På vilka stigar får man cykla på Järvafältet?

så har jag förstått det hela, ingen cykling på stigar inom hansta resarvatet
Det stämmer, i Hanstareservatet är det bara tillåtet med cykling på vägar och anlagda cykelleder vilket är i linje med övriga reservat i Stockholms kommun. Läser man reservatsföreskrifterna för Östra och Västra (stor bokstav för det är delar av namnet, inte väderstrecken) Järvareservaten som ligger direkt norr om Hansta fast utanför Stockholms kommungräns, så framgår det att där får man cykla på stigarna så bor man i trakten så är det bara att trampa grusväg några minuter till om stigar är mer lockande.

Har det någonsin jobbats med att anlägga mer "riktiga" MTB-stigar på Järvafältet mellan Barkarbystaden och Sollentuna?

Finns ju väldigt bra ställen att cykla på men många sektioner är ju totalt kvaddade av cyklister.

Har det någonsin jobbats med att anlägga mer "riktiga" MTB-stigar på Järvafältet mellan Barkarbystaden och Sollentuna?

Finns ju väldigt bra ställen att cykla på men många sektioner är ju totalt kvaddade av cyklister.

Har försökt att ta lite ansvar och fixa till några av de ställen som jag vet ser förjävliga ut, men ensam är inte stark.
Några blöta ställen så spåriga efter vintercykling att jag bara väntar på att det kommer braka lös ett mindre krig från icke-cyklister.

Har man lite tid och möjlighet så kan det vara bra att ta en dag eller som i mitt fall några kvällar för att snygga till några av de områden som ser mest illa ut.

Har försökt att ta lite ansvar och fixa till några av de ställen som jag vet ser förjävliga ut, men ensam är inte stark.
Några blöta ställen så spåriga efter vintercykling att jag bara väntar på att det kommer braka lös ett mindre krig från icke-cyklister.

Har man lite tid och möjlighet så kan det vara bra att ta en dag eller som i mitt fall några kvällar för att snygga till några av de områden som ser mest illa ut.
Jag skulle absolut vara intresserad av att se på hur det skulle gå att organisera lite ifyllnad av de värsta hålen. Känns som att det finns några platser, speciellt nära Väsby Gård som akut behöver fyllas i.

Tillbaka
Topp