HåkanB skrev:
-------------------------------------------------------
> jonja skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vilket tjat om skåpbilar
> Förlåt mig. Men varför skriva inlägget som en
> fråga om du inte vill ha ett svar?
Frågan gällde personbilar som inte MÅSTE vara otransparenta. Jag vet hur skåpbilar är gjorda och lämnar dem utanför resonemanget.
'Svarta' bilar är ju för övrigt en nackdel även för en cyklist som kör förbi en bil vid trottoarkanten, när du inte kan se om föraren sitter i eller inte, och kanske vill öppna dörren. Nääääää, ingen här som varit med om det heller.
Det förvånar mig faktiskt lite att INGEN annan vill kännas vid att det skulle kunna leda till olycka när det inte går att se igenom en annan bil. Så jävla långsökt tycker jag nog inte att det är. Jag var själv nära att krocka i en korsning när en annan bil hamnade 'bakom' min egen A-stolpe. Har det hänt mig har det mest troligt hänt andra också.
I stället läggs mesta kruten på att häckla och driva gyckel med TS och alla tycks gilla att få sig ett gott skratt. Men jag är tillräckligt trygg som bilförare för att veta vad jag upplevde och att det var ett säkerhetsproblem som inträffade. FÖR MIG. Pga svarta rutor. Och jag gissar helt skamlöst att eftersom det hände mig så händer det även andra förare. Extrapolering ni vet. Men tydligen ingen annan här.
Om man inte förstår vad TS menar eller är ute efter, eller om det inte är mainstream-åsikter, då ska det häcklas och gud vad det är roligt om man är tillräckligt många som gör det i samlad trupp. Det är riktigt happy!
Ska TS uppmuntras eller häcklas för att han är villig att starta en tråd, rent generellt? Startas det för många trådar på detta forum? Skulle det vara bättre om antalet halverades?