[OT] Vad har du för hobby? (utöver cykel)

Peterelf

Aktiv medlem
Som sagt. Vad sysslar ni med förutom cykling? Själv kör och tävlar jag med radiostyrda bilar. Disciplinerna jag kör är skala 1:10 buggy 2wd och 1:10 touring 4wd. En alldeles för dyr men fantastisk hobby som gör att man får träffa folk från hela Sverige under tävlingar samt träningar. På vintern kör man inomhus på nålfiltsmatta och har däck av skumgummi. Och på sommaren kör man ute på konstgräs (oftast) med buggy samt på asfalt med touring!

Bilagor

• 20250129_131550.webp
    20250129_131550.webp
    801.1 KB · Besök: 99
  • 20241109_085246.webp
    20241109_085246.webp
    1.2 MB · Besök: 81
Trädgård och matlagning är hobbysar sedant gammalt. De är liksom cykel bra för min själ. Mår bra och känner mig harmonisk av dem. Är randocyklist så misstänker att jag söker mig åt lite aktiv meditation med harmoni och feel good. Politik är en ny hobby. Började med det när Putin invaderade Ukraina gång två och jag insåg att demokrati och fred i Europa kanske inte var något man kunde ta för givet. Insåg att om man vill stödja demokrati så gör man det enklast via ett parti. Har funnit politik som en trivsam hobby. Den är personlighetsutvecklande, man lär sig lyssna och förstå andra människor, man lär sig hur samhället fungerar, man lär sig vad som är viktigt och inte, man lär sig hur demokrati fungerar. Rekommenderar sålunda tre hobbysar förutom cykling som kan leda till att man mår bra och känner sig harmonisk och det är matlagning, trädgård och politik.
PS Hoppas att min nyvunna hobby inte får denna tråd att spåra ur och bli blockad, hoppas även att mina gamal intressen av trädgård och matlagning inte får tråden att spåra ut ;)

Intressena tenderar att variera mycket över tiden, men på sistone har jag snöat in främst på börsen och löpning. Är dock ingen stjärna i någon av disciplinerna, men försöker så gott jag kan och tycker det är skoj så länge jag lär mig och utvecklas.

Gymnastik har toppat listan de senaste åren, annars är allt med motor roligt - bilar, mc, åkgräsklippare, nitro-rc...

Motocross och Supermoto. Så länge det är på två hjul. Det finns en liten plan att hitta tillbaka till Triathlon med, men sambons tålamod är redan rätt "prövat" när det gäller till träningstid.

Gitarrer, syntar och sånt, och att använda dem till olika slags ljud och musik. Sim-racing rally oseriöst / mot AI. Bygge och annat pill med elektronik. Har även en del sånt som MagerValp, men inte lagt tid på det sen ett par år, blev en hel del sånt under covid. Baka bröd men äter inte så mycket sånt längre, så det är på is. Pillar även lite med kod på fritiden, som också är yrket.

För många vilket får mig att fundera på om det är värt att begränsa sig till Cykling... (småbarnsår med begränsad tid)... Vindsurfing, trailbyggande, husfixande, motorcyklar, gokart, andra former av träning... Och sen har jag lätt för att få nörda ner mig i diverse grejer en kort tid och ha dom i bagaget, just nu vinyl-wrappar jag t.ex. min motorcykel vilket har varit jäkligt roligt i några veckor, och med det så kommer det ju till en hel del research och inlärning av alla knep man behöver känna till för att lyckas bra med det.

Å andra sidan så har jag varit fast i någon sjuka senaste veckorna så då är jag automatiskt lite deppig för att jag inte kan cykla vilket kanske är varför jag har motivations-dipp på det området (:

Som sagt. Vad sysslar ni med förutom cykling? Själv kör och tävlar jag med radiostyrda bilar. Disciplinerna jag kör är skala 1:10 buggy 2wd och 1:10 touring 4wd. En alldeles för dyr men fantastisk hobby som gör att man får träffa folk från hela Sverige under tävlingar samt träningar. På vintern kör man inomhus på nålfiltsmatta och har däck av skumgummi. Och på sommaren kör man ute på konstgräs (oftast) med buggy samt på asfalt med touring!
Körde länge 1:8 buggy ute, kan bara hålla med svinkul men dyrt 😁

Hobbys förutom cykling. Jag önskar att jag hann cykla mer. Väldigt lite träning nu och mest transport. Kör lite motorcykel också vilket inkräktar avsevärt på cyklingen.
Försöker få dottern att orientera mer.

Längdåkning, kajakpaddling, segling, utförsåkning (lite). Naturligtvis hinner man inte med alla dessa, och något borde väljas bort. Men vilket??
Cykling har varit lite lägre prio en tid, men nu har intresset vaknat till igen.

Varierar men just nu är det stort fokus på padel (vågar man skriva det här?). Mina döttrar tränar och jag försöker dra igång lite aktivitieter för tonårstjejer, även mellan klubbarna här i Gbg. Har gått tränarutbildning o så oxå. Är för den sakens skull ingen speciellt vass spelare men det är väldigt kul o socialt.

Här är mitt nybyggda padel-altare. En fridfull plats att tillbedja padelgudarna vilket kan behövas.
1742202929970.webp

Filmning blir det mycket av oxå. Kameranörd...

Klättring. Full stop. Ibland de senaste 10 åren har cyklingslusten varit större, men aldrig ersatt lusten, som ibland vägt mot isklättring, eller berg, men aldrig försvunnit. Möjligheterna har också skiftat under åren, men efter 35 år i träsket är det bara att förstå att det är en del av mig. Älskar också att cykla, och bägge funkar någorlunda att kombinera, men har (utan problem) lagt bort andra aktiviteter, som att paddla.
MrGrotesh.webp

Jag flyttade till Nord-Norge för att klättra, gå topptur, cykla och fiska. Nu är det nog bara fiske kvar, men det kan jo vaere så mangt. Kystmeite, havfiske, laxfiske, fjellfiske eller bara skruva på båtmotorn.
Blir avundsjuk på alla som har kreativa hobbies, får se litt på det.

Jag flyttade till Nord-Norge för att klättra, gå topptur, cykla och fiska. Nu är det nog bara fiske kvar, men det kan jo vaere så mangt. Kystmeite, havfiske, laxfiske, fjellfiske eller bara skruva på båtmotorn.
Blir avundsjuk på alla som har kreativa hobbies, får se litt på det.
Skruva båtmotor = fiska? Hur funkar det att skruva på cykeln, är det också fiske? Eller kanske viltjakt? 😉

Kan väl inte kalla passerade hundar för hobby, men de har stulit en stor del av mitt liv! Just nu är det bara ett rent helvete, med för skarpt före under tassarna.

Annars blir det väl olika små samlingar löpande, att nerda ner sig i och pilla på. Sommarställe att sköta om.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp