[OT] Stockholm Marathon

Road_Runner

Aktiv medlem
[OT] Stockholm Marathon
Några här som ska springa ? och vilka tider siktar ni på ?
Jag siktar på 3:30 men är tveksam då mina distanspass kan man typ räkna på ett finger :-)

[OT] Stockholm Marathon
Ska springa, siktar på under 3. Får se hur det går, men både form och väderutsikter ser rätt lovande ut. Ska jobba lite på kolhydraterna bara. :)

[OT] Stockholm Marathon
GoranS sa:
DT sa:
Ska springa, siktar på under 3. Får se hur det går, men både form och väderutsikter ser rätt lovande ut. Ska jobba lite på kolhydraterna bara. :)

Kör du inte Barkarbys 40-milare som uppvärmning!?

Jo, ska snart starta. Tänkte cykla snabbt och sedan efter maran återvända till afterbiken på LB. Synd att man inte kan simma till Barkarby så att det blir ett triathlon...

[OT] Stockholm Marathon
Låter som ett rimligt upplägg. Med 35 km/h i snitt är det ju i runda slängar 11,5 timmar, vilket ger dig gott om tid att hinna till marathonstarten. ;-)

Om du cyklat bort mot Slagsta skulle du ju kunnat ta cykeln på ryggen och simmat till Hässelby. Därifrån är det ju inte så långt till Barkarby. Mollo bor väl f.ö. i de där krokarna så han skulle säkert ha kunnat gett guidning upp till starten från vattenbrynet. Tror t.o.m. ohellström hade varit en aning imponerad även om det "bara" är en 40-milare.

[OT] Stockholm Marathon
DT sa:
GoranS sa:
DT sa:

Kör du inte Barkarbys 40-milare som uppvärmning!?

Jo, ska snart starta. Tänkte cykla snabbt och sedan efter maran återvända till afterbiken på LB. Synd att man inte kan simma till Barkarby så att det blir ett triathlon...

Vadå igelbäcken flyter väl förbi utanför LB och går från stan...

[OT] Stockholm Marathon
Haha, kul att få en klassisk GoranS-liverapportering. :-)

Tackar, det känns bra även om jag tappade ett par minuter andra halvan. Rätt stumma ben i slutet.

Hoppas att det gick bra för de andra som sprang också. Vädret och inramningen var det ju inget fel på. Det stora gänget som skanderade "Fuck the bridge, Fuck the bridge!" med banderoller och allt vid starten av Västerbron fick iaf mig att småle.

[OT] Stockholm Marathon
Andra maran för min del, ansåg mig därför erfaren maraton löpare.
Glömde därför mitt pace-armband för 3:45 på hotellet. Nåja, ny strategi att hänga på 3:45 pacern istället.
Den strategin höll 2 km sedan sprang jag om för att slippa trängas med övriga pace-löpare.
Hittade en ny 3:45 pacer efter någon mil - blev lite osäker på ifall jag missat att han sprungit om mig
vid någon vätskestation. Hängde på någon km innan jag sprang om.
Halvmaraton på 1:49, snabb huvudräkning (nåja) gav en måltid på knappa 3:40 - bara att hänga i alltså.
Benen blev lite stumma efter 40km, betydligt senare än förväntat.
I mål på 3:38:43 - 12min bättre än förra året och 6 min under måltiden, kanske var bra att jag glömde
pace-armbandet ändå.
I morgon kommer det göra ont....

[OT] Stockholm Marathon
Missade min måltid med 8min benen höll längre än vad jag hade vågat hoppas på stumnade fint vid 36km
Med tanke på avsaknad av löparnas iår och pers så tillåter jag mig att känna mig lite nöjd.
Fantastiskt väder och publik grymt skoj.

[OT] Stockholm Marathon
DT sa:
Haha, kul att få en klassisk GoranS-liverapportering. :-)

Tackar, det känns bra även om jag tappade ett par minuter andra halvan. Rätt stumma ben i slutet.

Hoppas att det gick bra för de andra som sprang också. Vädret och inramningen var det ju inget fel på. Det stora gänget som skanderade "Fuck the bridge, Fuck the bridge!" med banderoller och allt vid starten av Västerbron fick iaf mig att småle.

Stort grattis!

Tillbaka
Topp