OT:Nano

Kaijan

Aktiv medlem
Fan nu kom habegäret igen=).
ipodnanohand20050907.jpg

http://www.apple.com/se/ipodnano/

Lite OT i OT-tråden:

Någon som bor i Halmstad?!

Skulle vilja köpa denna för 130:- men iStuff skall ha 80:- för att skicka en 100grams pryl! :(

podgear_syncbuddyusb_LRG.gif

42Hz skrev:
-------------------------------------------------------
> Skulle vilja köpa denna för 130:-

99,- på Teknikmagasinet:

100181.jpg

Kostar gratis i frakt nästa gång du är i Borlänge... Har länge tänkt nämna detta för dig men glömt bort det hela tiden!

Oskar skrev:
> Ja, nu börjar det likna något. Men är det inte
> litet dålig batteritid?

kanske inte den bästa, men me den tjockleken äre så konstigt :D

DanneP, det är ju det som är grejjen, det är inte en Hårddisk spelare, du får gärna leta upp nått annat märke där man får 2 Gb mp3 flashspelare för 1995 elelr 4 Gb flashminnesspelare för 2495 kr :D jag kan nästan lova att du kommer gå bet, speciellt om du söker i sverige, finns det över huvudtaget nån annan som har en 4 Gb version?

the_TnT skrev:
> 42Hz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Skulle vilja köpa denna för 130:-
>
> 99,- på Teknikmagasinet:
>
> Kostar gratis i frakt nästa gång du är i
> Borlänge... Har länge tänkt nämna detta för dig
> men glömt bort det hela tiden!

Men ååå, givet! 99:- är ju godkännt! Du har alltså vetat om det länge?! ;)

Baltazar skrev:
> DanneP, det är ju det som är grejjen, det är inte
> en Hårddisk spelare, du får gärna leta upp nått
> annat märke där man får 2 Gb mp3 flashspelare för
> 1995 elelr 4 Gb flashminnesspelare för 2495 kr :D
> jag kan nästan lova att du kommer gå bet,
> speciellt om du söker i sverige, finns det över
> huvudtaget nån annan som har en 4 Gb version?

Bara ett 2Gb Sandisk standard-Compactflash går väl på ca 2000 och ett sånt 4gigs runt 4000 spänn?

Själv kör jag med ekonomivariant. En gammal överbliven Dell Axim X5 med en lika överbliven 1Gb Microdrive. Får duga :)

42Hz skrev:
> Du har alltså vetat om det länge?! ;)

Ett par månader åtminstone! :) Såg det när jag och Anki var i Kupolen, vi drack läsk och åt snask utanför Teknikmagasinet så en katalog bläddrades under tiden...

jag läste om ett test ang nano och det fick väldigt god kritik.. speciellt hållbar..
2x2gb flashminnen (har för mig att det var flash) vilket gör att det inte är några rörliga delar.

de lyckades inte få död på skärmen förns de körde över den med bil.

TommyE skrev:
> Det verkar vara lite problem med skärmen på Nano.
> Det blir säkert åtgärdat men kan vara bra att
> känna till.
>
>
>
> 'éí 'aaníígÓÓ 'áhoot'é'

felande exemplar dyker alltid upp. säljer man sen otroligt många så är risken för att det ser ut att vara mycket problem fast de igentligen är riktigt små om man räknar i % mot antal sålda. ska jag vara ärligt så känns det lite av "oj jag råkade pajja min, men ja ljuger o säger att ja inte gjort nå o säger att det är produktionsfel så får jag ny gratis" över det hela :D

ja menar "hey i was just dropping you a line to let you know last night i broke my 2 gb black ipod while it was simply sitting in my pocket." la den säkert i bakfickan o satte sitt feta arsle på en stol vilket resulterade att Nanon flexade o skärmen böjdes sönder. när nanon är så tunn så kan säkert många frestas av att ha den i bakfickan.

har haft min i en vecka o älskar den :D

Det tim nämner, det är detta test http://arstechnica.com/reviews/hardware/nano.ars alla som tvivlar på att nonon håller för mycket kan kolla där :D

tappad i 50 km/h typ:
nano_car_drop1.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Bara förmedlade lite "heads up". Finns fler källor som menar samma sak. Bland annat trogna Appleanvändare på Apples eget forum.

<http://tinyurl.com/bwbxx>

Det var Ars Technica som testade Nano och fann den hållbar. Det kanske rör sig om en annan batch, särskilt testexemplar med hårt plastskal framför LCDen?

<http://arstechnica.com/reviews/hardware/nano.ars/3>

Som sagt, jag fann det intressant då jag kikar runt lite på bärbara alternativ. Nano verkade perfekt (liten, snygg, förhållandevis billig) då jag inte behöver 20 gb lagring, bara man får med sig det viktigaste. Står fast vid att produkten har bra egenskaper, men om skärmen blir så lätt repad som många påstår kommer jag vänta tills tillverkaren officiellt går ut med en ny, uppdaterad version.

Senast redigerad av en moderator:
den blir lika repad som alla andra ipodar förutom Mini som hade ett skal helt i borstad alu. så tror inte apple kommer gå ut med nå fix.

jag komemr ha ett skal på min, precis som jag hade på minin. inte bara för mp3 spelarens skull, utan för att inte repa t.ex. mobilen om jag har den i samma ficka.

sen ska jag köpa ett otterbox skal, som ä påväg ut till nano. http://www.otterbox.com/products/ipod_cases/ipod_nano_case/index.htm
ska tåla vatten o allt, till detta har ja beställt nike lurarna som även de ska tåla massa fukt. perfekt för cyklandet. halslurarna från apple är oxå beställda.

1995 för 2 Gb och 2495 kr för 4 Gb. sen så om man har csn kort eller liknande så äre 10% rabatt på priserna.

citerar från känt dataforum (http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=505744):

"Tänk er följande situation hemma hos en amerikan med sina polare.

citat:
- Kolla in min nano, den är sjukt fin.
- Jäklar vad tunn den är! Går den inte sönder? *Böja lite, klämma lite, böja lite mer* -> KRAS!
- Vafa...
- Ehh, skicka in den på garantin och säg att det var fel på den från början.

End of story."

"ag har läst runt lite eftersom jag själv har beställt en Nano. Det verkar vara en hel del personer som har fått detta resultat efter att bara ha haft den i fickan och gått runt. Jag skulle vilja kalla det ett designfel. Spelaren är för tunn för materialet höljet är gjort i. Alla bilderna ser mer eller mindre identiska ut. Alla skärmar har gått sönder i en vertikal linje vilken skulle indikera att displayen har blivit böjd vertikalt och krossats.

Man lägger den i fickan på detta sätt:
Skrev på engelska eftersom jag postade på Ilounge.
26715362053.gif
"

konstruktionsfelet är att de gjorde spelaren så tunn att folk kan ha den i bakfickan utan att det känns som en stor klump :D

GHaaaa!! jag tänkte just säga att man inte vill ha något med HD i för dom pallar inget... men om det är flash så viiiill jag ha en oxå... suck jag som måste köpa så mycket till min cykel.... ja just det ja! min dotter behöver ha kläder och mat ja... suck.. typiskt

Baltazar skrev:
>
> kanske inte den bästa, men me den tjockleken äre
> så konstigt :D

Sant.

Fick hem min iPod Nano 4Gb i torsdags och så här långt är jag väldigt nöjd! :o)

Tyvärr så är framsidan väldigt repkänslig. Det skall gå att köpa skydd framöver, så det lär nog bli köp på det också. Man vill ju kunna ha den med sig i skogen! :o)

/ekis

det fins ju några som löde fast en 200gb hårddisk på en nanno, det förendrade knapt bateritiden, det är något man skulle ha men den blir ite litten och smäker längre när du har en 300ggr hårddisk dit tejpad på baksidan :D

Tillbaka
Topp