[OT??] Vädret i sthlm suger!

Ryssarna spred något sorts anti-regn-kemikalier för att hålla regnfritt över Moskva då de firade 60-årsdagen av 2:a VK slut. Finns sådana grejjer att få tag på?
=)

De finns inget dåligt väder. De finns bara dåliga förfäder.

Nu ska jag till Flottsbro å fotografera lite. Regnrock å stövlar på! - Ja kapten!

Här nere i Lerum/Göteborg har det regnat ett antal dygn i sträck nu. Ingen vindare alls. Verkar dock som solen skulle titta för bi i nästa vecka :/

Jag skall precis hämta mitt nya bakhjul (White industries DJ + Mavic XM819 = LYCKA!)... som jag är ruksigt sugen på att testa.
GRRR!

Nåja, på med folieluva och ge järnet!

Ang ryssarnas anti-regn-kemikalier så var det helt enkelt natriumklorid (dvs vanligt bordssalt) som se slöptte från planen över alla moln som närmade sig moskva för saltet binder vatten o då blir partiklarna så tunga att de faller ner (som regn) så det man gjorde var att man "regnade ur" molnen innan de kom fram till Moskva. Lite sån där kunskap som man undrar över när man ska få egentlig användning för, Jeopardy kanske? O F ö är det ösregn här i Uppsala med...

En perfekt dag att fixa med hojar o bilar på. Det kanske är läge att konsultera kartorna och planera lite nya roliga rundor... :)

Alltid optimist!!!

i Uppsala är det katastrofalt mkt regn. skulle inte bli förvånad om ån svämmer över iår igen.

regnet är ett helvete när man precis fått bilen specialvaxad av bilföretaget som bonus p.g.a. mjukvaruuppdatering.

alla som har bra väder ska bara vara tysta nu...

hur bra ere när de regnar på ens födelsedag, de har hänt en gång tidigare å du va jag inne å byggde lego, men nu e de på vinden, å nu har jag inget att göra för att de regnar... =(

Burr!

Jag måste snart kliva ur min myspyjamas och morgonrock.
Får lämna favoritfåtöljen och bege mig in till stan och försöka kuta de där 42 195 metrarna.

Ha en bra dag i stugvärmen allihopa!

Det regnar bara för att jag har bytt sulor på hojjen till Schwalbe Rajcing Ralf...!
Men det är ju bra så kanske jag får ordning på dom jävla spökväxlingarna. =[

Körde på Järvafältet i förmiddags, det var blött och lerigt, men när man väl har fått upp värmen är det inga problem, var inte så känsliga =) Fast det var lite halt med Explorer måste jag säga...

Och vad kan man säga om Racing Ralph efter första turen??
Jo åk inte på dom i blött väder... Rötter och sten blir såphalt... Inte för hellas i blöta!

Det är torrt i stan nu. Dessvärre är det ett gäng gamla benrangel i tajjta kläder från tidigt åtti som kutar omkring kors och tvärs.

Whitenavet fungerar underbart!
Det har ett väldigt trevligt ljud i sig oxå.
Kan tillägga att folk trodde jag var leprasjuk eller nåt när jag precis kom tillbaka, av all skit.

För att repetera slutet på en välkänd sägen...
"...det finns inga dåliga kläder"
-Eller hur var det nu?

JAG ÄLSKAR MIN CYKEL!!!

Även jag trotsade vädrets makter och så fort det blev ett uppehåll drog jag ut, hann inte köra ens 4 min innan det började ösa ner men lika glad var jag för det. Såg rent ut av förjävlig ut när jag kom hem igen men jag hann med en upptäckt, färister är sinnessjukt hala när dom är blöta! Provade på att ta en färist på sidan, dvs kör upp normalt och sedan ut på sidan under räcket... Gick bra sån tur var o var ju faktiskt ganska roligt såhär i efterhand :)

swerider skrev:
-------------------------------------------------------
> Ska väl bli bra väder den 12:e? Hoppas det...
> Vette fasen vad man ska köra på annars. Nokia
> Gazza?? ;)

Pontoner!

Tillbaka
Topp