Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Weiner = gnällare?
En sur kemist har satt sina klor i ämnet.
Notera att det står "Weiner" i rubriken men "Wiener" (korrekt) i texten. Tyska är svårt...
Det verkar inte vara så noga i amerikansk engelska med stavning och uttal av den tyska vokalkombinationen -ei-. Jfr. den våldtäktsdömde amerikanske filmproducenten Weinstein där vokalerna i första och andra stavelsen uttalas olika.Notera att det står "Weiner" i rubriken men "Wiener" (korrekt) i texten. Tyska är svårt...
punkt 3 är däremot vad "Weiner" betyder (typ gnällspik)
just "Weiner" stavas ju populärare "Whiner"Det verkar inte vara så noga i amerikansk engelska med stavning och uttal av den tyska vokalkombinationen -ei-. Jfr. den våldtäktsdömde amerikanske filmproducenten Weinstein där vokalerna i första och andra stavelsen uttalas olika.
Pistolskytten har kulmage?Viktigt för elitmotionär - Löpmage
Sångfågel - Skaldjur
Uttrycket är lika konstigt egentligen som din förstfödde. Man steker och bakar gärna saker i plural.steka pannkakor
”E du go i hela hövvet?” glömde du.Vad frågade kannibalen göteborgaren?
--
E du gooo eller??
N.B. Pannkakor gräddas.Till er pappor som har flera barn/ungdomar;
Har ni provat att säga till dem (så alla hör...) att man skulle kunna jämföra dem med att steka pannkakor?
- Den första blir alltid lite konstig.
Uttrycket är lika konstigt egentligen som din förstfödde. Man steker och bakar gärna saker i plural.
Du har en lagg, men steker pannkakor. Slutresultatet är det som räknas, kanske det ska tolkas.Har man bara en pannkakslagg så kan man ju bara grädda en åt gången. Helt logiskt uttryck.
Eller hette damtidningen Vänt i häcken?- Hej min tjej! Vad har ni gjort i skolan idag?
- Jo pappa, vi har skrivit uppsats om vad våra fäder gör om dagarna.
- Jaså, gick det bra?
- Magistern står utanför dörren med en revisor och två poliser.
Källa är en damtidning, om den nu hette Hänt i vecket.
Den hörde jag en gymnasieelev dra för sina kompisar på pendeltåget för ett par år sedan. Blev lika lycklig som du.Jag blev varm i hjärtat igår. Sonen berättade vid middagen att de fått i uppgift att hålla ett tal om nån historisk person och att han valt Nelson Mandela. Just när han berättat det sken han upp, sträckte på sig och sa :
-"Vet du förresten vad Nelson Mandelas snåla bror hette?"
-"Eh, nej..." sa jag försiktigt...
"Måste Mandela!"
En stilla våg av lycka sköljde över mig.
En variant:Den här har jag hört i flera olika länder, så känns lite universell:
"- Hur får man någon från [X-land] att bli småföretagare ?"
"- Ge honom ett stort företag."
Och det var ju Idi Amin som tänkte kalla Uganda för Idi istället.Vad heter Idi Amins pundige bror?
Amfet Amin…
Borde narkotikaklassas, likt kokain och heroin.Halloween
Det enklaste sättet att skaffa sig en mindre förmögenhet är att börja med en stor.En variant:
Snabbaste sättet att bli miljonär på?
Börja med en miljard och investera i ett flygbolag.