[OT] Varning för Nordendäck

Scott tokig

Aktiv medlem
Vill bara varna andra onlineköpare mot däckfirman Nordendäck.
Jag gjorde misstaget att beställa från dem utan att kolla exempelvis rejta (big mistake)
För nu över två månader sedan beställde jag mina nya vinterdäck Nokian Hakkapeliita (i god tid tycker jag) Däcken stod som på lager på Nordendäcks hemsida när jag beställde dem och det har de gjort ända sedan dess men någon leverans har jag inte fått. De uppger att importören som skulle ha dem i lager inte har dem i alla fall (men när jag själv kontaktar importören så har de dem)
Istället har nordendäck erbjudit mig några sämre och billigare vinterdäck (Continental Viking contact) till samma pris...De svarar på mejl ibland bara och verkar tycka att detta är helt ok kundservicenivå... Så undvik.
Kommer skriva här i tråden igen om och när mina däck dyker upp.

Senast ändrad:
Varför begär du inte bara tillbaka pengarna och köper däcken på ett annat ställe?
Det skulle jag göra och tack för varningen. Dom blir det inte när jag ska köpa nya däck om dom beter sig så här mot kunder.

Jag var så dum att jag betalade via bank/faktura. Trodde det var ett seriöst firma väntade mig inte sådanna besvär precis... Dumt av mig.
Lite nya fakta. Nokian upplyser att de rent faktiskt är slut nu men att de haft flera hundra hemma i November....
Men jag har bett om att de levererar Micheling X-ice2 eller samma Nokian däck bara i 18 dimension istället (har beställt fälgar också men båda i 17 som de inte kan fixa uppenbarligen) nu när de klantat sig i sådan grad. Löser de detta snabbt och smidigt förtjänar de ros för det åtminstone.

Haha fick precis en mejl att de skickar varorna senare i denna veckan... Skulle klagat min nöd på happy för länge sedan. ;-) Återkommer om de rent faktiskt dyker upp.

Mvh David

JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Söker man på "nordendäck" på google så dyker
> inlägget på happy upp på förstasidan.

Beror nog på att google räknat ut att happy passar i din profil.

Men blyfolie är väl för att klara sig mot radioaktivt nedfall? Aluminiumfolie är fortfarande det mest ekonomiska sättet att skydda sina tankar från intrång.

Jo det finns i kolfiber men det är precis som med andra saker som görs i kolfiber istället för ädla metaller att det är mkt dyrare och mkt fulare och mkt mindre hållbart

Struthatt i kolfiber rekommenderas alltså inte

andersen skrev:
> Oskar skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > VAR KAN JAG KÖPA DET?
>
> Va?

En "staffan strut" i "Titanfolie", som är det nya svarta, förstås. Vad annars.

JLarsson skrev:
> bigmollo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Men blyfolie är väl för att klara sig mot
> > radioaktivt nedfall? Aluminiumfolie är
> > fortfarande det mest ekonomiska sättet att
> skydda
> > sina tankar från intrång.
>
>
> http://berkeley.intel-research.net/arahimi/helmet/

Hahahaha!

Tänkte jag skulle uppdatera tråden. Fick då äntligen däck/fälgar i förra veckan men bultarna de skickade med passade inte med fälgarna som de hade sålt mig! Fälgarna de sålde mig klarar bara insexbultar (vilket heller inte upplystes online när jag beställde) och de skickade alltså med bultar som inte passade. I fredags för en vecka sedan lovade de skicka bultarna som jag ännu inte fått! Fick köpa nya bultar på mekonomen för 600 kr plus 1.5 timmas bilkörning. Så nu är vi uppe på över 2 månaders leveranstid och när varorna äntligen kom passade de inte och när de skulle skicka de rätta delarna kommer inte heller de...

Så nu vet ni att man INTE skall handla med Nordendäck med mindre man är masochist.

Oj oj. Det är ständigt något nytt att ta ställning till på ett forum för mtb.

Handlar det om 26-tumsdäck? Känner inte igen däcknamnen... Micheling X-ice2, Viking contact och Hakkapeliita. Känner inte igen det här med bultar till fälgarna heller.

acid skrev:
> Brann bra, nu har 2 gran hus av 2 brunnit på
> mindre än ett år. Borde däck är det dock
> ingenting kvar av här.

Ja, däck och gran brinner rätt bra, hoppas bara att det inte sprider sig till någont av grannhusen.

Jag beställde vinterdäk på Nordendäck i slutet på September. Det tog nästan två månader med flera löften om att däcken var på väg blandat med erbjudanden om andra däckmodeller (som jag inte ville ha) innan de till slut levererade. Tur att det var en mild höst.

Tillbaka
Topp