[OT]Ny Mp3-spelare

[OT]Ny Mp3-spelare
Jo, jag förstår din förvirring om du förväntade dig en App vars enda syfte var att lassa filer
till spelaren. Det är ju bara en liten bisyssla hos programmet. ;)

Men ska man hårdra det hela lite så är det ju faktiskt ganska funkis att hantera musiken på
datorn och på spelaren med samma program. Det är ju själva poängen, att allt skall kunna
skötas enkelt och smidigt. Och har man en stor samling musik på sin dator så är det rätt
funkis att även kunna överföra den till iPoden med samma program som man "ordnar" den
på datorn med.

Jeje, you get my point... iTunes blir lite mer integrerat i det hela på en Mac men säkert minst
lika funkis på en PC (tror jag).

Senast ändrad:
[OT]Ny Mp3-spelare
kom ju även en ny ipod mini i går, drygt 1800 kr kostar nu 4 Gb versionen, drygt 2500 flr 6 Gb versionen. gemensamt är att båda nu fått 18 timmars batteritid, mot 8 som de hade förut.

[OT]Ny Mp3-spelare
Köp inte en hd-spelare om ni ska cykla mtb i skogen eller löpträna med den.
Jag har själv förstört tre ipod(2 vanliga, 1 mini) i rad genom att ha dom i ryggan när jag löptränat/cyklat. När den tredje gick sönder så erkände butiken att dom inte håller för att skakas för mkt. Så jag tog en flashspelare istället som nu har funkat utan problem att bra tag.

En HD-spelare passar den som sitter och lyssnar på bussen eller liknande och vill ha stort lagringsutrymme.
Dom verkar inte vara någon större hit för aktiva människor.

[OT]Ny Mp3-spelare
vill bara visa min nya leksak

x1pc_jqddVOWRmSz4rUx-tQVg31d7ctdxLUj-EJ8whp7Tve1kzC5DgrnG0I4dokjfOJaFti9tmqcgj534_sKHZ4ytyz8q_rTtyK

en Creativ Zen Xtra 60GB

[OT]Ny Mp3-spelare
madcat Skrev:
-------------------------------------------------------
> vill bara visa min nya leksak
>
>
> en Creativ Zen Xtra 60GB

SHIT vad stor!
Lika bra att skaffa en laptop istället och köra mp-3 från den då + alla andra saker en
laptop kan jämfört med det där du köpt. Finns ju ganska billiga laptop nu oxå och
dom är ju inte mkt större än den där grejen. Tyngre kanske? men du måste ju ändå
va ryggsäck till den där så det spaelar kanske inte så stor roll.

[OT]Ny Mp3-spelare
Har nu beställt en iPod mini som då valet alltså föll på. Frågan man nu ställer sig, vilka lurar funkar att cykla med? då tänker jag främst på att de skall sitta bra i örat (sitta kvar) och att de inte skall generera massa vindbrus. Första tanken är Koss The plug....dessa skall tydligen vara lite svaga i mellanregistret....Synpunkter/andra tips?

MVH//jns

[OT]Ny Mp3-spelare
Jag tycker det känns bra att höra lite av omgivningen när jag cyklar eftersom jag enbart lyssnar på musik när jag cyklar i stan. Därför kör jag oftast med Koss Porta Pro, schyst ljud och värmer öronen gott nu på vintern. Jag hade Koss the plug förrut, och de var väl okej, men jag tyckte inte de var så bekväma eller lät så jättebra, däremot tycker jag tvärtemot perzzon, när de satt i öronen ordentligt hördes inget annat än musiken

[OT]Ny Mp3-spelare
Jaha, nu blev det en ipod mini för mig iaf. 6gb ska fyllas upp. Orginallurarna är verkligen helkassa, trodde det var fel på ipoden när jag provlyssnade. Jag pluggade i mina Koss Porta Pro istället och då visade det sig att ipoden spelar riktigt bra, den spelar iaf som jag vill att det ska låta. Jag gillar fortfarande inte iTunes dock, segt och allmänt jobbigt tycker jag. 40 dygns musik ligger där, vet inte om det beror på det eller nåt annat.
En bild på den
ipod.jpg

[OT]Ny Mp3-spelare
Grattis zam. Skön spelare i lite lagom kinky färgval sådär. ;)

Du borde testa iTunes på en mac så inser du att det inte är så segt å tröglivat som man kan tro.
Eller är din PC lite för slö bara? ;)

[OT]Ny Mp3-spelare
cal Skrev:
-------------------------------------------------------
> Grattis zam. Skön spelare i lite lagom kinky
> färgval sådär. ;)
>
> Du borde testa iTunes på en mac så inser du att
> det inte är så segt å tröglivat som man kan tro.
> Eller är din PC lite för slö bara? ;)
> --
> /calsmusic
> Music Makes You Lose Control

Nah, min pc borde inte vara slö. Det är en P4 3.2Ghz med 1Gb ram och allt annat flyter på bra. Jag är allergisk mot saker som går slött, men itunes får hänga med en stund till. Däremot bara för överflyttning av filer. För att lyssna på datorn använder jag hellre winamp. Jag har installerat anapod explorer också, ska prova det nångång framöver så får jag se om itunes får vara kvar.

[OT]Ny Mp3-spelare
Ser fin ut zam! Min gröna 4Gb borde komma vilken dag som helst. Har inte vågat installera iTunes än, men man får väl hoppas att det funkar. Pc även för mig och winamp...Får nog bli ett par Porta Pro vad det lider, mina Sony MDR-V500 får jag ont i huvudet av om jag sitter länge.

//jns

[OT]Ny Mp3-spelare
finns ju i och för sig en plug-in till winamp som gör att ipod o ipod mini funkar till winamp. själv kör ja vidare me Itunes, tycker det funkar skitbra, men smaken är som baken, delad.

[OT]Ny Mp3-spelare
Äntligen!

ipod_camera_connect.png

Nu är det bara att plugga in digitalkameran i sin iPod (alla nya modellerna) och tanka över
bilderna utan nån dyr minneskortsläsare från 3:e part. $29 skall Apple ha för adaptern,
och det kan det ju vara värt. =)

Finns även för de lite äldre iPod 3G i en variant från Belkin nu.

belkin_digcamlink4ipod.jpg

Men ingen för Mini'n än. :/

[OT]Ny Mp3-spelare
Hur var det nu med kameraanslutningen? Den funkade väl bara med vissa kamerafabrikat (ej Canon o nåt mer)? Blir denna anslutning snabbare än med Belkins kortläsare som jag uppattade skulle vara riktigt långsam?

//jns

[OT]Ny Mp3-spelare
Jo men visst. USB-adaptern från apple passar naturligtvis bara iPod Photos kontakt.

Däremot passar Belkins adapter till de nya "vanliga" iPodarna och till de äldre 3G ipodsen. Dock ej minin.

Tillbaka
Topp