Tobias/Frost
Aktiv medlem
[OT] [SR] Farväl till snön...
I lördags var det så vackert soligt o hade varit kallt på natten så jag la laggen o pjäxorna på axeln, knallade iväg till t-banan, bytte till lokaltåg o åkte till den spot jag undrat över skidbarheten på ett tag. Dags att passa på när det varit några tö-frys cykler som ger en bra bas så man inte skär igenom ner till sten o klippor. Spotten ifråga är en 60m hög o brant ås med nordsluttning o rätt gles skog o solen kommer inte åt speciellt mkt. Den ligger ca 15min från innerstan o gav en skön känsla av BC. Det visade sig vara en lyckoträff, mkt mer o djupare snö än vad jag kunde hoppats på. Så det blev lite åka o jag får tacka min kompis Erol O som plåtade o pulsade fram o tillbaka i det kalla vita...
Pjäxa på för knallandet upp...
Vackert, djupt o skönt delux...
Fint flytt på g...
Fluffmoln är ett måste...
Brant o hoppsvängsdax...
Ahhhhhh...
Spåren av en bra dag...
Så med detta får man väl ta farväl av snön o hoppas på att nästa vinter bjuder på mer skojs åkning i storstadens skugga... Det ska inventeras spotts en hel del under barmarkstiden vill jag lova...
Tobias/ STHLM Back Country Powder Dawgs
.
Edit av the_TnT: Sorry vännen, OT.
Pjäxa på för knallandet upp...
Vackert, djupt o skönt delux...
Fint flytt på g...
Fluffmoln är ett måste...
Brant o hoppsvängsdax...
Ahhhhhh...
Spåren av en bra dag...
Så med detta får man väl ta farväl av snön o hoppas på att nästa vinter bjuder på mer skojs åkning i storstadens skugga... Det ska inventeras spotts en hel del under barmarkstiden vill jag lova...
Tobias/ STHLM Back Country Powder Dawgs
.
Edit av the_TnT: Sorry vännen, OT.
Senast redigerad av en moderator: