[OT] Skaffa ny bil vad ska jag tjöpa?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag tänket att de är inga "idioter" som arbetar på Tesla. De vet om förutsättningarna när de signerar anställningsavtalet. Likt Ooms beskrev sin anställning, vad som är viktigt för honom och att han gjorde sina val.

Mer hur kommer de påverka mig som kund?

Verkligen OT o ber om ursäkt

MEN Varför är de fult att tjäna pengar?
Är de de handlar om... Tror du skulle bli förvånad om du ser IF Metalls anställdas löner
Människor som är duktiga, arbetar hårt o bidrar skall alltid ha bra löner.

I grund och botten handar konflikten om att if metall vill försvara sitt existensberättigande.
Utan avtal med arbetsgivarna kommer det i förlängningen inte finnas några medlemmar kvar som är villiga att betala ett par procent av sin lön i medlemsavgift.
Väldigt ot men väldigt många verkar tro att anställdas rättigheter inkl att inte bli uppsagda på stående fot pga chef som inte fått sitt kaffe på morgonen är naturlagar/kommer sig av att arbetsgivarna i gemen är mecenater, och inte för att de som gått före oss ställt sig på barrikaderna och riskerat sina arbeten och varit jobbiga för deras och våra rättigheters skull.
Och på många arbetsplatser gör facken stor skillnad även idag.

Nu är det verkligen extremt tydligt att det är tillåtet att diskutera politik om man har "rätt" åsikter. Kul ställe detta.

Verkligen OT o ber om ursäkt

MEN Varför är de fult att tjäna pengar?
Är de de handlar om... Tror du skulle bli förvånad om du ser IF Metalls anställdas löner
Människor som är duktiga, arbetar hårt o bidrar skall alltid ha bra löner.
Det är inte fult att tjäna pengar.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp