[OT] Onödiga människor

Musashi

Aktiv medlem
[OT] Onödiga människor
Min förkylning vill inte ge sig utan har tagit fart med förnyad kraft. Träningen är inställd på obestämd framtid och humöret på väg ner i källaren. Som ett försök till avreagering kommer här en lista på de 5, i mitt tycke, mest onödiga människorna.

1. Paris Hilton. Kommentarer överflödiga.
2. George Bush. Har skapat mer instabilitet i världen än alla terrorister tillsammans.
3. Mannen på P4 Skövde som förbjöd cykling på övningsfältet i Borensberg och därmed satte punkt för MTB Vättern. JÄVLA PUCKO !!
4. Fredrik Reinfeldt. Har med lögner om ett bättre Sverige skaffat sig ett forum för ekonomiska experiment med människor som insats.
5. Hundägare. Syftar på de som låter sina ilskna hundar springa lösa utan kontroll.

Nu känns det bättre!

[OT] Onödiga människor
Jag håller inte med om 5:an. Även om jag är alergisk mot dom...
Paris tycker jag nog mer synd om, men i övrigt håller jag med!

Krya på dig!

[OT] Onödiga människor
5an... helt otroligt att du ens drar alla hundägare under samma gräns. Kan säga dig att jag har aldrig min hund kopplad när jag är ute å går med han ensammen och dra mig i röven att han är lugnare än gammla kärringars hundar.

Själv hamnar du just nu på min #1 plats.

[OT] Onödiga människor
Patrik E skrev:
-------------------------------------------------------
> 5an... helt otroligt att du ens drar alla
> hundägare under samma gräns. Kan säga dig att
> jag har aldrig min hund kopplad när jag är ute
> å går med han ensammen och dra mig i röven att
> han är lugnare än gammla kärringars hundar.

Åh, vad duktig du är. Vill du ha en guldstjärna?

Antar att du ser ut såhär när du säger meningen: "Kan säga dig att..."
finger_point.jpg ht=226

Man ska nog inte ta allt på så stort allvar ibland...

[OT] Onödiga människor
Såg någonting kul när jag psyklade på blåa i Flottsbro igår.

Det kom en ung schäferhanne springande förbi mig där jag stod
och funderade på alternativa stigval. Schäferhannen gömde sig
bakom ett snår. Efter någon minut kommer en okopplad husse
gående förbi mig på stigen. Schäferhannen hukar sig bakom snåret
för att inte bli upptäckt.

Hundägaren fortsätter förbi mig på stigen utan att se schäfern.

När husse passerat utan att se hunden rusar shäferhannen fram
till husse glatt viftande på svansen.

[OT] Onödiga människor
Brakastruten: Förstår ditt resonemang, såg mest "5. Hundägare" och sen vart mina ögon röda och sen såg jag inte så mycket mer :P

Jerry: haha, inte varje dag sånt händer

[OT] Onödiga människor
Patrik E skrev:
> ...såg mest "5. Hundägare" och sen vart mina ögon röda och
> sen såg jag inte så mycket mer :P
>

Typiskt hundägare.

[OT] Onödiga människor
snowman119 skrev:
> bara reinfeldt och bush försvinner så e jag
> nöjd, paris får gärna stanna hennes skandalrika
> liv ger mig lite glädje i vardagen

Jävlar vilken tråkig vardag du måste ha.

[OT] Onödiga människor
Personligen är jag ganska nöjd med att de vansinniga galenskaper förra regeringen pysslade med äntligen ges en chans att rättas till. Å sen tycker jag också mest synd om Paris Hilton, inte att hon är onödig. Undrar om hon behöver tröstas?

[OT] Onödiga människor
Fattar ni hur mycket bättre det är nu än förr? Nuförtiden finns det typ en insats man kan sätta i sin Billy-bokhylla så man liksom får en hylla för CD-skivor. Jag kan inte tänka mig man hade möjligheten till den lyxen på 60-talet.

[OT] Onödiga människor
JT skrev:
> Fattar ni hur mycket bättre det är nu än förr?
> Nuförtiden finns det typ en insats man kan sätta
> i sin Billy-bokhylla så man liksom får en hylla
> för CD-skivor. Jag kan inte tänka mig man hade
> möjligheten till den lyxen på 60-talet.

"Det nya folkhemmet"
Heja Gösta Bohman!
(och om den insatsen till Billyhyllan försvinner ur sortimentet är det självklart borgarnas fel!)

[OT] Onödiga människor
plumse skrev:
> (och om den insatsen till Billyhyllan försvinner
> ur sortimentet är det självklart borgarnas fel!)

Ja, Hemglass har ju tagit bort glasstrut ur sortimentet så det går uppenbarligen utför. Det var helt klart bättre förr.

[OT] Onödiga människor
Så länge teknologin på cyklar å dess komponenter går framåt så går det åt rätt håll :)

[OT] Onödiga människor
"Det nya folkhemmet"
-Såg "Det modernaste landet" häromkvällen, på 2an(?), där värsta språket Lindström var med. Där analyserades sådant som standardisering, svenskarnas siffermani (Allt siffermärks. Viner och bebisar..) Man spånade kring IKEAs framgångar, "slit o släng" samt Myrdahl och funkis/ folkhem/ miljonprojektet..

Anledningen till att IKEA gått bra, kan bottna i att svensken gjorts rotlös och osäker i sig själv, p.g.a. tvångsflytt till massproducerade funkis-tetror a´la sovjetmodell.. Ingen trivs i de områdena ens då på den tiden det begav sig. Man saknar bekanta, då somliga t.o.m. väntar tills det blivit tyst i trapphuset, innan de vågar gå ut! För att vinna acceptans, söker man i stället hinna med vad som i media beskrivs som modernt och inne.. Generationen som satte bo på 50-talet, blev den sista som kom att behålla sina möbler. Kvalitet var inte längre nödvändig. Hela familjen blev spridd..

Människans värde sänktes alltså i.o.m. att det blev fult att själv ta hand om de sina. Alla skall stå vid samma löpande band, köpa varandras tjänster och betala maximalt med avgifter, så att de obrukbara kan stoppas undan i någon förvaring. Det skall inte gå att leva,trivas och ta hand om den mark man går på. Det är onödigt för produktionen(den produktion som bidragit till miljöbilden)!
Man skall vara beroende av hela systemet: Inkomst, mat, värme och omsorg.. då blir det lättstyrt.

Så undrar vi då varför svensken mår dåligt idag? Miljonprojektets omfattning saknar motstycke (byggmodellen från ryssland och östtyskland). Den innebar tidigt en förtätning av problem. I början fanns det små fungerande centran i många av dessa ghetton. Nu har även de försvunnit, p.g.a. stordrift. Det är dags igen, för en urholkning av landets befolkade områden. Det skall inte heller nu gå att bo kvar, där man mår som bäst, har sina rötter och är självgående. Man tvingas till låglönejobb, i andra änden av landet...
Och tycker ni jag låter gnällig norrlänning(?), så vänd på flytten! Far upp till Malmberget och Kiruna, när de nu ändå skall flytta bebyggelsen! Det brukar inte vara så lockande, att ens resa 20 mil norrut, har jag märkt. Än mindre inåt landet..

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Onödiga människor
Skrämmande läsning, men är egentligen inet ett dugg förvånad. Om alla stöps i samma form och berövas på alla möjligheter att uppnå sin fulla potential så SKALL de väl baskemej rösta på Partiet eftersom detta kan anses vara normen. Beroendeskap skapat av Staten för att beröva medborgaren sin frihet att välja själv. Varför skall annars systemet ha utformats att driva in så mycket från medborgarna att de sedan med mössan i hand behöva tigga till sig allmosor för sin överlevnad skull?

[OT] Onödiga människor
bruce skrev:
> Alla gnällspikar känns onödiga

Haha, jag trodde bruse fått en släng av självironi men sen läste jag om och rätt. :)

[OT] Onödiga människor
the_TnT skrev:
> bruce skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Alla gnällspikar känns onödiga
>
> Haha, jag trodde bruse fått en släng av
> självironi men sen läste jag om och rätt. :)

Självironin slår till emellanåt, vilket fler borde prova på med.

[OT] Onödiga människor
SuperApe skrev:
> men nu tappade du väl självironin litegranna?
> :-)

skrev ju emellanåt, kan vara dödsallvarlig och totalt humorbefriad

[OT] Onödiga människor
Nu kan vi skrota äldrevården!
Man har i dagens tidning (VK eller VF) statistiskt visat, att fler barn bor närmare sina föräldrar, än man gjort tidigare en period. Därför kan man uttnyttja dessa yngre till att ta hand om sina egna anhöriga gamla. Ngt. som dessa inte själva brydde sig om?
Varför bor dagens unga så nära? För att det inte ges trygghet/ekonomi att bo längre bort, än innanför barnrummets väggar, hemma hos mamma?
Fantastiskt, kanske kommer denna generation slutligen, att få träffa sina föräldrar hemma, och ha kvalitetstid tillsammans? ;-)
Kan vi nu bara få de 20% barnlösa 60+are, att avsluta sina liv i total depression under social misär, så har vi löst bostadsbristen i betongkärnan också.

Det är värt en extra fin sadel!

[OT] Onödiga människor
Japp.. Programmet spann vidare på den tanken ikväll.. Svensk åldersrasism, enmansfamiljer och det ekonomiska intresset i fler sådana..
Det man nu dock försöker återskapa, tycks alltså vara ett krissamhälle, som förtätar familjestrukturen, med fler personer under varje tak? Och ökad inhemsk barnalstring? Samtidigt som vi håller fast vid tanken på att det saknar värde, om vi tar hand om våra anhöriga, eller ej.. Detta då vi fortfarande behöver billig arbetskraft.
Fiiint!

Tillbaka
Topp