[OT] Någon som har koll på schack?

PerJ

Aktiv medlem
Min lillgrabb som fyller 8 år om några veckor har via skolan gått på schackklubb 1 gång/veckan senaste året. Nu är det tydligen så att han visat sig ha talang i ämnet, och ska därmed specialtränas på värsta hockeyfarsemaner ;-)...

Nåväl, tänkte fixa någon slags schackdator till honom. Vill att den ska vara fristående, inte som program till PC. Någon som har koll på ämnet och kan tipsa om lämpliga objekt?

EDIT: Har hittat grejor av märket Mephisto - något att ha?

Senast redigerad av en moderator:
Nej, nej, nej. You gotta get a real chess set, the kind in its own storable box, and sit down and play chess with him. Valuable father and son time. My dad taught me 30 years ago when I was 5, and we still love playing eachother, albeit once a year and with 2 bottles of wine. Chess is a wonderful and also social game. That reminds me, time to start teaching my son. Enjoy.

Sekonderar Ron. Min morfar lärde mig, sånt glömmer man inte. Hur kul tycker sonen det är att spela mot en dator, det är ju människor man vill slå. Se nu inte till att han tappar intresset direkt genom att ge honom en schackdator.

Jan Ullrich skrev:
-------------------------------------------------------
> Härligt köp han manchesterbyxor och ett par
> colabottnar glasögon oxå när du ändå är i
> svängen.

Full av fördomar?

img041.jpg

Jan Ullrich skrev:
-------------------------------------------------------
> Härligt köp han manchesterbyxor och ett par
> colabottnar glasögon oxå när du ändå är i
> svängen.

Kul idé det ska jag be min grabb skaffa. Fast det hjälper nog inte mot tjejsvärmarna. Är man schackspelare så är man!

Svart häst mot vit löpare, är för mig det avgörande. Löpare brukar räknas högre, och frågan är om inte en svart bonde får slå igen lantbruket...

Tillbaka
Topp