PBP 2015

PBP 2015
En av tidningen Tours redaktörer cyklade PBP på den här cykeln
tour_pbb_2015-jpg.576206

Bilden kommer från e-tidningen Tour 10/2015.
Men om ngn skulle vilja läsa artikeln går det fortf att köpa gamla Tour som eTidning här
Scrolla ned till "Einzelheftkauf"

/Håkan

Senast ändrad:
PBP 2015
Kom han i mål? Hade han kul? Gick det fort? Funkade grejerna?

Så vitt jag vet finns det gott om svenska randonneurer som använder kolfibercykel och i förekommande fall även har lite packning med...

PBP 2015
mmmrrrr skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag är mer intresserad av Tourtestet för de där
> Elliptigos. Vad får de för betyg på styvhet?

Lär ha varit ett styvt jobb att ta sig igenom PBP på dom i alla fall.

PBP 2015
ohellstrom skrev:
-------------------------------------------------------
> Kom han i mål?

Ja, på strax över 62 timmar

> Hade han kul? Gick det fort?

I texten skriver han att han "sparade" 2-3 timmar pga alla aeroanpassningar (alltså inte enbart pga hjulen)
Men han skriver att han inte använde de "sparade" timmarna för att få en snabbare tid utan till mera sömn. Han sov sammanlagt 7 timmar under PBP.

> Funkade grejerna?

Han skriver lyriskt om sin utrustning, inte endast ram + hjul utan även Brooks-sadeln, effektmätaren och DA Di2 med xtra växlingsknappar.
Men han använde inte en StVZO-lampa utan en Lupine Piko och även en Lupine-baklampa (med bromsljusfunktion!).

Det finns en större PBP-artikel i tyska Tour 10/2015 med fler exempel på PBP-cyklar och inte minst PBP-cyklister.
För den som inte vill köpa papperstidningen finns även den som digital e-tidning
http://digital.tour-magazin.de/

/Håkan

PBP 2015
Filmen har jag inte hunnit att titta på ännu. Men medaljen jag fick var ju bling, fetaste och tyngsta jag sett, men det kanske är för att matcha distansen?

Jo, planerna börjar så smått att ta form för säsongen, någon längre runda lär det väl bli.

MVH
Magnus

PBP 2015
tropfrog sa:
Filmen har jag inte hunnit att titta på ännu. Men medaljen jag fick var ju bling, fetaste och tyngsta jag sett, men det kanske är för att matcha distansen?

Jo, planerna börjar så smått att ta form för säsongen, någon längre runda lär det väl bli.

MVH
Magnus

Ja det var värst klumpen. Ska man sätta upp den på väggen i någon slags tavla får man nog ha ordentliga expanderbultar :)
Filmen sparar jag till helgen.

Tillbaka
Topp