OT: Vettigare forum än Happy?

Ville: Min stereo är jättebra så den får du inte klaga på. inte världens lättaste styrstam och styre men hur bra som helst. 545g väger det så. pm:ar när jag provat.

Wilier.....nu är du väll lite i fel tråd???...jag har ju statat en tråd för sånt:)

Cerro. Det är inte din steereo jag klagar på...det är hifiklubben...de är ungefär på samma nivå som smala styren=)

Rippa skrev:
-------------------------------------------------------
> Förresten är 203 skivor fram alltid onödigt till
> allt annat än renodlad störslopsscykling eller 3
> timmars neförsrulla i alpmiljö. Ha

Apa.. jag som har 205 skiva o trampar bara i solsken o på plan mark.. :)

Skogling skrev:
> Calle, det där var så smart skrivet att jag nästan
> inte fattar. Gillade du mig eller är allt som
> vanligt? ;)

Smart? Ahh, smickrare där! ;)

Jag kan inte tycka nåt illa om dig. Du skriver ju vad du tycker om det jag skriver utan att hyckla. Jag kan inte heller alltid påstå att du har fel. Antagligen är det bara i några få "lätt" infekterade frågor vi inte kommer helt överens irl f ö.

Jag kan ta rak och ärlig kritik men "går igång" rätt illa på dom där jävla försöken till inlindade idotförklaringar som några här är monumentalt dåliga på men ändå envisas med.

TiTeX skrev:
> jag tycker vi ska dela upp forumet ordentligt, en
> XC del, en freeride del, en dh del, och en trams
> del. Görs inte detta tror jag att forumet kommer
> att kollapsa och självdö.
>
> "titex är nästan lika mystisk som vi verkar vara
> för folk på utsidan av hk." /Burner

Absolut!
Moderatorerna borde också stänga urspårade trådar i tid.

Henrik VXT skrev:
> Vad gäller Calle F mot världen tycker jag att det
> räcker nu... Ta det på krogen nån kväll i Åre 2006
> istället...

Jag har 85 mil till åre. Jag åker nog tyvärr hellre söderut i det läget. Å andra sidan har syrrans grabb bra kontakter i Åre och kanske kan fixa nåt boende. Får väl se hur det blir :)

Timothy skrev:

> Absolut!
> Moderatorerna borde också stänga urspårade trådar
> i tid.

Detdär var nog den dummaste idén jag hört idag.

Edit. fick telefon och han inte skriva klart.

Dels kommer det ta en jävla tid för alla moderatorer att hålla koll på alla trådar. Sen om det väl blir diskutioner mellan två parter och man låser tråden så får de ju aldrig diskutera igenom utan båda kommer ju bara vara ännu grinigare nästa gång.

Och vart går gränsen för en urspårad tråd. Om det var ett förbud på happy att inga trådar fick spåra ur skulle forumet dö på en månad.

Det du förespråkar är inget annat än en diktatur.

Senast redigerad av en moderator:
Muerto skrev:
> Calle F: Kan jag få bo med dig då? Det räcker med
> en garderob... ;)

OM jag lyckas fixa nåt så står du på "listan". Du går ju att ha att göra med trots att du kanske ska bli ekonom :)

Fast ölen tänker jag hålla borta ifrån "garderoben". Jag har sett var din gräns går... :D

Ville skrev:
> Detdär var nog den dummaste idén jag hört idag.

Tänkte nåt liknande när jag läste det...

> Och vart går gränsen för en urspårad tråd. Om det
> var ett förbud på happy att inga trådar fick spåra
> ur skulle forumet dö på en månad.
>
> Det du förespråkar är inget annat än en diktatur.

Jag håller med helt där. Nu tänkte jag väl mer på proletariatets diktatur iofs. Att några upplysa människor skulle bestämma och leda oss stackars förleda satar till den rätta vägen lockar inte mig så värst mycket direkt :D

Konstigt, isåfall råder det diktatur på de flesta forum världen över.
Slå upp ordet moderera i en ordlista (dämpa, anpassa).
Det finns ett mellanting mellan diktatur och anarki, tro mig...

Ville skrev:
> Timothy skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Absolut!
> > Moderatorerna borde också stänga urspårade
> trådar
> > i tid.
>
>
> Detdär var nog den dummaste idén jag hört idag.
>
>
>
>
> Edit. fick telefon och han inte skriva klart.
>
> Dels kommer det ta en jävla tid för alla
> moderatorer att hålla koll på alla trådar. Sen om
> det väl blir diskutioner mellan två parter och man
> låser tråden så får de ju aldrig diskutera igenom
> utan båda kommer ju bara vara ännu grinigare nästa
> gång.
>
> Och vart går gränsen för en urspårad tråd. Om det
> var ett förbud på happy att inga trådar fick spåra
> ur skulle forumet dö på en månad.
>
> Det du förespråkar är inget annat än en diktatur.
>
>
>
>
>
>
>
> Redigerad 1 gånger. Senaste ändring 2005-11-29
> 20:38 av Ville.

Mr.Skalman skrev:
> Hela jävla forumet håller på att spåra ur... är
> det ingen som ser det....
> kolla dom 5 första trådarna......
>
> .-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
>
> AM-Snigel + Cykelfetto

Hmmm, vi tittar hur min print screen såg ut när du messade ditt inlägg.

De översta 5 trådarna är 2 stycken klagotrådar på forumet. 3 trådar är direkt cyeklrelaterade.

Tar man bort "jag måste klaga på forumet"-trådarna så blir det 4 cykelrelaterade trådar och och en OT tråd.....

Bilagor

• Happy.JPG
    Happy.JPG
    87.4 KB · Besök: 34
Timothy skrev:
> Konstigt, isåfall råder det diktatur på de flesta
> forum världen över.
> Slå upp ordet moderera i en ordlista (dämpa,
> anpassa).
> Det finns ett mellanting mellan diktatur och
> anarki, tro mig...
>
> Ville skrev:
> -----
> > Timothy skrev:
> >
>
> > -----
> >
> > > Absolut!
> > > Moderatorerna borde också stänga
> urspårade
> > trådar
> > > i tid.
> >
> >
> > Detdär var nog den dummaste idén jag hört
> idag.
> >
> >
> >
> >
> > Edit. fick telefon och han inte skriva
> klart.
> >
> > Dels kommer det ta en jävla tid för alla
> > moderatorer att hålla koll på alla trådar.
> Sen om
> > det väl blir diskutioner mellan två parter
> och man
> > låser tråden så får de ju aldrig diskutera
> igenom
> > utan båda kommer ju bara vara ännu grinigare
> nästa
> > gång.
> >
> > Och vart går gränsen för en urspårad tråd. Om
> det
> > var ett förbud på happy att inga trådar fick
> spåra
> > ur skulle forumet dö på en månad.
> >
> > Det du förespråkar är inget annat än en
> diktatur.
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> > Redigerad 1 gånger. Senaste ändring
> 2005-11-29
> > 20:38 av Ville.
>
>
>

Och exact vart går gränsen för en tråd som har spårat ur ??

Ville skrev:

> Och exact vart går gränsen för en tråd som har
> spårat ur ??

När citaten blir längre än vad som kan visas på min skärm :)

Den enda demokratin här på internet och på det här forumet är ert eget val. Och ni valde happy.

Ni har valt att häcka här men vill ändra på forumet? Är det inte så att ni har valt det här forumet för att det är svedalas mest välbesökta cykelforum? Varför är alla här egentligen? För att alla andra är det? Är det en slump att alla hamnade här? Vad lockade hit "resten"? Är internet en variant på rysk roulette? Varför köper inte alla heinz ketchup som står på locket?

Eller kan det vara så att någonting på det här forumet skiljer sig från andra forum och har gjort att flest tangentbordscyklister är här?

Jag kommer att kämpa till döden för rätten att tramsa i ämnet xc vs fetto. Sitter det ett ensamnt freeridefetto i nån håla och tror att samtliga med brallor som stramar runt pungen på fullaste allvar dissar heldämpade hojjar, bromsar som funkar i blötsnö eller en lyckad afton på lion med efterfest tillsammans med ett par artonåringar så har han ju missat poängen. Eller kanske ett ensamnt xc-svetto som tror att samtliga med benskydd på fullaste allvar dissar semislicks på långlopp, platta styren och armvärmare är han ju lika illa ute.

Det är ju humor och kärlek att retas med sina forumvänner. Förresten är det ju ganska många här som dipar i olika cykelsåser.

Såhär presenteras detta forum:

"Välkommen till sveriges trevligaste mountainbikeforum!

Forumet: Forumet och framför allt foruminnevånarna är det som är happymtb. Det är inte jag som håller i det praktiska bakom sidan som är happymtb, inte heller länksamlingen eller artiklarna. Vi försöker att hålla en hög och trivsam nivå på det som skrivs och än så länge så har vi lyckats fantastiskt bra! Happymtb är ett rent hobbyprojekt och vi som står bakom det hela är helt vanliga mountainbikeentusiaster."

"Hög och trivsam nivå"

Ja allt är ju relativt.

Är samtliga moderatorer här förlamade eller bara ointresserade av vad som håller på att hända?

Tragiskt!

Trevliga Rulle skrev:

> Är samtliga moderatorer här förlamade eller bara
> ointresserade av vad som håller på att hända?
>
> Tragiskt!

Det som håller på att hända är att sveriges bästa cykelforum håller på att bli ännustörre. Sen att folk tror att froumet håller på att explodera är bara spekulationer. En av dem tog jag död på med den fina bilden som ligger några inlägg ovanför.

Trevliga Rulle: Första gången jag ser ett inlägg av dig? Tolkar det som att du bara är en vanlig tråkig gnällspik som vet bäst oavsett vad det gäller...

Stampe skrev:
> Mattias L skrev:
> >
> > Mycket hata och ogilla... Men hur ofta händer
> det
> > egentligen? Är det nya eller gamla
> upplevelser?
> >
>
> KEPS-cup i Källbrink i "våras" kanske väcker vissa
> minnen Mattias? ; )
> Var det inte din son som fick se sig överkörd av
> elitåkarna? (själv skrek jag tillbaka efter ett
> tag att det inte går att köra ut i snön precis
> vart som hellst....)

Jajust det ja. Ta det här på rätt sätt Stampe. Seriöst så ids inte jag hålla på och älta sådant. Det är redan glömt. En gång på ett helt år. Hade det hänt fler gånger hade jag tagit åkaren åt sidan och pratat med honom. Frågade grabben om han kom ihåg det och det var glömt sedan länge.

Calle F: Min erfarenhet är att dom som håller på och ältar sånt här i all evighet utan vilja att glömma och som bara springer och surar över det faktiskt bara blir surare och bittrare. Your call...

Johan A skrev:
> =David skrev:
> -----
> > Varför är alla här egentligen?
>
> Jag är här pga dig...
>

Min lilla sockertopp! Du är för go!

Jag vill att forum ska vara en diktatur! =)
Ja, men det måste också finns tydliga regler som du godkänner innan du blir medlem så är det på många av dom forum som finns på nätet. Det framgår klart och tydligt att det är moderatorerna som bestämmer och vad som är tillåtet och vad som inte är det.

Det borde också vara indelat, då blir det lättare för moderatorerna att hålla reda på saker och ting. Ett par moderatorer för varje forum. Sedan så borde det finns en funktion där du kan anmäla ett inlägg till moderatorerna och sedan får dom ta ett beslut om vad som ska göras.

Det finns många forum och jag är medlem på ett stort antal (http://forum.sweclockers.com/ http://www.webforum.nu/ för att nämna några). Där har du godkänt ett regelverk och om du inte följer det får det följder, eftersom alla vill skriva där och dessa regler inte är speciellt hårda (det handlar mest om påhopp på andra personer etc.). Men om en tråd spårar ut borde också moderatorerna kunna dela upp diskutionen. eller ta bort irrelevanta inlägg.

Dock verkar inte detta vara filosofin bakom HappyMTB, synd då bara att alla ä här, även om det bara är några få dom över 60 000 medlemmarna som skriver här.

Jag förstår inte hur det kan komma sig att alla som hänvisar till sweclockers forum är pajasar som med största säkerhet har en hel ananas uppkörd i röven. =)

Mattias L skrev:
> Calle F: Min erfarenhet är att dom som håller på
> och ältar sånt här i all evighet utan vilja att
> glömma och som bara springer och surar över det
> faktiskt bara blir surare och bittrare. Your
> call...

Ok. Jag har släppt tävlandet personligen p g a det som jag beskriver, men bryr mig inte så värst till vardags här hemma där jag gör som jag vill. Nu har jag ändå en del kontakt med folk som cyklar mest för att röra lite på sig och framför allt ha kul. Dom har dock ungefär samma åsikter som mig: den s k XC-"eliten" sätter agendan i klubbarna i för hög och egoistik grad. Klubbmässigt är det inget problem för mig, men detta tror jag gör gör att MTB:n i viss mån tappar potetiella utövare. MTB är INTE i första hand en tävlingsverksamhet, men när inte ens vissa klubbar med uttalad "happy"-profil kan leva upp till sina egna mål är nåt definitivt fel. Nu vet jag mycket väl hur svårt det är att hitta tränare, och andra supportmänniskor utan massor av svårdämpad tävlingsinstinkt, till MTB-klubbarna. Själv tror jag mycket på att de "nya" (fast inte är dom nåt nya egentligen...) MTB-varianterna kan locka människor till att hoja i terrängen mer, men där är det ju ännu svårare att få en organisation på verksamheterna då de flesta "friare" cyklisterna inte är i behov av nån "ledarko".

Själv harvar jag på här lokalt för att försöka få till en dual-bana i den gamla slalombacken (den räcker inte till four-cross imho)och en mycket teknisk men något tillrättalagd runda i här bergen. Det där gör jag inte i klubbform utan kommer försöka få till det inom nåt av kommunens ungdomsprojekt. När anläggningarna finns där kan man kanske starta upp nåt organiserat, men ärligt talat ser jag det mest som ett komplement till det övriga utbudet för våra turister. Starta MTB-klubb utan resurser gör bara självplågare...

:)

Mattias har väl svaret. Älta inte saker som har inträffat.
Sen har jag en regel själv som jag försöker hålla mig till i varje inlägg jag skriver:
Var aldrig gnällig.

Och är man missnöjd med hur det här forumet funkar så visst, hej då. Bygg ditt eget forum.
Själv trivs jag väldigt bra här med Calle F, Ville och Soulbrorsan, och hoppas att vi kommer att kunna fortsätta att gräla länge till.

=David skrev:
bla bla sweclockers forum

Jag har heller aldig fattat varför folk ska länka till ett urmakar-forum hela tiden?

urmakare.jpg

nä, nu ska jag uppfylla on topic kvoten för idag.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Happy har ett enormt underskott på aktiv moderering. Självklart bör moderatorer ingripa och stänga trådar, varna personer som uppvisar ett icke-önskvärt beteende osv.

Man kan ju alltid hävda att om man inte gillar happy så kan man gå härifrån. Men om man gör det missar man en viktig detalj: Det är fullt möjligt att gilla happy, men ändå vilja förbättra forumet. Jag har förstått att moderatorerna här inte har tid att sitta och fingranska varje tråd, men som moderator har man ändå ett visst ansvar att upprätthålla ordningen.

Dessutom, eftersom modereringen på happy i stort sett är obefintlig så borde det inte krävas jättemycket arbete för att förbättra det värsta iallafall.

=David skriver att:

"Jag förstår inte hur det kan komma sig att alla som hänvisar till sweclockers forum är pajasar som med största säkerhet har en hel ananas uppkörd i röven."

Det han hänvisar till är en tidigare diskussion med mig där jag tog upp swecklockers som exempel på ett forum där modereringen är välfungerande, och han tappade humöret och kallade mig pajas eftersom mina argument var överlägsna hans i sak.

För övrigt är jag inte förvånad att just =David skrev det jag citerat ovan, och jag skulle vilja ta det som ett exempel på en sak som borde vara en självklarhet för moderatorerna att reagera på.

Ämnet om moderering o dyl. har avhandlats i tidigare trådar, jag vill bara informera Trevliga Rulle om att det här är ett synnerligen infekterat ämne och synen här på forumet i huvudsak är råkonservativ vad gäller förändringar. Det betyder att om du framhärdar så blir du impopulär, men jag tycker iaf att du har helt rätt.

MVH /Henrik

Trevliga Rulle skrev:
> Såhär presenteras detta forum:
>
> "Välkommen till sveriges trevligaste
> mountainbikeforum!
>
> Forumet: Forumet och framför allt foruminnevånarna
> är det som är happymtb.

Vad av ovanstående är det du inte förstår? Forumet blir vad forum-användarna gör det till. Om alla gnäller blir det ett gnäll-forum (som i den här tråden), om alla pratar cykling blir det ett cykelforum.

> "Hög och trivsam nivå"
>
> Ja allt är ju relativt.

Läs meningen jag skrev ovan en gång till. Nivån blir den som användarna håller sig till.

> Är samtliga moderatorer här förlamade eller bara
> ointresserade av vad som håller på att hända?
>
> Tragiskt!

Varför envisas alla med att hävda att det är moderatorernas fel att det är kaos i ett forum? Som sagt, forumet blir vad forum-användarna gör det till. Om du tycker att en användare missköter sig, varför inte ta en diskussion själv med den personen och berätta vad du tycker och varför?

Eftersom jag vill att det här ska vara ett cykelforum kommer här en bild på Cotic:s titan-ram.
01.jpg

TommyE:
Äntligen börjar den här tråden bli litet intressant! Snälla, berätta om Campagnolo-bromsarna på cykeln på bilderna du la upp!

DK skrev:
> Det finns många forum och jag är medlem på ett
> stort antal (http://forum.sweclockers.com/
> http://www.webforum.nu för att nämna några). Där
> har du godkänt ett regelverk och om du inte följer
> det får det följder, eftersom alla vill skriva där
> och dessa regler inte är speciellt hårda (det
> handlar mest om påhopp på andra personer etc.).
> Men om en tråd spårar ut borde också moderatorerna
> kunna dela upp diskutionen. eller ta bort
> irrelevanta inlägg.

Jag är egentligen bara medlem på ett forum till, http://www.freeride.nu Det är uppdelat i en hel hög med kategorier, där finns ett gäng moderatorer som slår ner på minsta felsteg som nån stackars användare gör, det stängs trådar till höger och vänster, osv, osv. Är nivån högre där? Nix. Finns där mer givande diskussioner? Nepp. Är det mindre pajkastning? Nej. Färre urspårningar? Definitivt inte.

Vilket av de två forumen tror du jag läser mest på?

Haxx har dom allra bästa argumenten på hela forumet. Jag måste hänga upp mina kläder, skölja av hojjen och skotta bort snön ur hallen nu Haxx. Vi får leka en annan dag. God natt.

Tillbaka
Topp