[OT] Någon som har erfarenheter/synpunkter på FortKnox bokföringsprogram för föreningar?

Marcus_A

Medlem
[OT] Någon som har erfarenheter/synpunkter på FortKnox bokföringsprogram för föreningar?
Hej,
Tillträder som kassör i en idrottsförening och en av de första uppgifterna blir att införskaffa ett nytt bokföringsprogram.
Så självklart går jag till Happy-all kunskaps källa- för hjälp.
Är det någon som har erfarenhet av FortKnox som man tydligen kan få gratis via idrottonline?
Föreningen har ett hundratal medlemmar och en omsättning på att par hundra tusen.
Mvh Marcus

Alternativt tips: jag har kört Zervant gratisvarianten för en mindre verksamhet. Funkat fint. Cloudtjänst förstås.

Jag jobbar med företagskunder i bank och känner spontant att FortKnox borde bli dyrt och "overkill" för en liten förening.
Jag skulle hellre titta på Speedledger som känns lite enklare med direktkoppling till föreningens internetbank.
(I min cykelklubb med ca 70 medlemmar klarar vi oss än så länge helt utan bokföringsprogram.)

Nu kanske det finns en separat mycket mindre version av Fortknox till föreningar som liknar Speedledger? Jag har endast sett företagsversionen.....

Senast ändrad:
Vi kör Visma förening, ingen koll på övriga.

Luzen sa:
Jag jobbar med företagskunder i bank och känner spontant att FortKnox borde bli dyrt och "overkill" för en liten förening.
Jag skulle hellre titta på Speedledger som känns lite enklare med direktkoppling till föreningens internetbank.
(I min cykelklubb med ca 70 medlemmar klarar vi oss än så länge helt utan bokföringsprogram.)

Nu kanske det finns en separat mycket mindre version av Fortknox till föreningar som liknar Speedledger? Jag har endast sett företagsversionen.....

Luzen har säkert rätt, men jag vill inflika att Fortnox funkar kanon!

erik h sa:
Alternativt tips: jag har kört Zervant gratisvarianten för en mindre verksamhet. Funkat fint. Cloudtjänst förstås.

Körde också gratiszervant i min lilla firma. Mailade dom för ett tag sedan angående någon bokföringsfråga. Fick svar på frågan men också info om att zervant ska bli ett renodlat faktureringsprogram och dom ska upphöra med bokföringsdelen. Blev ombedd att byta program innan årets slut då man inte ska kunna göra bokslut i zervant i år.

Gick över till Bokio men har kört det för kort tid för att ha någon uppfattning.

Arbetar i Fortnox dagligen och enklare program får du nog leta efter, enligt mig. Har kört i Visma , speedledger och e-conomics också. Prisbilden är nog ungefär densamma oavsett vad du väljer, med reservation för olika tilläggstjänster de olika programmen har. Oss kostar det 99 kr/mån.

Hej Joem, menar du:
Enkelt=Smidigt och lätthanterat eller
Enkelt=Frustrerande begränsat

Marcus_A sa:
Hej Joem, menar du:
Enkelt=Smidigt och lätthanterat eller
Enkelt=Frustrerande begränsat

Enkelt enligt ditt första alternativ, återigen enligt mig och väldigt subjektivt. I jämförelse med t ex Visma upplever jag att Fnox är enklare att lära sig arbeta praktiskt med. Nu är jag iofs ekonom ( arbetar dock inte med redovisning i någon större utsträckning, men började som så många andra med det).

Tack alla för er synpunkter och råd.
Det lutar nog åt FortKnox, verkar ha bra system för bl a medlemsfakturering,vilket jag tror är en ganska viktig bit.
Mvh Marcus

Tillbaka
Topp