[OT] resa till sthlm -shopping??

sasa

Ny medlem
jag skall ta tåget från Götet upp till Stockholm i slutet av juni och tillbringa 4 härliga dagar!

nu undrar jag:
-Finns det ngt man inte får missa? någon cykelbutik som har ALLT? vilket paradis...
-Någon friluftsbutik?
-Någon upplevelse?
-Någon sevärdhet?
-Någon annan rolig butik?

som ni märker vill jag spendera lite pengar på saker och upplevelser! Ha kul. Så alla sthlm-are kan väl passa på att skryta om vad för bra grejor ni har att erbjuda!

//Sasa

Om du går in i en cykelbutik i tokholm så har dom bara nästan allting, fast inte just den där grejen du letar efter.
Men dom kan ta hem den på 2 veckor och den är svindyr om man jämför med nätbutiken. :-)

(lite överdrivet kanske, men ofta den känslan jag får när jag är ute och shoppar)

Q -Finns det ngt man inte får missa? någon cykelbutik som har ALLT?
A Nja. Finns lite av allt möjligt, men inte allt. I denna bild kommer nog internet att göra dig mer tillfreds.

Q -Någon friluftsbutik?
A Finns en drös med naturkompanier utspridda i city.

Q -Någon upplevelse?
A Du är ju från götet, så att föreslå Gröna Lund vore en dum idé. En sightseeing med båt kanske? Fast du är ju från götet, så att föreslå något som har med skepp&hoj att göra vore dumt. Men är det fint väder så en promenad längs alla kajer och kuster är att rekommendera.

Q -Någon sevärdhet?
A Har man aldrig varit på nationalmuseum och är villig att punga ut pengar för det, så tycker jag att det är trevligt ibland. Men man behöver nog kvinnligt sällskap för att kunna gå runt där utan att dö av tristess. K*knästornet. Stadshuset. Och självklart hela södermalm. Götgatan med tillhörande götgatsbacke.

Q -Någon annan rolig butik?
A Bara att gå runt så hittar man alltid nån cool butik. Men mitt i smeten är det som alla andra små städer i Sverige. Dressman och H&M typ. Petsounds och recordhunter om du letar musik mm.

Friluftsbutiker: Playground och AddNature.

Playground är inte superstor men har ett roligt sortiment och fenomenal personal. AddNature har mer men är lite svår att handla i tycker jag, för mycket prylar på för liten yta. Naturkompaniets butik på Kungsholmen är den bästa av deras butiker.

Cykelaffären du letar efter finns inte i Stockholm, den fanns inte ens i New York när jag var där för några månader sen eller i Whistler eller Vancouver för några år sen :-) Stockholm är en u-stad när det gäller cykelbutiker, knappt man kan köpa ett isis-vevlager eller en framväxel av den modell man önskar över disk utan att leta ett tag.

Tillbaka
Topp