[OT]Nytt rekord i oseriöst kundbemötande?

Rock skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag undrar vad min lärarinna i lågstadiet hade
> tänkt om hon hade läst P's blogg.

Vad menar du. Pölder måste ju vara den som skriver korrekt svenska. Han växte ju upp på den tiden då det var ordning och reda i skolan.

Fantastisk läsning i Skidforum-tråden, jag satt som klistrad vid skärmen. Angående uthängning av butiker/säljare som inte sköter sig så tycker jag att det är helt OK, speciellt när personen i fråga har alla möjligheter att vara med i diskussionen och försvara sig. I detta fallet hade den där Tony t.ex. kunnat be om ursäkt offentligt i tråden på ett snyggt sätt och kanske till och med plockat en del pluspoäng på det, men valde istället en helt annan linje.

42Hz skrev:
> Skönt man inte håller på med skidåkning!

Jagud, en massa prylkåta knäppgökar och folk vid namn "Tony Pölder" involverade i sporten. Tur vi cyklister inte behöver dras med sånt! :-)

Jag skulle vilja sammanfatta tråden så här:
whore1239929816_82100602.jpg

Eriq skrev:
> Fantastisk läsning i Skidforum-tråden, jag satt
> som klistrad vid skärmen. Angående uthängning
> av butiker/säljare som inte sköter sig så
> tycker jag att det är helt OK, speciellt när
> personen i fråga har alla möjligheter att vara
> med i diskussionen och försvara sig. I detta
> fallet hade den där Tony t.ex. kunnat be om
> ursäkt offentligt i tråden på ett snyggt sätt
> och kanske till och med plockat en del pluspoäng
> på det, men valde istället en helt annan linje.

Det är ok att hänga ut butiker/företag och möjligen personer som är delaktiga i beslutsfattningen. Enskilda anställda känner jag mig mer tveksam till att hänga ut.

Jag bollar över lite.
Det som publicerades på den där bloggen är jag dock säker på att det strider mot våra lagar och regler. Jag har iaf fått för mig att det är olagligt att publicera en privatpersons namn på det sättet. Om det mot förmodan inte är olagligt så är det i min mening ändå helt fel.

Magisk tråd.

Den där Tony Pölder verkar vara lite speciell. Läste lite på måfå på hans blogg, och han skrev rätt mycket om hur frustrerad han var för att alla andra i Nässjö körde bil så j-la långsamt, hur hans ärende på banken tog så lång tid pga alla "utländska medborgare" som var där etc. Allt uttryckt med massor av utropstecken givetvis.

:=/

Riktigt kul ialllafall.. Utan att ens gå in på grabbens historia, han har verkligen tagit sig samman och tydligen blivit en bra pöjk :)

Tillbaka
Topp