OT: Mac Time Machine fråga

chrobin

Ny medlem
Min Mac kraschade för en tid sen men som tur är hade jag backuppat på en time machine disk. Nu när jag skulle överföra från time machinen var jag tvungen att uppgradera till snow leopard. Inget konstigt.
Överförde sen från time machinen. Inget konstigt här heller. Men.. Nu när jag ska komma åt program och mappar så säger den att det jag inte har behörighet. Måste bero på att jag har skrivit nått fel, typ namn eller adress när jag installerade snowleopard. Hur gör jag nu? Kan jag på nått sätt få fram vad jag hade angett förut. Kommer inte ihåg vad och hur jag hade skivit förut... Eller kan man låsa upp på nått sätt

/ ChRobin

Du kan hitta åtkomst för filer om du tar visa info på mapparna/filerna. (Command+I) sen tror jag du kan applicera det rekursivt (filer under katalogen) på samma ställe.

Innan du börjar labba runt med behörigheterna, använd programet Skivvektyg som du hittar i verktygsmappen för att reparera behörigheterna automatiskt. Funkar det inte efter det kan du prova att manuellt ändra rättigheter.

Tillbaka
Topp