Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Nu blir jag nästan knäckt, hur har du lyckats få göra det, skulle gärna göra det men visste inte att det var öppet för vanligt folk!
Men du kanske är med i någon förening eller liknande så att du fått chansen, skulle vara så häftigt att göra något sånt skulle ju passa en gammal sjöbjörn som mig perfekt ;-)
Äntligen ett spår av segling i detta forum :)
Jo lite avundsjuk blir man allt, hade gärna hängt med. får nöja mig med mindre träbåtar http://www.sk22.nu/
Min flickvän ska med och segla från Brasilien till Kapstaden, själv bestämde jag mig för inte segla sen jag sett en film när några som jobbar med riggen på ostindiefararen prov seglade Endeavour <http://www.barkendeavour.com.au/en> replika på Cooks båt. Visst det blåste nästan orkan men oj vad den rullade från sida till sida medans vågorna rullade förbi.. Som ni förstår är jag inte den med de bästa sjöbenen men jag gillar havet, har provklättrat riggen lite och det hade varit riktigt roligt att få klättra upp på det översta råt när man sakta glider in mot kusten efter en atlant överfart.
Även jag få nöja mig med att segla mindre träbåtar <http://www.sxk.se/seglarskolan/>
Tror fortfarande det finns möjlighet att få va med ombord på de små turerna de ska gör innan avfärd mot Kina i vart fall så annonserar de i tidningen efter folk.
-Åke
Jag har kommit med som sökande privatperson och det var inte så svårt att komma med på de svenska provseglingarna i maj/juni. Alla kan ju inte ta ledigt hur som helst. Jag lovar att avlägga rapport när jag har landat på Eriksberg igen.
Stina skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har kommit med som sökande privatperson och
> det var inte så svårt att komma med på de svenska
> provseglingarna i maj/juni. Alla kan ju inte ta
> ledigt hur som helst. Jag lovar att avlägga
> rapport när jag har landat på Eriksberg igen.
Jag är utkommenderad att plåta när den där bäverhyddan till skorv kommer till Lysekil. Det är ett ELÄNDE att ta bra bilder på nåt som är ihopsurrat av pinnar och sjösnören. Antagligen får det bli taket på ett av husen i hamnen som gäller som fotoplattform :)
Klättrade runt i riggen i lördags och allt börjar komma samman riktigt bra. Gillar man klättring som jag så ser man fram emot när de täpper igen björnhålet och enda vägen upp är längs med puttingvanten. Korgen är så bred att överhänget blir betydligt, minst sagt spännande. De flesta råna sänks ner så man behöver inte klättra ända upp till 47 m så ofta. Tror det kommer bli ett duktigt fys pass att segla denna båten vilket gör en lite extra sugen.
Stina, Hoppas för din skull att allt blir klart och att ni kommer iväg från Eriksberg.
Har en gammal klasskompis som skall med till kina med båten. Han hade sökt och kom förmodligen
med för att hans pappa är gammal skeppare som nån i ansökningskommiten hört talas om. Förstod jag det som.
Men lite coolt ändå =)