Berk
Aktiv medlem
[OT] Snickerboatråden
Inget lösenord??
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jo, men det är för de riktigt invigda.Inget lösenord??
Ha! Det där är ju min kran, fast Göteborgsvarianten då! Man behöver nog en väg in som privatperson dock.. Den där kranen på hörnet Aron pratar om. Hen finns!
Klart man går till Fredricsons. Inga konstigheter.Ha! Det där är ju min kran, fast Göteborgsvarianten då! Man behöver nog en väg in som privatperson dock.. Den där kranen på hörnet Aron pratar om. Hen finns!
Den produkt/tjocklek jag vill ha hade Calexio bara på lager i Malmö, så det var frakten därifrån till Stockholm som kostade lika mycket som skivan. (Kan tillägga att de har varit supertrevliga på mail. Utan att jag ens bjudit på vetelängd.)Calexico och Fredricsons är typ samma här i Stockholm. Beställ på Calexico och om man tycker frakten är dyr, åker man till Fredricsons och hämtar det man beställt. Helt ok bemötande för vanliga privatkunder.
Jag kom på att du kanske borde kolla med @InlineOla då han använder en hel del plywood och är noga med kvaliteten. Utmaningen är kanske att han håller till i samma Skåne som Calexo hade sina. Fast han har kanske tips om var man kan hitta.
Citerar TS dels för att få tillbaks tråden på rätt spår, dels för att ett krypande behov av att låsa in sig i ett skyddat rum har infunnit sig. Krypandet har övergått till först ett ljudligt hasande och nu på senaste låter det mer som något som galopperar.Känner ett våldsamt behov av en tråd där man kan gå in och tälja en eller hundra trägubbar i väntan på att ens tålamod och humör skall nå vettiga nivåer. Även tillämplig på andra former av störningar som kräver vila eller tidsutrymme.
Kravet för att få nyttja snickerboa är att du anser dig vara en genuin happyit och att du har som uppsåt att försöka vara en god medmänniska. Det finns inget krav på att man skall ange varför man gick in i snickerboa men man bör tala om att man är ute igen innan man börjar skriva i andra trådar.
Ett exempel på anledning till snickerboavistelse skulle kunna vara att man irriterats mycket över nya element som kommit in och stökat till Happy på ett våldsamt underligt och trist sätt. Ditt tålamod räcker inte längre till att vara reko men du vill inte heller drabbas av "falling down" tendenser.
Eller så har du fått ditt första par glasögon och orkar inte läsa mer konstig skit.
Hursomhelst börjar jag tälja en trägubbe nu. Får se om den är klar imorgon.
Vill du bli min pappamentor?Har brutit mot trådreglerna och skrivit i andra trådar utan att informera att jag lämnat denna tråden. Till mitt försvar vill jag hävda att jag bara stack ut armarna och resten av kroppen var kvar här inne hela tiden.
Dessvärre blir jag nog kvar ett tag till. Det är trevligt här. Jag har både täljt, snickrat och skapat en massa olika saker. Ett torp i glada Småland har fått ett kök, byggt av gamla köksstommar från ett träslott där hela snickarkunskapen har motionerats. Jag har närapå färdigställt mitt nya hus (flytt om en månad) helt utan extern hjälp mer än en elektriker och en plattsättare. Har cyklat lite, sprungit lite och tränat fotbollslag som vanligt.
Livet är ganska gött! Utan att ha några projekt att bolla med happy ser jag dock mest skiten och inte allt det braiga verkar det som, och då gör jag varken någon nytta eller har någon nytta ut av happy mer än att irritera mig på tokstollar (ja, ibland är jag irriterad på mig själv).
Återkommer när jag har något intressant att dela med mig av. Och såklart typ dagligen för att tråla efter beggade finsaker på k&s då.![]()
Snyggt! Gillar infälld klotgrill, det har jag i mitt fantasiutekök som jag ibland skissar på, för den dagen man förhoppningsvis får bo i hus istället för lägenhet :) stora klinkers som bänkskiva var ju intressant också! Lagt något under?Tjena!
Nu biter jag mig i tungan lite. Men jag har ju snickrat hela sommaren. Lite småfix kvar, ska sitta list framför bänkskivan och runt bänkskivan mot planket, en hylla i det öppna skåpet och hyllor i två av dom skåpen med luckor, sen ska det dras ut vatten och el.
Tog lite längre tid än beräknat och jag slog nytt rekord i felräknad budget. Men det får det vara värt.
3.60 långt, bänkskivan är av 120*60 klinkers.
Byggde ut altanen en meter och trodde det skulle räcka med plattor mot det packade gruset, men det här köket väger nog rätt mycket för det har redan satt sig några mm i ytterkant. Så får lyfta upp med domkraft till våren och shimsa upp.
Visa bilaga 797882
När kan vi komma på invigningen? 5:e eller 12:e invigningen, spelar ingen roll. ;)Tjena!
Nu biter jag mig i tungan lite. Men jag har ju snickrat hela sommaren. Lite småfix kvar, ska sitta list framför bänkskivan och runt bänkskivan mot planket, en hylla i det öppna skåpet och hyllor i två av dom skåpen med luckor, sen ska det dras ut vatten och el.
Tog lite längre tid än beräknat och jag slog nytt rekord i felräknad budget. Men det får det vara värt.
3.60 långt, bänkskivan är av 120*60 klinkers.
Byggde ut altanen en meter och trodde det skulle räcka med plattor mot det packade gruset, men det här köket väger nog rätt mycket för det har redan satt sig några mm i ytterkant. Så får lyfta upp med domkraft till våren och shimsa upp.
Visa bilaga 797882
Snyggt! Tar alltid mycket längre tid än man tror sånt där.
Snyggt! Gillar infälld klotgrill, det har jag i mitt fantasiutekök som jag ibland skissar på, för den dagen man förhoppningsvis får bo i hus istället för lägenhet :) stora klinkers som bänkskiva var ju intressant också! Lagt något under?
När man gör sånt här lyxigt utkik, planerar du något speciellt skydd för att täcka över under perioder det används mindre?
När kan vi komma på invigningen? 5:e eller 12:e invigningen, spelar ingen roll. ;)