[OT] Tips på skön soffa

jonteq

Aktiv medlem
[OT] Tips på skön soffa
Behöver köpa ny soffa. Tänker spontant att jag kommer vilja köpa en tresits, gärna med divan, men är relativt öppen. Vilka soffor vill ni rekommendera?

[OT] Tips på skön soffa
Klickade hem den här skönheten på nätet. Hustrun har lagt beslag på divanen.
Nu ville vi ha något som stack ut från en i övrigt murrig inredning.
Spännande att köpa soffa på nätet ?
Men vi är mkt nöjda ?

[OT] Tips på skön soffa
Bild var det ju, sent nu?
D69FB4CC-5F24-4EB7-B8A4-9A7F24E339BD.jpeg

[OT] Tips på skön soffa
En från Sweef ? finns en drös beggade på blocket/marketplace om man vill hålla nere sin klimatpåverkan annars har de ett stort utbud på sin webbsida.

[OT] Tips på skön soffa
Jag tycker provsitta är viktigare på en soffa än en cykel... Skiljer väldigt mycket vilka preferenser man har.

Ett tips är att låna hem de olika klädsel-alternativen så man kan se hur de ser ut i det ljus man har hemma.

Har köpt några soffor på "de vanligaste möbelvaruhusen" och varit nöjd. En soffa med ljus klädsel blev lite missfärgad på några år, det hade man ju kunnat räkna ut men sånt orkar man ju inte tänka på som ung.

Kan man acceptera en begagnad soffa finns det ju gott om fynd att göra, Blocket svämmar ju över av soffor, ingen verkar vilja ha begagnade soffor? Känns kanske inte superfräscht och det finns ju historier med vägglöss, kattpiss osv. Orkade inte ens försöka sälja sist jag behövde göra mig av med en soffa.

[OT] Tips på skön soffa
Sitter i en ny soffa från soffadirekt jag med nu. Ok priser men ganska så kass kvalitet. Inte i närheten av ikea för samma pris.

Hittade ingen annan med divan i de måtten jag ville ha annars så jag ska inte klaga

[OT] Tips på skön soffa
Vi hade en asskön soffa i Linköping, i allrummet i studentkorridoren, ca 1990. Kaffe, TV, katt, makaronilunch, skoputsning, fylleslag, grovhångel - den stod pall. 'Tror den finns kvar, ska jag höra mig för?

Tillbaka
Topp