OT: USB Laddare till Walkman

Hammer

Ny medlem
Jag har en Sony Walkman NWZ-S616F. Fick ingen laddare med den, ska laddas via USB på datorn.
Jag har ingen lust att ta med datorn till hemsedal under helgen, och min USB laddare (som fungerar till min gamla mp3 spelare) fungerar inte ihop med Walkman...

Walkman har en VM port och sladd med USB i andra änd, men tydligen måste man köpa Sony's laddare AC-NWUM50 for 400-750kr inkl. frakt... Nån som vet om det finns en pirat laddare till sony's walkman?

Ska till teknikmagasinet sen, men om det är någon som vet nåt om detta.... hör av dig!

Hammer.

Hammer skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har en Sony Walkman NWZ-S616F. Fick ingen
> laddare med den, ska laddas via USB på datorn.
> Jag har ingen lust att ta med datorn till hemsedal
> under helgen, och min USB laddare (som fungerar
> till min gamla mp3 spelare) fungerar inte ihop med
> Walkman...
>
> Walkman har en VM port och sladd med USB i andra
> änd, men tydligen måste man köpa Sony's laddare
> AC-NWUM50 for 400-750kr inkl. frakt... Nån som
> vet om det finns en pirat laddare till sony's
> walkman?
>
> Ska till teknikmagasinet sen, men om det är
> någon som vet nåt om detta.... hör av dig!
>
> Hammer.

Om du åker bil och har cigguttag säljer Kjell & Co en laddare för cigguttaget där du ansluter din USB-kabel (art 31983 (129:-)). En typisk bra och ha laddare när mer och mer elektronik skall laddas via USB

Jag har redan både USB laddaren till bilen och nätkontakt, dom fungerar på mina andra mp3 spelare (icke sony). Verkar som man måste har en som känna av mp3 spelaren på samma sätt som datorn gör. Det är kanske anledning till att mina befintliga USB laddare inte fungerar ihop med Sony's Walkman, ska testa några hos teknik magasinet, funka inte detta, antar jag att det bli sony's riktigt riktigt dyra laddaren som gäller.... Suck!

Hammer.

Det finns apparater som måste ha orginalprylar för att ta emot laddning. Sitter antagligen nån spärr i spelaren så att de får sälja fler laddare. Inte så olikt Sony kan man tycka...

SE telefoner är ung. sådana. De tar bara laddning från USB-sladden om man har drivrutinerna installerade. (Även om den indikerar laddning oavsett) Har inte testat med en dedicerad usb-laddare, bara datorn.
Detta har nog andra anledningar eftersom det inte skapar nån laddarmarknad men ändå, samma princip.

perzzon skrev:
-------------------------------------------------------
> Det finns apparater som måste ha orginalprylar
> för att ta emot laddning. Sitter antagligen nån
> spärr i spelaren så att de får sälja fler
> laddare. Inte så olikt Sony kan man tycka...
>
> SE telefoner är ung. sådana. De tar bara
> laddning från USB-sladden om man har
> drivrutinerna installerade. (Även om den
> indikerar laddning oavsett) Har inte testat med en
> dedicerad usb-laddare, bara datorn.
> Detta har nog andra anledningar eftersom det inte
> skapar nån laddarmarknad men ändå, samma
> princip.

Vad dåligt. Jag tog för givet att alla funkade som t ex min mp3 spelare och bara krävde den vanliga USB spänningsmatningen (5V, minst 500mA).

Tillbaka
Topp