[OT] Vilken laddbar bil ska jag ersätta xc70 med?
10-20mil en kväll är väl helt normalt. Har man möte i GBG kör man upp på morgonen och hem på kvällen 2x30mil. Då är jag ändå skåning van vid korta avstånd. Jag vet inte riktigt i vilken värld 15mil är en lång körsträcka
Hade jag kört 2x30 mil dagligen + 10-20 mil per kväll hade jag garanterat köpt en elbil (jag har redan en elbil, men i år används den mest till långa semesterresor och in till kontoret en gång varannan vecka pga Corona). I de flestas värld är nog 15 mil en lång sträcka dagligen. Men om man snurrar kring 80 mil dagligen som dig så skulle du ju spara väldigt mycket soppapengar på elbil, förutsatt att du kan ladda hemma. Ni skåningar verkar ha konstiga definitioner av korta avstånd, skulle jag haft ett möte 30 mil bort dagligen som jag var tvungen att köra bil till hade jag bytt jobb. 10-20 mil per kväll låter också helt absurt. Bara det är kring 5500 mil per år. Lägg till dina vanliga 60 mils turer på vardagar så är du uppe i vad 16000 mil per år? Hade jag kört så mycket med en bensin/diesel hade jag sån klimatångest att jag bytt jobb enbart pga det...