Panaracer Gravel King eller Maxxis Re-Fuse?

DarthVidar

Aktiv medlem
Hej!

Som frågan lyder! Vilket däck är att föredra till pendling, lite avslappnat vägåka och genväg över nån grusväg?

Är det någon skillnad vad gäller att kränga på däcken (är något av dem lättare eller svårare)?

Jag kommer köra med 28 mm varianten, fetare får icke plats!

Det är sju år sedan jag provade Re-Fuse senast, dom kändes outslitliga i gummit, är det samma gummi nu kan dom nog vara lämpliga till pendling. Enda punkteringen jag fick var en snakebite, glasbitar stod dom emot. Slängdes innan jag lyckats slita ut dom pga tråkiga.

Spacekitty sa:
Det är sju år sedan jag provade Re-Fuse senast, dom kändes outslitliga i gummit, är det samma gummi nu kan dom nog vara lämpliga till pendling. Enda punkteringen jag fick var en snakebite, glasbitar stod dom emot. Slängdes innan jag lyckats slita ut dom pga tråkiga.

Då låter ju re-fuse lovande vad gäller punkaskydd iaf! Består det tråkiga i att de är tunga?

Har ett par Panaracer Gravelking i 38 på pendlaren, inte testat 28. De funkar bra, lätta att få tubeless för mig.

Inga punkteringar än men då har de bara gått lite i höst och nu lite i vår efter tjälen gick. Hoppas att vätskan i däcket tar stickpunkor.

Kör också Gravel King i 28. Väldigt trevliga däck, men mitt bakdäck har snart gjort sitt efter inte alltför många mil.

Upplevde dem som ovanligt svåra att kränga på, men de har gått ett år på rätt tuffa grusvägar utan punka, så det kan jag leva med.

Tillbaka
Topp