[OT] Playstation2 + TV?

kitzblitz

Aktiv medlem
[OT] Playstation2 + TV?
Hej,

Som världens mest oerfaren datorspel pappa undrar jag en sak. Vi skall köpa en playstation2, så att vår sjungande, dansande dotter kan få ett karaoke spel till födelsedags present. Som jag förstår det kopplas playstation direkt till datorn och det löser jag antagligen.

Men kan den också kopplas till TV'n? Även om det är en gammal, inte stor och inte platt TV? Isf hur och vad behövs? Det skulle underlätta mycket. Tacksam för hjälp!

/kitzblitz

[OT] Playstation2 + TV?
En PS2 kan man inte koppla till datorn, om du nu menar koppla till datorn. En PS2:a är en dator och det bör följa med kablar för att koppla den till en skärm, endera via scart eller med S-video eller RGB. S-video -> scart kan ge konstig bild på gamla teveapparater.

Lyckades du koppla in digitalteveboxen så ska du lyckas med det här också.

[OT] Playstation2 + TV?
PS2:an är fortfarande vass, speciellt om man bara tänker spela Singstar och Buzz på den, plus att den inte tar någon plats i bokhyllan och knappt kostar som en ny kassett.

[OT] Playstation2 + TV?
Tack ething och mzi! Men det är inte mig själv jag vill vara snäll mot, det är min dotter som fyller 6 och tills det att hon uppskatta vad som är vass eller inte finns väl PS17 ;-)

[OT] Playstation2 + TV?
Broken Robot skrev:
-------------------------------------------------------
> Borde ni inte köpa PS3 eller xbox360? Ps2 är ju
> utfasad och de nya spelen kommer inte finnas till
> den.

PS2'an är grymt prisvärd för barn (5-12år), konsolen kostar en tusenlapp, och spelen går att köpa begagnat för små pengar. Och barnen har i stort sett lika kul som med XBOX, det är i stort sett samma spelkänsla, bara sämre grafik & ljud och kanske lite mindre spelbanor i vissa spel.

Räkna med 3 ggr mer pengar för XBOX om man räknar konsol & spelkostnad. Inget fel om man har pengar i överflöd, men om man köper xbox istället för ps2'a och fortfarande har samma budget totalt för allt man lägger på barnen så gör man inte barnen nån tjänst att välja XBOX eftersom det blir mindre pengar för andra saker.

[OT] Playstation2 + TV?
jag antar du menar XBOX360? Gammel-XBOX är fortfarande grymt prisvärd men kan ej köpas ny. Dessutom är den fortfarande den bästa medicentralen om man inte kör HDTV.

Tillbaka
Topp