OT: Practical Joke

Om ni har pappmuggar.
Ta en nål och stick hål i kanten på muggen( på ovansidan). HEHE
Eller stick hål på flera muggar. (Ännu roligare)
Ta lite vatten o lite salt, och häll i plastmuggen, (ytterst lite på botten),
låt torka. Ställ tillbaka muggen.

Dra ur sladden på telefon, ta en liten bit papper, lägg i, sätt tillbaka sladden. HEHE

Tejpa "klykan" på telefonen, helst då med genomskinlig kontorstejp. HEHE

Sitter ni bredvid varandra, byt mus.

Byt tangentbord...

Pappmugg, gör små hål med nål i botten,,,,,,,upprepa på flera muggar.

Lite sugen på att byta funktionen höger/vänster musknapp på alla datorer (500-700st) på jobbet varannan timme den 1 april nån gång, men det kanske är dumt om man vill behålla jobbet..? ;)

Ja, eller oxå gör man den gamla klassikern att man väntar tills "offret" går ifrån sin arbetsplats. Sen smyger man in och tar hans bildskärm lite diskret och tassar upp på 5:e våningen. Där slänger man skärmen, med viss kraftfullhet, ut genom fönstret så den landar KA-KA-KAA-KRASCH rakt på offrets bil. Sedan kilar man ner och plockar upp resterna av den nu helt demolerade skärmen och placerar tillbaka dessa på offrets arbetsplats igen. För att krydda till skämtet lite ytterligare så lägger man en liten lapp där det står "TRASIG" på bildskärmskadavret.

"Hahaha, din lustigkurre" brukar offret säga när jag utfört detta skämtet. Och skrattar bäst som skrattar två gånger när han får sig ytterligare ett läge till skratt när han kommer ut till sin splitternya BMW Z8, nu med inslagen ruta och hela inredningen full med glassplitter inkluderande hans (numera) avlidne son, som satt och väntade i bilen under tiden "pappa" var inne hos chefen och fick det bistra beskedet om att han var uppsagt med omedelbar verkan.

Jodå, då vill jag lova att han är tacksam att han har en vän som mig som kan liva upp vardagen. För det vet ju alla att det roligaste som finns är att se andra människor lida och göra bort sig.

Eller va...?

Jag måste nog berätta om en sak en kompis gjorde tillsammans med några andra på deras skola. På något sätt lyckades de via nätverket komma åt lärarrummets skrivare och bestämde sig för att skriva ut en fin paint-bild föreställande en stor hand med uppsträck långfinger och texten "Fuck You!" skrivet med stora bokstäver under.
Problemet var att de missade på antalet utskrifter, så det printades inte bara ut ett papper utan 200!
Vad jag vet åkte de inte fast...

gör som min käre bror som hade en vansinnig granne.
en vecka efter min bror flyttade ifån den lägenheten stog han och väntade tills grannen gått ut sedan smet han upp och laigen nyckelhålet med plastikpadding.

nästa gång han tittade in var ytterdörren bytt........

Jobbar du på ngn monteringsbana, skruva i skruvar där ngn annan senare måste sätta fast saker.

En populär sak är tejp på knivar, osthyvlar kranar kaffeburkar osv fungerar alltid.

Lätta bilar går att lyfta och ställa lite osmidigt, en kompis storasyrras kille hade 30min helvete att får bort bilen.....

varför tejpa toalettringen ta bort den istället...
kom inte på ngra fler just nu

Tjena!

Tradarkeologi nar den ar som bast, helt underbar trad.. Holl pa att leta efter en trad dar det ska sta hur fan far tangentbordet svenskt igen, det kan stallas om med en knapptryckning vet jag, nan lustigkurre <min sambo> har gjort detta med mitt..

edit: nu kom jag på det.. alt + shift är det..

Senast redigerad av en moderator:
Har precis fyllt upp en kollegas postkorg till taket med internpostkuvert och annat.
Ska inte tro att man kan dra iväg på semester hur som helst.

//j

edit: ang. SV tecken är inte det under
Kontrollpanelen-> Tangentbord-> Inmatningsspråk eller
Kontrollpanelen-> Nationella inställningar-> Inmatningsspråk

Senast redigerad av en moderator:
Ja, jo, alltså jag har fått nytt jobb. Och när jag installerades på arbetsplatsen så fick jag ett råd av en kompis som jobbat där några år: "Lås fast allting. Låt inte en penna ligga framme på bordet när du går hem". Så eftersom jag hade hämtat en pennburk och 5-6 stycken nya pennor samma dag så tog jag och limmade fast alla pennorna i burken med superlim..
En arbetskamrat erkände nästa dag att han hade haft lite besvär när han skulle "låna" en penna..

MTV har ju ett hämnar-inslag nu och då.. Ett tips, om jag minns det rätt, är att he ngn. matsked bakpulver(?) i ketcupen. Det ger kraftig gas utveckling vid senare omskak... Lite kladdigt.

En variant som vi kör på jobbet är att gå in i outlook hos någon som har glömt att låsa sin dator.
Gå in under rules and alerts, och skapa en regel som triggar på ett ord som du vet dyker upp i olika sammanhang eller bara ett ord du kommer ihåg, sedan ser du till att varje gång som detta ord dyker i ett mail,så startas något roligt program eller vad nu känner för. Du kan även skapa en BAT fil med lite roliga instruktioner... Det går att variera i massor, garanterat att driva någon till vansinne!

//Patrik

får väl bidra till denna underbara tråd.

-halvfull colaflaska med kallt kaffe i kylen

-en wunderbaum i ac'n på chefens bil, (pilla dock inte ner den för långt, den är mekig att få ur :))

-en annan sköning var på jobbets standardlunchhak, en av kollegorna var lite förtjust i kassörskan, när han var sen till lunchen betalade vi hans lunch och sa till kassörskan att hon skulle säga till honom att det var hon som bjöd.... Han laddade till dagen för att våga prata med henne. Han har inte velat säga hur det gick, underar varför...

till saken hör att han är ganska förtjust i praktical jokes själv

Vi tog bort dörren och spikade dit lite spånskivor och tapetserade över hos en säljare på gamla jobbet ;) det tog honom minst en halvtimma att förstå att någon skämtat med honom!

Stopovex (anti bitapånaglarna medel) på alla kaffekoppar e en höjdare också!

Handdiskmedel i diskmaskinen på kontoret kan bli skojigt ;)

Gladpack framför chefens dörr brukar liva upp det på morgnarna också!

Marknadsför ditt offer hos alla telemarketing bolag i Sverige ;)

Frys in en ansenlig mängd grisblod och lägg i någons skrivbordslåda på jobbet, vansinnigt roligt när folk undrar om han slaktat någon duva på vägen till jobbet

Tjuvtitta på folks kombinationslås på väskor, skåp, lådor osv och byt koden

När man åker större musikturnér är det tradition med ett sista"gigget" skämt. Det mest klassiska är att hälla vete/potatismjöl på trummisens virvelkagge(gäller att det är en trumroddare med så att trumslagaren inte blir förvånad över att skinnet är bytt). Vid första anslaget försvinner killen i ett moln av mjöl, hysterisk roligt. Tur nog så är omsättningen på musiker mycket högre än på tekniket, det kommer nya offer hela tiden(he he).

kalis skrev:
-------------------------------------------------------

> Handdiskmedel i diskmaskinen på kontoret kan bli
> skojigt ;)

Visst. Electroservice tar 900:- bara för att komma dit och titta på maskinen.

(ioch för sig vet jag ju hur man gör för att fixa till det på ett enkelt sätt när maskinjäveln skummar över, men det kostar 450:- om jag ska berätta)

Annars om vi snackar practical jokes så stoppade jag en regnbågsforell i min chefs jackficka när han skulle åka till Österrike och åka skidor. Han upptäckte den nånstans på Autobahn..

>Annars om vi snackar practical jokes så stoppade jag en regnbågsforell i min chefs jackficka när han skulle åka till Österrike och åka skidor. Han upptäckte den nånstans på Autobahn..

>Ja, jo, alltså jag har fått nytt jobb.

Har det där något samband? ;)

Byt plats på två tangenter på tangentbordet. t.ex. "," och ".". Är man inte för van kan det ställa till en hel del. :)

En anan klassiker är ju att sno muskulan om sådan finns.

Harmlöst och simpelt.

:)

Carl skrev:
> Byt plats på två tangenter på tangentbordet.
> t.ex. "," och ".". Är man inte för van kan det
> ställa till en hel del. :)

Haha, nu får jag skryta lite, för en polare gjorde det där a'la deluxe på min dator för ungefär hundra år sen - han bytte plats på samtliga bokstäver (ROT13 dessutom). Det trista för honom var att jag inte märkte det, men kan kunde inte längre använda den själv :)

man kan ta och hälla i mjöl eller liknande i en fön,lägg tillbaks lika dant som innan.
när användaren startar fönen fylls hela rummet av mjöl...så även håret.hihi
mw

Mina ömma kollegor paketerade in mina arbetsplagg i plastfolie och packtejp. Varje plagg i enskilt paket, sedan allt i en stor kokong av plast... som de sedan hängde i mitt skåp.

Vanlig genomskinlig tejp kan användas till mycket, sätt t ex en liten bit på telefonlurens överkant ner över telefonstommen så att den flyger ur handen. Upprepas en gång i veckan till personen lär sig eller blir för arg :)

Ändra känsligheten på musen till väldigt högt och sätt på accelerationen.

Ta gamla fula bilder på kollegor och gör dom "fina" i t ex paint, lägg sedan in dom som bakgrund alt. skärmsläckare på deras dator.

Montera in lite C4 eller annat valfritt sprängmedel i pneumatiken på kontorsstolen... fixa en fjärrstyrd detonator och aktivera när personen sitter i stolen... måste varea högt i tak.

Kollegorna monterade en summer på en annan kollegas kontorsstol så när man lutade sig bakåt (vilket är en vanlig position för den drabbade kollegan) så tjöt det.

Själv har jag precis kraschat en diskarray så allas hemkataloger har fått lov att backa lite i tiden, hoppas alla ser det roliga i detta practical joke imorgon... ;)

Tjena!

Istället för det klassiska tricket med plastfolien på muggen så är det klart roligare att gelatinera vattnet i muggen..
Offret kommer bli mäkta förvånat när han/hon lägger en rejäl kabel men det plaskar inte utan blir mer av en *thud*.. Paniken sprider sig i offret fort som attan..

Enklast lösninge på problemet sen är en spann med riktigt varmt vatten, men det är inte så många som tänker på det, vet folk som har suttit med sked och grävt sig igenom.. haha..

Om det bjuds princesstårta så smyger man in en klick wasabi under marsipanen, eller om det bjuds pistagelängd så smetar man med fingret på lite på pistage-grejset!

Vi har lite småbus på jobbet de få gånger de är lugnt

Tejpade nätverkssladden och satte tbax den på en av kollegornas datorer, han började riva halva rummet för att byta ut kabeln i väggen, efter 130 svordomar och provande av alla inställningar, till slut tyckte en av de andra kollegorna att de var synd om han och skvallrade...

Resten av den veckan hände massa konstiga saker på min plats, plötsligt var min mic på headsetet tejpat, luren tejpad, hälften av bokstäverna bytta, stolen blöt o.s.v, har ingen aning om varför.0

Jag bytte då ut glimtändaren till en som var trasig så varje morgon blinkade lampan men startade aldrig tills den byttes efter 1 vecka, kilade in papper emellan skrivbordslådan och chassit så även när den var upplåst satt den "fast", tog ut alla papper ur en pärm och la tbax dem utanför hålen så när han tog pärmen åkte en j-a massa sidor ner på skrivbordet.

Just nu har vi temporär vapenvila... :)

stef skrev:
> Vi har lite småbus på jobbet de få gånger de är lugnt

Ja, det låter som ni har det lugnt jättesällan!

;)

Det här var ju lite elakt!

trevor.jpg

Måste tipsa om en favorti som inte verkar finnas med i den här tråden: "soup shower". Tag en tärning fiskbuljong och lägg i ett duschmunstycke, men inte så att det blir stopp. När varmvattnet kommer nästa gång löser buljongen förhoppningsvis upp sig med en surpris-effekt.

Ett annat practical-joke som med fördel kan användas på i stort sett ALLA arbetsplatser:

1)stäng av vattnet till toastolen (sitter oftast på baksidan)
2) spola en gång
3) lämna toletten och vänta...

Ingen kan ana att det är något fel på toan förrän de ska spola.
Det går nämligen inte -inget vatten kvar i behållaren!
Dagens dump ligger och flyter -nice!

Om man vill utöka skämtet, kan man stänga av Ballofixerna (vattenavstänging) till handfatet.
Antingen båda två eller bara varmvattnet.

the_TnT skrev:
> Grannen, som är en enorm pedant med bilar, fick
> det som 40-års present av sin son. Inte fullt
> lika uppskattat ;)
>

Montera en sån där neonblå ljusslinga under offrets bil. Bäst effekt blir det om offret är bilpedant (gärna en "volvoputsare")...

Ett kul vinterskämt (funkar klart bäst i minusgrader) är att drapera sitt "offers" bil eller fordon som vistas utomhus med toapapper, mycket. Sedan blöter man hela rasket med vatten och låter naturen sköta sitt. Vill man vara lite snäll kan man ju se till att det finns en vattenslang i närheten som räcker till bilen. Vill man vara elek ser man till att den nästan räcker, men inte riktigt.
// Oskar

Tillbaka
Topp