OT :Super size me.
dp Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det finns en koppling mellan fetma och cigaretter
> i USA. McMurder har tidigare varit dåliga med att
> visa innehållet i sin mat. (Att vi skulle förstå
> vad som stod är en annan sak). Likt
> cigarettindustrin alltså.
> Skulden ligger då i att information inte varit
> tillgänglig för konsumenten.
> dp
Sen är det ju en fråga om man vill ta till sig informationen? När mina föräldrar födde min syster 1961 och mig 1964 (gubbstrutt), så visste de att rökning inte var hälsosamt, å absolut inte när man var gravid. Morsan slutade röka, och farsan i sympati med henne.
Sen finns det de som påstår att de inte visste att det var farligt, förrän de senaste åren. De kanske inte visste, men informationen fanns, för de somm vill ta till sig. Som 30 år senare, då min farsa fick hjärtinfarkt, DÅ ville han INTE ta till sig informationen att rökning var farligt. Korkat? Ja det tycker jag...
-------------------------------------------------------
> Det finns en koppling mellan fetma och cigaretter
> i USA. McMurder har tidigare varit dåliga med att
> visa innehållet i sin mat. (Att vi skulle förstå
> vad som stod är en annan sak). Likt
> cigarettindustrin alltså.
> Skulden ligger då i att information inte varit
> tillgänglig för konsumenten.
> dp
Sen är det ju en fråga om man vill ta till sig informationen? När mina föräldrar födde min syster 1961 och mig 1964 (gubbstrutt), så visste de att rökning inte var hälsosamt, å absolut inte när man var gravid. Morsan slutade röka, och farsan i sympati med henne.
Sen finns det de som påstår att de inte visste att det var farligt, förrän de senaste åren. De kanske inte visste, men informationen fanns, för de somm vill ta till sig. Som 30 år senare, då min farsa fick hjärtinfarkt, DÅ ville han INTE ta till sig informationen att rökning var farligt. Korkat? Ja det tycker jag...