[OT] Storlekar på Trimtex (för längdskidor)?

Storklas

Aktiv medlem
Upprepar fråga ställd på skidforum också här på happy där jag hoppas det är lite mer aktivitet. Handlar om kläder för längskidor så därför OT :)

Ska införskaffa ny skiddress (2 delad) och överdragsjacka och väst från Trimtex. Har googlat men det verkar vara lite delade meningar om man ska gå upp en storlek eller ta samma som vanligt. Har ingen möjlighet att prova dessvärre. Velar mellan L och XL. Är 181 cm och 78kg. Lutar åt XL på tävligsdräkt och L på överdragskläder. Är jag helt fel ute?

Har storlek 48 på kostym så hyfsat "smal" i förhållande till vikt.

Jag har Axa:s kläder som är från Trimtex. Köpte deras 2-delade i M och är 183/80. Den sitter bra tight men är lång och bra. L hade nog också suttit bra utan att vara lika toktight :-)

L/XL låter väldigt stort på dig IMO. Jag är 192/85kg och cykelkläder i L sitter bra på mig.

Senast ändrad:
Vic skrev:
-------------------------------------------------------
> L/XL låter väldigt stort på dig IMO. Jag är
> 192/85kg och cykelkläder i L sitter bra på mig.

194/86 kg och L i tröjor och XL i byxor. Håller med om att L/XL låter stort, L kommer du kanske undan med men XL är nog tveksamt. Nu gäller det iofs cykelkläder.

Nu är jag ingen längdskidåkare, men brukar är det inte smartare att göra tvärtom med storlekarna? Alltså att tävlingsdräkten är i en mindre och överdragskläderna en större storlek? Verkar bakvänt att de kläder som ska bäras utanpå är mindre än de som bärs innanför.

Tillbaka
Topp