Pendla i svarta kläder
Jag höll på att köra på en cyklist i S:t Lars park i Lund idag, tror jag. Skolor dit nästan alla åker bil och plötsligt ser jag en svartklädd (eventuellt en Rapha-klädd) cyklist i min backspegel efter att jag hade svängt ut/ höger på en lite större genomfartsled. Självfallet skall jag som bilist uppmärksamma allt i min omgivning men en relevant fråga är vad jag som cyklist kan göra för att synas. Ja, jag brukar cykla med min dotter men fem km, minusgrader och födelsedagsfirande...
Raphas nya kollektion och filmer slår ett slag för det svarta och mörka - men hur bra är det att pendla i sådana färgställningar (om det nu ens är en färg?). Jag köpte några färgglada brevet-jersey på rean, även en synnerligen gräll rosa-orange väst, för att skydda mig själv i samband med pendling men även för fina rundor när rapsen blommar eller när som helst. Ett antal bekanta har blivit påkörda av bilar och det är tragiskt för alla inblandade, en trebarnsmamma avled.
Raphas nya kollektion och filmer slår ett slag för det svarta och mörka - men hur bra är det att pendla i sådana färgställningar (om det nu ens är en färg?). Jag köpte några färgglada brevet-jersey på rean, även en synnerligen gräll rosa-orange väst, för att skydda mig själv i samband med pendling men även för fina rundor när rapsen blommar eller när som helst. Ett antal bekanta har blivit påkörda av bilar och det är tragiskt för alla inblandade, en trebarnsmamma avled.