(OT) Visa din elräkning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
(OT) Visa din elräkning
Jag har noterat att rörligt pris med timmätning inte är detsamma som timdebitering (iaf med E-on). För de som börjar flytta på när de förbrukar mer/mindre el av kostnadsskäl kan det vara bra att kolla upp, och se till att man verkligen köper till timpris. (Jag trodde jag gjorde det, men tji det var fel.)

"Detta är det raka medelvärdet av spotpriset för alla timmar i månaden."

(OT) Visa din elräkning
Säga vad man vill, men "Svenska hushåll kan inte värmas med pratkvarnar" det är fan humor?

(OT) Visa din elräkning
Lägenhet på ca 100 kvm i elområde 2 (tror jag).
Elräkningen för kvartal 4 2021 är på drygt 1200 kr.
Om jag läser rätt 100% högre än för samma period 2020.

Så trots den stora ökningen i procent får jag väl vara tyst
och tänka att jag via skatten bidrar lite till dom som har det sämre/värre.

/Fedde

(OT) Visa din elräkning
Se3, rörligt elpris, kedjehus 130 kvadrat, luftvärmepump samt braskamin och nya oljeelement, ingen värme påslagen på övervåningen, blir varmt ändå. cirka 1600 kwh,samma förra december. Förra året, 2500:- i år 5200:-

(OT) Visa din elräkning
Se3, rörligt elpris, kedjehus 130 kvadrat, luftvärmepump samt braskamin och nya oljeelement, ingen värme påslagen på övervåningen, blir varmt ändå. cirka 1600 kwh,samma förra december. Förra året, 2500:- i år 5200:-
Du får brassa på lite till då i januari och februari så att du kommer över 2000 kWh/månad och därmed får tillbaka 2000 kr/månad.

(OT) Visa din elräkning
Du får brassa på lite till då i januari och februari så att du kommer över 2000 kWh/månad och därmed får tillbaka 2000 kr/månad.
En av spekulationerna jag sett förutspår ganska givmilda allmosor även långt ner i förbrukning men att maxbeloppet gäller över 2000kWh.
Ska bli intressant att se om man får tillbaka mer än man betalat.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp