[OT] Stor ryggsäck för 11 åring

glitch

Aktiv medlem
Hej Bullen,

sonen som fyller 11 inom kort klagar på att existerande ryggsäcksutbud inte duger.
Han får inte plats med allt helt enkelt.

Förutom skolgrejer, block, dator osv. ska jympakläder rymmas och flera dagar i veckan även fotbollskläder, skor och målvaktshandskar.

Sen är det ju som alltid att det ska vara "rätt" osv. inte nåt töntigt som farsan köpt.
Bör ju finnas en och annan happyit som stått inför samma utmaning :)
Vad går hem hos era kids?

Kropps- och rygglängd avgör ju vad som kan rekommenderas. Spontant föreslår jag en dammodell om inte axelremmarna är alltför storbröstanpassade. En del herrmodeller är för långa i ryggen för mina 167 cm, särskilt i spannet 25-30 liter.

Jag letade länge efter en 20-literssäck med bröstrem (krav, till skillnad från höftrem) och bra uppsättning fickor som passade min dåvarande fjärdeklassare och landade till slut i Fjällräven Skule 20. Den var lagom i ryggen och rymde precis skolböcker, skor och skolgympakläder. Den är dock i minsta laget för vissa utflykter, övernattningar och liknande, så nu när hen är 150 cm är det nog dags för minst 25 liter och dammodell.

Bra poäng där med barnets längd. Hade faktiskt inte ens reflekterat över det för man tycker han är så stor nu

Tillbaka
Topp