För att styra tillbaka något till Topic, så länge man har någorlunda koll på sin ekonomi så är det ju bara fördelar med kreditkort. Starten för mig själv blev alla utlägg i arbetet som ibland hamnar upp emot en 20-30k i månaden. Jobbigt att ligga ute med det om man bara skulle ha kontokort, och utbetalningar på förhand är ju rätt jobbigt. Har på ca ett år samlat ihop drygt 120k poäng vilket är en T/R resa till New York för 2st. Med Amex 2-4-1 voucher har vi nu 2st T/R resor till ex. NY varje år.
Jag tycker Amex funkar bra, bytte nyligen från Mastercard Premium till Amex Premum. Täckningen är något sämre, men Amex premium är 600kr billigare per är år än Mastercard Premium för oss, ger bättre bonus (2-4-1), samt 3st kort (ett till mig, ett till frugan och ett till jobbrelaterade utgifter). För att ha full täckning har vi varsitt gratis Mastercard också men som vi sällan behöver använda.
För den som är intresserad att skaffa Amex Eurobonus Premium; med nedan länk är första året gratis (upp till 3st kort, värde 1000kr) samt 12k poäng:
www.americanexpress.se/bjudin/carlfh3Vl?XLINK=MYCP