PBP 2023

PBP 2023
IMG_6600.jpeg

PBP 2023
Kort fråga: är det någon som ska lämna dropbag kl 12-14 och kan ta med min från där starten går? Jag har dåligt med transportmöjligheter på liggcykeln…

PBP 2023
Jag har långt ifrån en heltäckande bild av vilka svenska randonneurer som har startat eller ska starta men ser att förutom Sture "NotReallyGunde" Svahn har bl a Benjamin Hell passerat Mortagne-Au-Perche, 12 mil, på sin liggcykel med snittet 28.5 km/t. Några andra är Morgan Einarsson 22,5; Anders Blyckert, 23.9,; Åke Haraldsson 30.2 och Per Andersson 32.30 (3t 41m). Per har även fått sin första stämpel, i Villanais-La- Juhel,, 21 mil. Han kom dit 22.16 med snittet 32.48 efter totalt 6t 15m.

Senast ändrad:
PBP 2023
Någon som har koll på vilka snabbåkare som är med och i vilka grupper de startat?

Noterar att Baloh startade i grupp B och passerade Titeniac på 10.21 med drygt 34 km/h i snitt.

PBP 2023
Någon som har koll på vilka snabbåkare som är med och i vilka grupper de startat?

Noterar att Baloh startade i grupp B och passerade Titeniac på 10.21 med drygt 34 km/h i snitt.
Den ende utöver Baloh jag känner till och hoppades skulle vara snabb är BjörnLenhardt. 2015 lekte han katt och råtta med snabbgruppen på egen hand, utan egen service vid kontrollerna och kom slutligen först. Nu har han ett snitt på 25 till tredje kontrollen i Fougeres. 25/30/22 mellan varje. Något är fel och kan väl bli bättre men det blir inte någon tätstrid för honom.

PBP 2023
Vilka svenskar tar sig fram snabbast?

De snabbaste hittills, som jag har identifierat, är Patrik Svensson och Joakim Regeheim. De stämplade med fem minuters mellanrun i Loudeac, 435 km efter runt 14.50 i tid, dvs 29,3 km/t.

Sverigetempot-veteranen Krister Jönsson startade samtidigt med Svensson och Regeheim och höll samma tempo som dem de första 12 milen. Han har ännu inte stämplat i Loudeac.

Per Andersson som har gjort många snabba långlopp de senaste tre fyra åren nådde Loudeac efter 15.05. Han startade en kvart före de tre ovan.

Senast ändrad:
PBP 2023
Vilka svenskar tar sig fram snabbast?

De snabbaste hittills, som jag har identifierat, är Patrik Svensson och Joakim Regeheim. De stämplade med fem minuters mellanrun i Loudeac, 435 km efter runt 14.50 i tid, dvs 29,3 km/t.

Sverigetempot-veteranen Krister Jönsson startade samtidigt med Svensson och Regeheim och höll samma tempo som dem de första 12 milen. Han har ännu inte stämplat i Loudeac.

Per Andersson som har gjort många snabba långlopp de senaste tre fyra åren nådde Loudeac efter 15.05. Han startade en kvart före de tre ovan.

Jag sätter nog snart upp en idolplansch på Per Andersson här hemma ? heja!

Som ny i svängen fattade jag inte riktigt det under vissa delar av UTU förra året att jag cyklade med en blivande legendar (tills jag knäcktes), men nu vet jag. ? (Per drog i stort sett klungan konstant)

Både äldst (? åtminstone bland de äldre) och urstark, enorm respekt.

Senast ändrad:
PBP 2023
Jag sätter nog snart upp en idolplansch på Per Andersson här hemma ? heja!

Som ny i svängen fattade jag inte riktigt det under vissa delar av UTU förra året att jag cyklade med en blivande legendar (tills jag knäcktes), men nu vet jag. ? (Per drog i stort sett klungan konstant)

Både äldst (? åtminstone bland de äldre) och urstark, enorm respekt.
Han har inte cyklat speciellt länge så han är rätt mycket av en doldis.

Senast ändrad:
PBP 2023
Går ju alltid att addera filtrering så man enbart ser de dottar man är intresserad av.
Då försöker jag med det här ?:
En tracker är många gånger dyrare än chip att skaffa, transportera till arrangören (om PBP inte skulle äga sändarna själva, en sak som är jämförelsevis skrymmande och ska användas några dagar vart fjärde år) och dela ut till deltagarna. Och plocka in igen osv.

PBP 2023
Då försöker jag med det här ?:
En tracker är många gånger dyrare än chip att skaffa, transportera till arrangören (om PBP inte skulle äga sändarna själva, en sak som är jämförelsevis skrymmande och ska användas några dagar vart fjärde år) och dela ut till deltagarna. Och plocka in igen osv.
Ett argument jag köper fullt ut ??

Tillbaka
Topp