OT: Lidingöloppet?

Skalman

Ny medlem
Hepp!

Vilka ska springa LL? LL är det sista på min Klassiker. Hade aldrig sprungit om det inte vore så eftersom jag sprang sönder mina benhinnor förra hösten, dom är fortfarande inte bra...
Har sammanlagt sprungit 8 mil i år varav det längsta passet är 13km.
Målet är alltså att komma i mål och vara så lite trasig som möjligt.
Funderar på att springa typ 15km och gå resten då borde jag klara maxtiden iaf.

/M

Senast redigerad av en moderator:
Lycka till Skalman o ta det lugnt så benhinnorna inte tar alltför mycket skada!!!
Lidingöloppet är skitkul att springa - i år krockar det dock med Ulricehamns o IKHP:s tävlingar :/

Jag tänkte springa. Har väl lite samma mål som du. Ta mig runt för att klara klassikern. Det har blivit lite tunt med löpträning då jag även kört FMT och 08XC nu på hösten.

//Mattias

Kommer oxå att springa i morgon, även det min sista del på klassikern. För ovanlinghetens skull verkar det ju bli bra väder *ta i trä*

Sen vill jag cykla igen, löpträning är tråkigt.

Lycka till Skalman, Map, Stampe och övriga som skall springa. Förhoppningsvis är jag ute på Lidingö som åskådare imorgon och lovar att heja på er om jag får syn på er. Vad har ni för startnummer ?
Sprang själv Lidingöloppet förra året som inledning på min klassiker och tyckte det var grymt jobbigt.

/Johan

60839 tror jag att jag har...

Själv har jag inte kunnat springa på två veckor pga en stukning som sedan gick över i överansträngning av en muskel i smalbenet då jag gick och spände mig för att inte böja på den stukade leden. : (
Nu känns det dock bra igen, men vi får se hur det går i morgon, förhoppningsvis iaf bättre än mammas föga entusiasmerande "-Du kan ju ta det som en lång promenad"... ; )

Jag ska också springa trots att jag börjar känna mig lite hängig och seg... Anledningen att jag utsätter mig för detta plågeri för tredje gången är att en av min polare lovat cykla Vättern med mig om jag springer Lidingö med honom.

Hepp! Skall springa. Anmälde mig nu mot slutet när det visade sig att arbetsgivaren betalar avgiften. Har fått ett 20km pass, så det känns ok. Sista milen skall tydligen vara något i hästväg, så vi får väl ta en round up på måndag och se hur det gick...

Ville Skrev:
-------------------------------------------------------
> ok, dum fråga. men när är det?. man blir ju lite
> sugen.:)
>
> --------------------------------------------------
> ----------------------------------------------
> EN cykel väger mindre än två, Därför har jag bara
> EN

Imorgon...
Om du är sugen kan du ju kolla efter en startplats på Lidingöloppets hemsida, folk säljer nog bra billigt nu... : )

Jag ska också släpa mig runt. För mig är det också sista delen i Klassikern.

Ska bli skönt när det är över och man kan börja bete sig som folk igen. Mina cyklar börjar bli sura och gnälliga...

Fast jag har fortfarande inte förstått varför man ska springa 30 km när det finns cykel?? Nån som vet??

david_v:
Simningen är en baggis jämfört med dom andra loppen. Blev klar med min klassiker i och med att jag kom upp ur vattnet i Vansbro i Juli och trots att jag i princip plaskade mig fram så upplevde jag Vansbro-simmet som den absolut lättaste grenen

/Johan

Ok, då slog jag dig med en minut Erol ;). Sprang in på 2.48 enligt egen klocka. Är hur nöjd som helst och måste säga att vädret var snudd på perfekt att springa i.

Helt underbart väder, med en otränad kropp. 3.38 blev det för min del. Sista 10 km var sega som bara den. Snart är det läggdags för min kropp.

Det var seglöpt idag. Förkylningen sitter i fortfarande.
Låg sjuk för en vecka sen. Det var mitt premiärlopp.
Stapplade runt på 2:55:22

Det är farligt för en cyklist att springa eller gå långa bitar som Lidingöloppet. Varför ska man riskera sin hälsa? Om du har ömma benhinnor så gör något som passar dina ben som cykling eller längdåkning. Började själv med löpning men fick ömma benhinnor och smärtande muskelfässte. Kom på att cykling var ett bra alternativ. Sen får man mycket bättre kompisar och social gemanskap inom cykel.

Även jag lyckades ta mig i mål på mitt första Lidingölopp. Lyckades springa precis hela tiden. Kul men sista 5 km kändes det att man levde, det gjorde ont. Fast bästa sättet att förkorta smärtan var ju bara att komma snabbare till mål ;)

Tiden är jag jättenöjd med: 3:01

Skit!
Hur dum får man vara?
Först hoppa över 08XC pga motivationsproblem.
Fick för mig att M30 skulle gå idag Söndag. Fick mig en överaskning när jag vaknade av klockradion. Där vinnarna och deras tider presenterades.
Två anmälningsavgifter åt skogen.
Ja det är bara vänta till nästa år :-o

Supernöjd med mina 3:05 (tidigare 3:33 och 3:20). Särskilt som jag spöade min marathonlöpande kamrat med 7 minuter. Dessutom för jag som sagt nöjet att grilla honom runt Vättern. =o)

Lida ... var verkligen något man fick göra detta Lidingölopp !
Kan bara konstatera att det inte bara går att ställa ut skorna.

Hade iår ca 5 mils löpträning fördelat över 2 månader innan loppet !
Så får man bara inte nonchalera ett lopp som LL.
Sista milen blev också en pina större än något av de sju tidigare loppen.
Kondisen var inga problem, men benen kändes som telefonstolpar förutom att det inte kan göra ont i telefonstolpar :-)
Går fortfarande i dag inte helt obehindrat.

Stapplade trots allt imål på 2.54.
Om än min sämsta tid någonsin, så hölls ivarjefall sviten obruten (nu 8 på raken).

Mvh / Lars

Oj oj vilka tider!

Min krånglande/överansträngda fot gav upp vid 25 km (japp i toppen på Abborhelvetet) så efter det gick det inte att springa mer än 50 m i taget på platt mark. Tog mig dock i mål på 3.44, så nu är klassikern avklarad!
Aldrig mer springa det där loppet iaf!

Stampe - då måste det varit dig jag sprang om några gånger, i alla fall om det var vänsterfoten. Det var en kille där jg tyckte var extremt stark som i rasande tempo gick med en halt fot. Beundransvärt att ens gå i mål.

david_v Skrev:
-------------------------------------------------------
> Stampe - då måste det varit dig jag sprang om
> några gånger, i alla fall om det var vänsterfoten.
> Det var en kille där jg tyckte var extremt stark
> som i rasande tempo gick med en halt fot.
> Beundransvärt att ens gå i mål.

Det var vänsterfoten....

Tillbaka
Topp