[OT] Rädda mitt skrev - Kalsonger eftersökes!

toker

Ny medlem
Har sökt men inte riktigt hittat något som passar!

Letar efter kalsonger helst i merinoull, typ dessa http://addnature.com/product.aspx?pf_id=ICEBREAKERMICROWEIGHTBOXERBRIEF
X_ICEBREAKERMICROWEIGHTBOXERBRIEF.jpg

Men kan även tänka mig ta emot tips på syntet kalsonger. Har ett par Under Armour som funkar OK, de på bilden är nog den tunnare varianten som inte funkar riktigt så bra för mig i arbetsbyxor. Då det blir för varmt och de är för tunna för att transportera bort fukten. Har ett par tjockare Under Armour också, de funkar bättre nu, det blir visserligen varmt men de är tjockare så de kan förflytta fukten bättre har jag upplevt.
297268.jpg

Kriterier : Helst merinoull, bra passform(svårt att bedöma kanske), långa och så billiga som möjligt. Någon form av söm längst ner på benen så att de har större möjlighet att stanna kvar där.

Eller om de är i syntet (typ träningskalsonger) så tajta som möjligt och bra plasserade sömmar runt skrevet så att allt sitter som det ska!

Har allt för ofta problem med att det blir väldigt svettigt i de nedre regionerna och att kalsongerna är för korta vilket resulterar i att de åker uppåt och skav uppstår.

De bästa funktionskalsonger i syntetmaterial jag äger kommer faktiskt från Snickers Workwear.
Köpte 5 par på huvudbutiken i Sollentuna på deras rea-avdelning för 20 kr styck och har haft dem i säkert 7 år nu och har tränat alla pass i dem sen dess och de är som nya :-)
Givetvis finns inte den modellen längre men de nuvarande modellerna är då verkligen snyggare iaf...
Kanske dags att uppgradera!

http://www.snickersworkwear.com/sv/produkter/underklader/

Senast ändrad:
Jag har Devold, Icebreaker & Aclima. Aclima är de jag tycker sitter å funkar överlägset bäst. Det gäller warmwool varianten. Finnes ju även med vindstopp för de kallaste dagarna. :)
Prövade dem även nu när det var över 20 grader å de ger inge skav, på min figur, och klarar att absorbera mycke fukt så det verkar funka även när det är varmt. :)

Frid!

Syntet köpte jag faktiskt ett par stormarknads-pierre-robert i microfiber efter tips på nått löparforum. Kostar 150 spänn och är minst lika bra som såna som kostar det tredubbla. Sitter riktigt bra på mig, inget skav och andas bra.

Det var fin trådarkeologi, Miracle;-)

Om man nu vågar diskutera intima saker här, så är könsbehåring ganska avgörande, hrrrm. Välfriserat kan bli väldigt svettigt och skavigt tyvärr. Så den som har problem kanske bör prova "fullbush" ett tag, om man inte redan kör det. Det ger ju ett naturligt avstånd mellan hud och tyg.

Det är cyper som är arkeologen. Jag tittade inte på datumen före hans inlägg, tyvärr. Alltid lär man sig nå nytt! :)

Frid!

Senast ändrad:
Ojsan! Missade visst inlägget före:-)

Nåväl, Woolpower har rätt trevliga yllekalsingar som inte är särskilt dyra. Dock har jag märkt att de inte håller så bra för cykling. Det blir hål ungefär där sadelkanten är. Men då har jag också tvättat dem väldigt ofta i 40 grader, så det kanske spelar in.

Det viktiga är inte temperaturen, utan vilket tvättmedel man använder om jag fattat rätt. Vanligt tvättmedel med enzymer bryter ner ull snabbt nog. Tvättar man för varmt så krymper dock plaggen väldigt mycket, skulle jag tro. :)

Frid!

jomper sa:
Syntet köpte jag faktiskt ett par stormarknads-pierre-robert i microfiber efter tips på nått löparforum. Kostar 150 spänn och är minst lika bra som såna som kostar det tredubbla. Sitter riktigt bra på mig, inget skav och andas bra.
+1

Hur är det med hållbarheten på de ni rekommenterar? Sen jag började cykla betydligt mer utan cykelbrallor har slitaget på kalsonger, och därmed kalsongkontot, ökat ganska rejält...

tropfrog sa:
Sambal Oelek sa:
Tips på billiga och bra för cykling?

När man cyklar har man cykelbyxor med pads i. Då är underkläder överflödiga.

MVH
magnus

Nä det har jag inte, kör med kallingar under mina kortbrallor på de kortare turerna, ska jag köra längre så blir det något med padding dock.
Så vill ha tips på kallingar utan sömmar i sadelområdet :)

wobblie sa:
Hur är det med hållbarheten på de ni rekommenterar? Sen jag började cykla betydligt mer utan cykelbrallor har slitaget på kalsonger, och därmed kalsongkontot, ökat ganska rejält...

De senaste åren har jag kört med Crafts sportkallingar. Jag vet inte exakt vad de är i för material, nån form av syntet, men de håller väldigt bra. Det är inte slitaget som är problemet utan snarare det idiotiska att jag köpte vita.....efter en lerig runda ser det ut som man varit med i Aschbergs lavemangs-SM.

Jimel sa:
tropfrog sa:
Sambal Oelek sa:

MVH
magnus

Nä det har jag inte, kör med kallingar under mina kortbrallor på de kortare turerna, ska jag köra längre så blir det något med padding dock.
Dom Pierre Robert jag har stämmer in på det kriteriet. http://pierrerobert.se/sport-boxer-navy/p/620
Används både till löpning och cykling. Ibland även i kombination med pad utan problem.

eketjall sa:
Jimel sa:
tropfrog sa:
Sambal Oelek sa:

MVH
magnus

Dom Pierre Robert jag har stämmer in på det kriteriet. http://pierrerobert.se/sport-boxer-navy/p/620
Används både till löpning och cykling. Ibland även i kombination med pad utan problem.
ok, härligt! Billiga och 4 för 3 också. Perfekt. Tack för det.

Sambal Oelek sa:
eketjall sa:
Jimel sa:
tropfrog sa:
Sambal Oelek sa:

MVH
magnus

ok, härligt! Billiga och 4 för 3 också. Perfekt. Tack för det.
Vill du ha dom billigt så ta en cykeltur till Ullared (via Horred och Torestorp exv.). Heter ev Sloggi där men är samma grejorna. Bomull funkar finfint det oxå.

eketjall sa:
Jimel sa:
tropfrog sa:
Sambal Oelek sa:

MVH
magnus

Tack och bock

ForesterGuy sa:
tropfrog sa:
Sambal Oelek sa:

MVH
magnus

Nakamura för 149 kr? https://www.intersport.se/produkter/nakamura-marseille-cykelbyxa-p129778
näe, jag använder funktionskalsonger utan pads i, under cykelbyxorna. Hur bra som helst, tycker jag. Testade utan på Gbg-girot men det var ingen höjdare.
(som principen med vandrarkängor och två lager, första lagret ska vara tight och transportera fukt/skydda mot skav. Andra lagret ska vara för bekvämlighet)

Sambal Oelek sa:
ForesterGuy sa:
tropfrog sa:
Sambal Oelek sa:

MVH
magnus

Nakamura för 149 kr? https://www.intersport.se/produkter/nakamura-marseille-cykelbyxa-p129778
näe, jag använder funktionskalsonger utan pads i, under cykelbyxorna. Hur bra som helst, tycker jag. Testade utan på Gbg-girot men det var ingen höjdare.
(som principen med vandrarkängor och två lager, första lagret ska vara tight och transportera fukt/skydda mot skav. Andra lagret ska vara för bekvämlighet)

Ett tips som svenska elitklungan, semi- och proffscyklisterna, som sitter i sadeln 6-8 timmar/dag, tycks ha missat.

Efter fått synpunkter på ovanst inlägg ändrar jag det till:
Svenska eltklungan, semi- och proffscyklisterna, som sitter 6-8 timmar/dag tycks ha en annan uppfattning vad som fungerar bäst.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp