligen sämre material (mer fäste, vilket hon haft nytta av tidigare).