[OT] Prokrastinera mera!

Mange.

Aktiv medlem
[OT] Prokrastinera mera!
Hej Forat.
Jag ska gör något viktigt, men eftersom jag inte riktigt vill så gör jag en massa +ANNAT istället.
Här är en tråd där man kan bekänna synd för att uppmärksamma sig själv och vi kan peppa varandra att göra sitt egentliga åtagande.
Så skriv i tråden vad du ska göra, och vad du gjort istället!

[OT] Prokrastinera mera!
Jag börjar:
Jag ska plugga inför en tenta imorgon. Hittills har jag rengjort en kolståls panna och bränt in den. möblerat om i bokhyllan och ställt i ordning ett par påsar som ska till soprummet. Lagat mer mat än jag behöver för veckan.
Hilfe!

[OT] Prokrastinera mera!
OnT: Jag borde jobba men letar istället upp två föregångare till ditt avatar-omslag

Originalet, 1981:

1764590688717.webp

Svensk hommage, 1995:

1764590730468.webp

Finns det fler?

[OT] Prokrastinera mera!
Det är en hemtenta med kunskapsdel som jag kämpar med, den analyserande delen är jag väl förberedd på 🙃
Är tyvärr för gammal för att ha erfarenhet av vad en hemtenta är.

På den gamla goda(?) tiden var tenta något man skrev i fyra eller fem timmar i en sal och med en tentavakt. För de som inte klarade gränsen för godkänt var det omtenta som gällde, d.v.s. repetera in kunskapen igen i en senare tentaperiod och tillbringa ytterligare 4-5 timmar i en tentasal.

[OT] Prokrastinera mera!
Är tyvärr för gammal för att ha erfarenhet av vad en hemtenta är.

På den gamla goda(?) tiden var tenta något man skrev i fyra eller fem timmar i en sal och med en tentavakt. För de som inte klarade gränsen för godkänt var det omtenta som gällde, d.v.s. repetera in kunskapen igen i en senare tentaperiod och tillbringa ytterligare 4-5 timmar i en tentasal.
För mig innebär det först kunskapsdelen i ca en timme med flervalsfrågor. Sen kommer ett antal olika områden att skriva en artikel kring. så mellan 10-17 får jag disponera min tid bäst jag vill men jag ska ha lyckats producera en text om 4-5 sidor exkl referenser och diagram.
Det är kul för fler lärosäten har slutat med hemtentor sen GPT, så jag hoppas mina kursare sköter sig och inte lämnar in något genererat, så vi får fortsätta med hemtentor.

[OT] Prokrastinera mera!
Jag börjar:
Jag ska plugga inför en tenta imorgon. Hittills har jag rengjort en kolståls panna och bränt in den. möblerat om i bokhyllan och ställt i ordning ett par påsar som ska till soprummet. Lagat mer mat än jag behöver för veckan.
Hilfe!

Som gammal student kan jag bara säga att du verkar helt normal!
Been there done that 😁

[OT] Prokrastinera mera!
Ska åka runt Nynäshamn - Kanholmsfjärden med lotsbåt imorrn-torsdag så borde titta lite mer på sjökorten ikväll, för att inte tala om att packa en väska med kläder o annat nyttigt.
Svär istället över den nykrossade linsen till min Lezyne framlampa och över att samma modell inte finns att köpa längre -till cola o choklad i soffan. inget + ANNAT här inte.

[OT] Prokrastinera mera!
Ska åka runt Nynäshamn - Kanholmsfjärden med lotsbåt imorrn-torsdag så borde titta lite mer på sjökorten ikväll, för att inte tala om att packa en väska med kläder o annat nyttigt.
Svär istället över den nykrossade linsen till min Lezyne framlampa och över att samma modell inte finns att köpa längre -till cola o choklad i soffan. inget + ANNAT här inte.
Lotsen sköter det där med karta och inte köra på saker, du kan luta dig tillbaka.

😉

[OT] Prokrastinera mera!
Skidskyttar är ju duktiga på att skjuta på saker. Kan vara en karriär att sikta på för en duktig prokrastinerare.

Mitt eget liv som prokrastinerare har vänt mot det sämre sen jag började åka buss till jobbet, det går nämligen bara en buss dit på morgonen och tre st hem under eftermiddagen. Ingen bil och fem mil gör att alternativen inte står som spön i backen.

[OT] Prokrastinera mera!
Mitt eget liv som prokrastinerare har vänt mot det sämre sen jag började åka buss till jobbet, det går nämligen bara en buss dit på morgonen och tre st hem under eftermiddagen. Ingen bil och fem mil gör att alternativen inte står som spön i backen.
Du är medveten om att detta är ett cykelforum? 😏

[OT] Prokrastinera mera!
Du är medveten om att detta är ett cykelforum? 😏
Jag cyklar ibland, men fem mil cykelpendling enkel resa är till och med för mig lite väl mycket.

När jag skrivit ovanstående så slås jag av hur sjukt det låter, jag menar fem mil (egentligen 56 km) är ju ingenting. Jag får ta tag i cykelpendlandet ordentligt. Men inte nu.

Sen. Till våren …

[OT] Prokrastinera mera!
Skidskyttar är ju duktiga på att skjuta på saker. Kan vara en karriär att sikta på för en duktig prokrastinerare.

”Fem mil och ingen bil.” Påminner mig om om något av Galenskaparna. Jag får kolla upp det.

Lite senare.

[OT] Prokrastinera mera!

Vad då? Du kan väl jobba imorgon istället?

[OT] Prokrastinera mera!
I morgon? Jag brukade ha svårt att komma ur sängen, men det har löst sig genom att jag inte riktigt kommer mig för att gå och lägga mig.

[OT] Prokrastinera mera!
Fakk! jag klarade mig inte längre idag än till nu.
Ska skriva om hur olika substanser påverkar mig neurokognitivt, tex hur koffein som är en adenosin-blockerare påverkar mig, vakenhet och potentiellt störd sömncykel (NRem & Rem) även fast melatonintrycket ökat..
bäst jag går och handlar något att snacksa på..

[OT] Prokrastinera mera!
Fakk! jag klarade mig inte längre idag än till nu.
Ska skriva om hur olika substanser påverkar mig neurokognitivt, tex hur koffein som är en adenosin-blockerare påverkar mig, vakenhet och potentiellt störd sömncykel (NRem & Rem) även fast melatonintrycket ökat..
bäst jag går och handlar något att snacksa på..

Har ni labbövning så att du kan testa och jämföra olika substanser?

[OT] Prokrastinera mera!
Nytt år, nya utmaningar.
90min inspelning av ett intervjuliknande samtal ska transkiberas. Mina motiv med frågorna och resultatet ska inkluderas löpande och reflektioner kring detta samt styrkor och svagheter i varje situation.
Har hittills tagit 1h30 att bygga mallen och då över texten. Sen har det i snitt tagit 30min av anteckningar för varje 5min av samtal. Fml
Någon som har tips på hur man gör detta snabbare och smidigare?

[OT] Prokrastinera mera!
Nytt år, nya utmaningar.
90min inspelning av ett intervjuliknande samtal ska transkiberas. Mina motiv med frågorna och resultatet ska inkluderas löpande och reflektioner kring detta samt styrkor och svagheter i varje situation.
Har hittills tagit 1h30 att bygga mallen och då över texten. Sen har det i snitt tagit 30min av anteckningar för varje 5min av samtal. Fml
Någon som har tips på hur man gör detta snabbare och smidigare?
Spela upp det för ai.

Tillbaka
Topp