[OT] Samlingstråd för OT

[OT] Samlingstråd för OT
Stämmer bra det cerberos, du är duktig på att läsa innantill på etiketterna. Den i mitten är en sliskig variant, mer som likör.

[OT] Samlingstråd för OT
Jag är väl inte precis någon Absintkännare men några pavor har man väl sett. Ricard gillar jag faktiskt riktigt skarpt och det var den jag reagerade på. Absint är nog inte riktigt min grej även om jag kan uppskatta den mer mytiska statusen det fått.

[OT] Samlingstråd för OT
bruse skrev:
-------------------------------------------------------
> jansson99 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ja, men julölen smakar bacon.
>
>
> Hur bär du dig åt?!

Det var inte jag, det är Nisse! Närmare bestämt Nils Oscar Julöl 2007.

[OT] Samlingstråd för OT
bruse skrev:
> Speedman skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vad fan håller folk på med???
>
> Försöker glömma folkshemstristessen?

BWAHAHAHAHAHAH...

Tänk på de (jag) som bor på landet med en lerig grusväg och en tom åker för utsikt...

Fan vad jag saknar stan ibland... (mellan oktober och maj...)

[OT] Samlingstråd för OT
Jag vart tvingad att följa med till en biograf för något år sedan, väl där genomled jag mina första, och sista, 45 min av en Star Wars-film. Kan ha varit det sämsta som någonsin gjorts. Möjligtvis att Love Actually ligger och sniffar på samma nivå.

[OT] Samlingstråd för OT
Jag minns inte de allra värsta filmerna. Det enda jag minns är att hyrfilmer vid tre tillfällen inte setts klart.
Härmed har jag alltså gjort en Happy i en [ot]-tråd =)

[OT] Samlingstråd för OT
BigPhil skrev:
> Armageddon är rätt dålig.

Lägger min röst där med, den är inte ens så dålig att den blir bra.
En av få filmer jag snabbspolat mig igenom...

[OT] Samlingstråd för OT
Nu är det dags för nya springdojjor och jag har seriöst funderat på metalldubb. Det är ju grymt skönt om det verkligen är hårt packad snö eller isigt men hur är det när det är plusgrader? Är det vettigt att köpa motionsskor med metalldubb? Jag springer aldrig på sommaren.

Eller jag kan fråga såhär. Hur stor andel av gångerna ska det vara is/hård snö för att det skall vara motiverat med metalldubb.

[OT] Samlingstråd för OT
Hihi, det där är ju nybörjarfilmer om man jämför med "Plan 9 from Outer Space". ;)

http://www.imdb.com/title/tt0052077/

Fast den är dålig på ett bra sätt. Bland annat omkom Bela Lugosi som spelade en av de bärande rollerna tidigt under inspelninarna. Hans ersättare som spelade in resterande och merparten av scenerna gjorde det med en cape som hängde ner och täckte ansiktet så man inte skulle se att det var Bela Lugosi. Mästerligt.

Jag såg Rush Hour 3 igår och den var riktigt dålig på ett dåligt sätt. :)

[OT] Samlingstråd för OT
hakanf skrev:
> en fråga bara - var på cykeln ska du använda
> det? limma fast kylflänsar på skivbromsarna? ;)

En gissning är att Stalle håller på och bygger/förbättrar en cykelbelysning med lysdioder, men eftersom tråden är [OT]-märkt kan han ju lika gärna hålla på och limma små kylflänsar på minneskretsarna i sin dator för att kunna överklocka den ytterligare :-)

/s-o

[OT] Samlingstråd för OT
Dött lopp mellan Mina jag och Irene och Den trettonde krigaren. Kanske att Mina jag och Irene borde vinna eftersom jag såg den på bio och trots det bara upplevde ett enda lidande.

[OT] Samlingstråd för OT
Tänk på att alla lim inte väter alla ytor och att limning mellan två olika typer av material kan ge otrevliga termiska effekter pga olika längdutvigdningskoefficienter...

[OT] Samlingstråd för OT
Jag hade också en blöt julfest i fredags med massor av gott, körde sedan ett marathon spinningpass på tre timmar igår, det var en intressant kombination speciellt som jag bara fick en halv skål med gröt till frukost! OBS rekomenderas inte :(

/Mats

[OT] Samlingstråd för OT
Jag har ett par Icebug som fungerar kalasbra på is och hala rötter. Greppet är verkligen kanon på besvärliga underlag och jag har ännu inte halkat omkull när jag haft dessa på mig. Däremot sliter man mycket på dubbarna på hårda underlag, t.ex. om du kutar en bit på snöfri asfalt. Men kutar man mest snö/is och skog och tar det lite lugnt på transportsträckorna i betongdjungeln bör det inte vara några större problem.

Gummiblandningen på mina Icebugskor är mycket mjuk och klibbig (ungefär som att gå i utspilld sockerstinn läsk). Kombinationen klibbgummi och dubbar låter dock ganska rejält på torra underlag. Folk kommer definitivt stirra efter dig på grund av det fina klibb-ritsch-schwuss-ratsch-ljudet som låter från skorna. Dubbarna på mina dojjor sjunker också in en smula i pjucken om underlaget är hårt vilket gör att man kan ta dig över klipphällar (och marmorgolv) utan att slå omkull.

Jag lyckades hitta mina dubbskor till halva priset i en Löplabbetaffär som lades ner vilket gjorde att jag tyckte skorna var prisvärda. Annars är de ju en smula dyra tyvärr. Om du kutar mycket och inte vill vara inne när det är extremjävligt markförhållande kan jag rekommendera dubbpjuck, men du bör nog ha ett par till skor att kuta med när det inte är isigt för att slippa slita på dubbarna/gummisulan i onödan.

[OT] Samlingstråd för OT
"Värdelöst att vara full"

Det är du som är värdelös på att VARA full. Om två starkbira sänker dig en kväll behöver du helt enkelt öva mer. Ge det något år med regelbundet supande så ska du se att du kommer upp i normal toleransnivå. Då blir det inte värdelöst att vara full. Då blir det kul.

[OT] Samlingstråd för OT
Jag köpte icebugskor för några veckor sen när det var halt och isigt här i Stockholm, det var helt suverent grepp på tom blankis -däremot duger dom i princip bara till frusna underlag om dubben ska vara kvar... Jag använder dom enbart när det är isigt precis som dubbdäck på cykeln och har därför ett par schyssta Asics som jag springer med annars, jag skulle inte bara rekomdera icebugskor som komplement till vanliga löparskor och räknar själv med att använda dom i ca 3-4 vintrar framöver beroende på slitage. Ett alternativ för dig kanske skulle kunna vara ett par grövre mönstrade pjuck, sk trailskor som är dugliga för dom flesta underlag (fast tyvärr rätt sopigt grepp på hård snö/is). :-)

[OT] Samlingstråd för OT
Nej men herregud, ni sitter här och listar filmer som till och med kan ses som respektabla...

Boa vs Python kommer nog aldrig släppa den guldmedaljen.

Sen ligger väl 100 svenska dyngfilmer på delade 2-5 platser. ^^

hakanf skrev:
> The Brown Bunny är riktigt kass, trots den
> omtalade avsugningsscenen med Chloë Sevigny
>
> http://www.imdb.com/title/tt0330099/

Vill minnas att det var ngn liten "ahaa..."-upplevelse i den filmen som gjorde den ganska skön. Tyckte inte om den förens det klickade, avsugningen får man inte se som höjdpunkten i filmen utan bara en stark scen.

[OT] Samlingstråd för OT
Gah, sluta stödja äckelfolk som springer runt och hävdar sig för sina gymkompisar på fyllan för att de har så dåligt självförtroende och reptilhjärnan tar över.
Tror fan att det suger med fylla på det viset.

Alkoholens berusning gör sig gott i gott sällskap utan att man skall behöva oroa sig för idioter som inte kan kontrollera sig.

Sen finns det ju andra medel som ger ännu bättre och trevligare avkoppling men de får man nog inte prata högt om tror jag.

[OT] Samlingstråd för OT
Jag har två andra förslag:

- Köp såna här: http://www.algeos.com/acatalog/Nora_Contitech_Spiky___PLUS.html Det finns en modell med två dubbar på hälen också. Dessa sitter mycket bra på skorna och har bra bett och hållbarhet. (Jag har dock dålig erfarenhet av andra märken än detta...) Brukar gå att hitta på tex Intersport.

- Eller så dubbar du ett par skor med bildubb. Jag har ett par som jag använt till minst hundra mils löpning i blandad terräng där dubbarna fortfarande sitter kvar. Inte samma grepp som ett par Icebug, men ändå helt ok. Gör så här: borra hål i sulan så djupt som sulan medger och pilla in dubbarna mha tång och plattmejsel.

Jag har även provat att dra i skruvar och nypa av dem som någon tipsade om. Ger bra grepp en liten stund, men skruvarna rundas av väldigt fort.

[OT] Samlingstråd för OT
Volcano - går ikväll. Så otroligt full med klichéer att man skrattar och gråter om vartannat men allra mest mår illa.
The Contract - John Cusack och Morgan Freeman. Stora namn behöver inte betyda bra film.
New World - Vacker bild, imponerande ljudbild men storyn är ohyggligt långsam. Minns inte vad det var för story förresten. Var det en alls?

Tillbaka
Topp