[OT] Spotify: gemensam playlist

Skuggan skrev:
-------------------------------------------------------
> Vill inte skapa en egen tråd så jag tattar på
> denna...
>
> Om någon har lust så är bidrag välkomna till
> min låtlista Velomania.
> http://open.spotify.com/user/skuggan/playlist/6yAT
> 4YaxAcwky7uplKNc4K
>
> Temat är cyklar och cykling.

"Playlist not found" får jag när jag försöker att hämta den.

Sitter just och lyssnar på happylistan, hur har ni lyckats att inte förstöra den än? Var är all ironisk musik? Eller har vissa här på forumet inte fått sin inbjudan än?

En verklig guldgruva! Fantasin tryter ju efter en stund, vad hette det där bandet...?

alexcykel skrev:
> Sitter just och lyssnar på happylistan, hur har
> ni lyckats att inte förstöra den än? Var är
> all ironisk musik? Eller har vissa här på
> forumet inte fått sin inbjudan än?
>
> En verklig guldgruva! Fantasin tryter ju efter en
> stund, vad hette det där bandet...?

Tja, jag kommer ju osökt att tänka på denna låt på listan som stör din tes: spotify:track:406aMys9Ym8KZacyeS2Gel

andematt skrev:
> alexcykel skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Sitter just och lyssnar på happylistan, hur
> har
> > ni lyckats att inte förstöra den än? Var är
> > all ironisk musik? Eller har vissa här på
> > forumet inte fått sin inbjudan än?
> >
> > En verklig guldgruva! Fantasin tryter ju efter
> en
> > stund, vad hette det där bandet...?
>
>
> Tja, jag kommer ju osökt att tänka på denna
> låt på listan som stör din tes:
> spotify:track:406aMys9Ym8KZacyeS2Gel

Så många gånger den sjungits måste det vara en hit! Min yngsta dotter kom just utspringande från vardagsrummet när hon hörde låten. En generationsfråga...helt enkelt.

Helgonet skrev:
> Alltså det funkar verkligen inte att spela upp
> listan!Lite irriterad...

Krånglade lite här också, spotify hittade inte spellistan.

Funkade dock efter fem min. och några försök.

Det sket sig ju mästerligt senast jag skulle lägga till saker i listan så jag struntar i det den här gången och hoppas att någon annan fixar det i stället.

Sepultura - Orgasmatron
Disturbed - Stricken

Nu är nästan alla Motörheads låtar borta, någon har raderat...

Men jag måste bara säga att spellistan är grym, sitter för det mesta med den på hela tiden på jobbet. Grym blandning och många uppslag med musik som man glömt bort eller aldrig hört.
Super!

Nyss lade jag till Volbeat med låten "Healing Subconsciously". Men innan jag lade till den tänkte jag lägga till guldkornet "Sad man´s tongue" men såg då att den redan fanns. Vem lade till den?

[Edit] Krattstavning (till och med på "Krattstavning")

Senast redigerad av en moderator:
Har en invite över. Pm:a mig så får du den.. Den kan vara knuten till min mail men jag tror inte det, värt ett försök för den som vill ha den i alla fall..

Edit: Tyvärr för er andra har jag redan gjort nån lycklig med inviten.

Har inte läst hela tråden så vet inte om någon nämnt det, men för er som vill ha invites; Det går att skriva upp sin mail på spotifys site så skickar de en invite när de har en. Det gjorde jag och jag tror det tog tre dagar så fick jag en.
/Emelie

Nybliven spotify-användare med noob-fråga: Går det att leta på BPM på spotify? Vore grumt. Har insett att rätt musik gör halva jobbet på svetto-passen på träningscykeln.

gabbeon skrev:
> Nybliven spotify-användare med noob-fråga: Går
> det att leta på BPM på spotify? Vore grumt. Har
> insett att rätt musik gör halva jobbet på
> svetto-passen på träningscykeln.

Spotifys sökmotor och indexering är kritiserat undermålig (ref. spotify forum) så utan att veta helt säkert så ligger ett "Nej" till svar på din fråga när atill hands.

Brasklapp: Naturligtvis finns det album och låtar med "BPM" i titlen och de är sökbara.

http://www.idg.se/2.1085/1.215873/spotify-hackat

2009-03-04 20:46 - Computer Sweden:
Spotify hackat

Av Daniel Goldberg |

Uppdaterad Den svenska musiksuccén Spotify är hackad. Användarnamn, lösenord, födelsedatum, e-postadresser och bostadsadresser tillhörande hundratusentals användare världen över kan vara på vift.
Angreppet gjordes via en säkerhetslucka i Spotify som upptäcktes redan den 19 december, men som nu visat sig allvarligare än vad tjänstens tekniker först trodde.

Hacket upptäcktes förra veckan. Alla lösenord för användare som registrerat sig på Spotify innan den 19 december 2008 kan ha listats ut av angriparna.

Förutom lösenord och inloggningsnamn kan även e-postadresser, födelsedatum och bostadsadresser ha plockats ur databasen.

Spotify uppmanar nu alla sina användare att byta inloggningsnamn och lösenord. Användarnas kreditkortsnummer lagras inte lokalt av Spotify och ska därmed inte ha hamnat i fel händer.

– Vi är verkligen ledsna för det inträffade. Vi kommer att jobba dubbelt så hårt för att säkra våra system och se till att inget liknande inträffar igen, skriver Spotify på sin blogg.

(Uppdaterad) Lösenorden uppges vara både hashade och saltade. Förenklat kan det liknas vid envägskryptering och gör det betydligt svårare att lista ut enskilda lösenord.

Lösenord ska aldrig ha varken lagrats eller skickats över nätet i okrypterad form, uppger Spotify.

I skrivande stund är det svårt att nå Spotifys webbplats. Om det beror på överbelastning eller tekniska problem är oklart.

Mer information om angreppet finns på Spotifys blogg.

Tjenare!

Såg att vissa hade problemmed att spotify var spärrat på jobbdatorer. Ni kan testa att installera det på ett usbminne och sätta in det och öppna det därifrån, funkade iaf på skolans spärrade datorer!

MVH Patrik

Nilsen skrev:
> Någon som vet om det finns/kommer spotify till
> Windows Mobile?
> Skulle vara grymt att kunna köra på mobilen!

Kompisen hörde en snubbe som jobbade på mjukvaruavdelningen på Ericsson prata om att det var på gång.

Men det känns som fel ställe för programmet att utvecklas på...

Vad har hänt med playlisten? Den är nästan tom och merparten är låtar som inte finns längre?
Är det ingen som orkar lägga till låtar längre?

flog skrev:
> Vad har hänt med playlisten? Den är nästan tom
> och merparten är låtar som inte finns längre?
> Är det ingen som orkar lägga till låtar
> längre?

Hmm, trist...

Tillbaka
Topp