Tack för ingenting, Telesnor!
Satt i 30min telefonkö imorse för att få prata med någon på iPhone-supporten hos Telesnor. Han bara suckade och hummade när jag berättade om mina problem (telefonen låser sig, tappar ljuden, tappar datauppkopplingen, är slö och äter batteri sedan uppgraderingen till iOS4). "- Nej, du är inte den förste som klagar. Tyvärr kan vi inte göra något annat än att skicka iväg den till Apple. Gå till en Telenorbutik så ordnar de det och ger dig en lånetelefon under tiden, det bör inte ta mer än några dagar innan du får tillbaka luren."
Knatade iväg till Telenor-butiken på lunchen och berättade om mina problem. Det första tjejen bakom disken säger är att iOS4 inte stöds på iPhone 3G, trots att det går att installera. Därefter går hon med på att skicka in den i alla fall men någon lånetelefon har de inte, de är utlånade allesammans. När jag berättar att jag är på väg att åka på semester rycker hon bara på axlarna och kläcker ur sig att det tar ändå 1-4 veckor att få tillbaka den. "- Vi kan sätta upp dig på väntelista för en lånetelefon under tiden men det kan ta ett tag det med. - Jaha, men vad skall jag använda under tiden, den är ett arbetsredskap? - Tja, du har kanske någon gammal lur liggande? - Nej. - Synd, våra lånetelefoner är upptagna allihop."
Från Apple.se:
"Compatibility
iOS 4 works with iPhone 4, iPhone 3GS, and iPhone 3G. Not all features are compatible with all devices. For example, multitasking is available only with iPhone 4 and iPhone 3GS."