Paris - Roubaix 2011

zodah

Aktiv medlem
Paris - Roubaix 2011
Den kanske mest kända och mest prestigefyllda endagstävlingen, Paris - Roubaix, får här sin egen tråd.

Officiella sidan finns här: http://www.letour.fr/2011/PRX/COURSE/us/le_parcours.html Jag har länkat till rutten och där klickar man även lätt fram pavéavsnitten och startlistan.

Det ser ut att vara ungf samma gäng som plågade sig runt Flandern nu i helgen. P-R har ju inte några backar att tala om så Cancellaras makalösa kapacitet på slätan blir här ett ännu vassare vapen. Jag skulle säga att Cancellara är ännu högre favorit så här på förhand än han var på Flandern. Men han visade ju både tänderna och sin mänskliga sida så resten av klungan har fått upp vittringen. :-)
Rafflande är bara fönamnet.

Nu till det nästan lika viktiga. Vad dricker och äter man till detta fina lopp? Själv kommer jag avnjuta belgiska öl även denna söndag. Men maten då?

Paris - Roubaix 2011
Pommes, majjo och korv. Blandad belgisk ale avrundat med vin blir min meny.
Cancellara vinner. Eller Boonen. Eller... Jävlar vad spännande det kommer bli.

Paris - Roubaix 2011
Skall bli kul att följa, bara inte eurosport player laggar så förbannat.
Annars får jag väll ta fram min gamla inspelning från när Bäckstedt vinner.

Senast redigerad av en moderator:
Paris - Roubaix 2011
Efter att ha missat Flandern Runt tänkte jag fortsätta i samma banor med Paris Roubaix också. Jag tittar nog på någon obscure, betydelselös Premier League match på storbilds TV och äter en engelsk publunch då.

Paris - Roubaix 2011
Dessvärre (?) är jag i Italien och cyklar själv då och har därför programmerat digital-boxen på inspelning för att kunna njuta av denna VÄRLDSHÄNDELSE vid ett senare tillfälle.

Jag passar därför på tillfället att be alla att inte skriva vem som vinner i någon rubrik på ett ämne framöver... ;)

Om det blir någon svensk som vinner gör det dock inget, då är det ju en win-win-situation, man kan njuta desto mer.

Paris - Roubaix 2011
gsb skrev:
> Jag passar därför på tillfället att be alla
> att inte skriva vem som vinner i någon rubrik på
> ett ämne framöver... ;)

Och det kan du ju drömma om, kommer att bli stora STORA bokstäver...

Paris - Roubaix 2011
Misstänkte det, kommer därför att dissa Happy från lö kväll till jag hunnit se inspelningen (om nån nu skulle bry sig)

Paris - Roubaix 2011
Kom igen nu Chavanel, skit i trombonen. Ta några förningar och ställ av Cancellara på Velodromen.

Först ut ur Arenberg? Lätt, samma tips som förra året: Kevin van Impe

Först i mål? Chavanel

Paris - Roubaix 2011
72 skrev:
-------------------------------------------------------
> Kom igen nu Chavanel, skit i trombonen. Ta några
> förningar och ställ av Cancellara på
> Velodromen.
>
> Först ut ur Arenberg? Lätt, samma tips som
> förra året: Kevin van Impe
>
> Först i mål? Chavanel

Jag tycker Chavanel var värd segern i Flandern och han kan väl tacka Boonen för att han inte vann (och att valde fel sida i spurten). Har nog aldrig hejat på Boonen någonsin.

Paris - Roubaix 2011
Håller med. Men var är alla tvärsäkra tips. Vem vinner och vem försvinner? Vem är först in i Arenberg och vem är först ut? Vem rycker på Carrefour I'Arbe? Kom igen nu!

Paris - Roubaix 2011
SuperApe skrev:
> Cancellara är inte bitter.
>
> http://www.proffsklungan.nu/805/cancellara-det-bli
> r-upp-till-andra-att-koera

En favorit i repris:
"I am happy and thats true... Finishing still 3... There being to meany people riding against me and not thinking for the win..."
F Cancellara twittrar efter målgång i Ninove i söndags

Paris - Roubaix 2011
Ser fram mot söndag, hoppas på spöregn så man kan sitta inne med gott samvete. Hoppas på cancellara eller Hushovd. Men när är det Gustav Larssons tur att ta steget fullt ut? Känns som PR skulle passa honom rätt bra. Hyffsat slätdrag.

Paris - Roubaix 2011
Den gamle hårdingen Roger De Vlaeminck har inte mycket till övers för dagens "bortskämda" cyklister, flera underhållande citat här: http://www.cyclingnews.com/news/de-vlaeminck-picks-cancellara-as-his-paris-roubaix-heir

Gazzetta also asked De Vlaeminck about Filippo Pozzato. He dismisses the Italian with some hard truths and blunt criticism about owning a Ferrari.

“Pozzato was a champion when he was young and had more class than Boonen. I don’t know his problem but he’s lost a lot of time. He should be able to easily win Paris-Roubaix. His problem is that he’s too good looking to be a rider.”

“A Ferrari is not the car for a rider, it’s for a footballer. The boss of Brooklyn (Giorgio Perfetti) gave me a Ferrari when I won Milan-San Remo but I couldn’t get my bike in the boot and had to take the saddle off, which I then forgot at home. I sold it after a year.”

:-)

Paris - Roubaix 2011
bigmollo skrev:
> Pommes, majjo och korv. Blandad belgisk ale
> avrundat med vin blir min meny.
> Cancellara vinner. Eller Boonen. Eller... Jävlar
> vad spännande det kommer bli.

Belgiskt under en fransk tävling? Skandal!

Paris - Roubaix 2011
Mesigt att bara tippa vinnaren, här kommer topp-3:
Leif Hoste
Chavanel
Hushovd

Har lite baguette över, rostar nog den och äter med fransk ost. Vin på eftermiddagen? Nja...

Paris - Roubaix 2011
Vinnare blir Flecha. Han kommer se sig om för andra gången i karriären och inte dra med sig ngn spurtare i finalen.
2:a Chavanel
3:a Cancellara

Paris - Roubaix 2011
Visst vore det kul med nåt annat. Tex om Hincapie äntligen kunde vinna. Eller Ballan. Hoho, vilket liv det skulle bli. Eller Cavendish! Men så blir det inte.

Mitt femörestipp lyder
1. Cancellara
2. Chavanel
3. Boonen

Paris - Roubaix 2011
Kränkande

Screenshot2011-04-10at8.56.34.png ht=286

Paris - Roubaix 2011
Läste att Ecclestone tyckte att de skulle införa vattning av formel-1-banorna för att få intressantare lopp. Kanske något att införa på PR också? Fast jag misstänker att cyklisterna är rätt glada om det är torrt - de där stenmorasen verkar otrevliga nog utan vatten och lera.

Paris - Roubaix 2011
Meh! Precis när jag hade satt in en hundring hos Betsafe så gick väl starten eller nåt, så då försvann plötsligt möjligheten att spela på Paris-Roubaix. Vad ska jag göra med den hundringen nu då?

Paris - Roubaix 2011
zeltner skrev:
> Jag har hört talas om att det arrangeras en
> forumträff i samband med PR, var det endast
> förra året, eller är det något idag?
>
> /D

Jag och Patrik styrde upp en YardSale och visade PR samtidigt förra året. Denna helgen jobbar jag till fyra så jag får bara se målgången om de inte är allt för snabba idag.

Paris - Roubaix 2011
Jag blir faan vansinnig om dom där brudarna ska hålla på med sin stånk o stöntennis i flera timmar nu...

Paris - Roubaix 2011
Ett av de mindre stallen, "Någonting Soyasin" uttalas det....Kör på cross?!
Edit: Skil Shimano verkar också göra det, eller är det bara gaffeln de bytt för att tillåta bredare däck....

Senast redigerad av en moderator:
Paris - Roubaix 2011
jansson99 skrev:
> Har ni som streamar Eurosport till datorn sprakigt
> ljud? Det har jag!

Ljudet är inte det bästa men jag har iaf bild idag.

Tillbaka
Topp