[OT] Samlingstråd för OT

[OT] Samlingstråd för OT
OskarH skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur lång slaglängd ska fjädern ha?
> Vilket material ska den vara tillverkad i?
>
> Det är viktiga faktorer det också.

Slaglängden är liten, hela fjäderns längd skall ju ligga på 5-10 mm och en slaglängd på 1-2 mm skulle fungera bra. Materialet är helst rostfritt men styrka går före korrosionsskydd.

[OT] Samlingstråd för OT
Tjenare,

Som rubriken säger,

är på jakt efter en ball bil för runt 50 lusentappar och tänkte att happys samlade elit har både ett och två bra tips.

Sladdar idag runt i en Audi TT så det funkar inte med en hur trött bil som helst, lite bekvämligheter som AC och lite säkerhet med ABS & krockkudde är också bra att ha, sedan skadar det inte om man kan kasta på ett cykelställ. Men bortsett från det så är det fritt fram.

Tack på förhand
/Carl

Edit av the_TnT: Bilar är 100% off topic.

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Samlingstråd för OT
En sån här (fast grön)??
cab.jpg ht=467

För 50k får du med den löstagbara dragkroken oxå :)

[OT] Samlingstråd för OT
Vågar du köpa långmilare så får du ju hur mycket bil som helst för dom slantarna. Ska den vara bränslesnål också? Annars tycker jag du ska köpa en turbosubba från slutet av 90!

[OT] Samlingstråd för OT
Det framgår inte riktigt av ditt inlägg om det är ett komplement till TTn du söker, men är så fallet så finns det Saab 9-3 av gamla modellen för 50' på Blocket. Helt ok bil för de pengarna, men förvänta dig mer av en landsvägskryssare än rally-bus-bil. Halvkombikarossen rymmer mer än man tror.
// Oskar

[OT] Samlingstråd för OT
Rent spontant känns det lättare att specifiera vilken slaglängd/deformation du vill ha och hur stor lasten skall vara och sen lista ut vilken "fjäderkonstant" du behöver. Precis som plumse säger så kan det ju vara så att en massiv cylinder (eller ett rör) av lämpligt material är det som behövs.

[OT] Samlingstråd för OT
Likbilar eller ännu bättre ambulanser måste ju vara grymma cykelbilar. Bara rulla in cyklarna stående i bagaget utan trixande.

[OT] Samlingstråd för OT
carl.josefsson skrev:
> Tjenare,
>
> Som rubriken säger,
>
> är på jakt efter en ball bil för runt 50
> lusentappar och tänkte att happys samlade elit
> har både ett och två bra tips.
>
> Sladdar idag runt i en Audi TT så det funkar inte
> med en hur trött bil som helst, lite
> bekvämligheter som AC och lite säkerhet med ABS
> & krockkudde är också bra att ha, sedan skadar
> det inte om man kan kasta på ett cykelställ. Men
> bortsett från det så är det fritt fram.
>
> Tack på förhand
> /Carl
>
> Edit av the_TnT: Bilar är 100% off topic.

får man fråga vad det är för fel på tt:n? eller hade du tänkt skaffa en andra bil? du borde kunna få en Golf IV för det där priset, till o med en som kanske inte gått allt för långt. en 1,6:a som gått under 10000 mil ä nog inga problem me lite prutande.

[OT] Samlingstråd för OT
Citroen Xantia V6 Kombi 193hk och du kan slänga in cykeln i bilen och ändå åka 3-4 personer i den.
Jo ja åker en sån och tro inte all skitsnack så fort det inte står Volvo eller Saab i grillen.
Du hänger på det mesta i bilväg, en gång rejsade jag med en 850 t5 på e20 mellan Vara och Skara, ca 160-170km i bland, dom blev rätt paffa när jag körde om med till kopplat biltransportsläp =)

[OT] Samlingstråd för OT
förslaget om en subaru är det bästa tipset jag sett hittills av alla tips på bil som kommit in. visst rover/citroen/saab/volvo med flera kan man ju köpa begagnad om man vill, men räkna med en del pengar på reparationer.

ska man ha en beggad bil som även har driftsäkerhet så är det japanskt som gäller, då med subaru i spetsen och toyota som två när det gäller driftsäkerhet.

tro nu ej jag jobbar åt något av dessa märken, jobbar åt en handlare som ha 7 stycken märken som vi är auktoriserade för och har en väldigt bra koll på vad som är skit och inte.

den som ej tror mig kan ju kolla bilprovningens statistik på dom olika märkena och modellerna.

[OT] Samlingstråd för OT
Joakim Quensel skrev:
> Som Mercedes-freak så måste jag rekommendera att
> titta den här 560SEC (begärt pris 58000kr men
> går nog att pruta ner till 50000kr):
file=83035

Hehee.. Följer det med passande klädsel? ;)

pimp.gif ht=725

[OT] Samlingstråd för OT
Ursch, nu var sista avsnittet Dexter förbrukat. Så jävla bra och så jävla länge tills det blir nya avsnitt.

dexs3e12.jpg ht=453

[OT] Samlingstråd för OT
Tjena!

Filto.. Fast varför en 147a när man får en 156a för samma pengar och mer plats??

Jag är riktigt nöjd med min 156a, men nu blir det en tysk istället, måste ha mer plats och 159an är tyvärr inte tillräckligt stor..

[OT] Samlingstråd för OT
Fjädrarna till kulan i Alfa Lavals separatorer matchar ungefär dessa krav. Har inga siffror men de är små och otroligt kraftiga. En av killarna ombord ville göra fjädring till sin sadel på HD'n men det blev som att sitta på järnvägsräls med ett par sådana fjädrar.

[OT] Samlingstråd för OT
hahha, du o ja :)
och jag som trodde jag skulle vara först att skriva om detta på happy! :)

århundades sensation.. och jag sov.. eller ja. vaknade av ngt ifall.. :)

[OT] Samlingstråd för OT
Jag vaknade av att brorsan ringde och frågade om jag hade vaknat av jordbävningen, men det hade jag inte, jag hade vaknat av att han ringde.

[OT] Samlingstråd för OT
Nu kommer ju Skånetrafiken att ta detta som en förevändning till diverse förseningar och inställda bussar/tåg så att man inte kommer till jobbet...

[OT] Samlingstråd för OT
ttfh skrev:
> Nu kommer ju Skånetrafiken att ta detta som en
> förevändning till diverse förseningar och
> inställda bussar/tåg så att man inte kommer
> till jobbet...

ja det är ju en skitbra anledning, hellre jordbävning än löv på spåren.

[OT] Samlingstråd för OT
ttfh skrev:
> Nu kommer ju Skånetrafiken att ta detta som en
> förevändning till diverse förseningar och
> inställda bussar/tåg så att man inte kommer
> till jobbet...

ta hojjen till jobb ;)

nä, nu ska ja gå o lägga mej igen.. hmgf, väckas sådär,, skandal, kunde inte expressen skrivit o förvarnat alla igår?

[OT] Samlingstråd för OT
Erkänn, vilken var ute med sina big betty däck i morse?

EDIT: Jo jag blev rätt paff och lite skraj faktiskt..

Tillbaka
Topp