Pendla med dirtbike

• Trådstartare Trådstartare omp
  • Start datum Start datum

omp

Medlem
Pendla med dirtbike
Då jag inte kör med fincyklar på vintern plockade jag fram min gamla kona fire mountain för att pendla med. Igår lyckades jag dock knäcka av öglan som hjulet och växelörat sitter i. Vet inte hur jag lyckades, det small till i första backen. Så ramen är paj...
Jag har funderat på att köpa en ny ram, men har kommit fram till att det blir billigare (nästan) och smidigare att köpa en ny, billig cykel.

Så nu till frågan: Tror ni att det skulle gå bra att pendla (totalt ~8km varje dag 4 dagar i veckan) med en dirtbike? Typ Specialized p2
Skulle dessutom vara kul att få en rolig lekcykel till sommaren :P

Pendla med dirtbike
Allt går men det kanske inte är så kul ...
Tror du kommer sakna att kunna sitta ner och trampa någon km iaf och P2:an är väl ganska låg?
Utväxlingen är väl också för krypfart?
Skärmar är trevligt på vardagscykeln och då blir det nog en halvdan lösning?
Men om du tycker det blir för drygt att pendla med den har du å andra sidan en anledning att köpa en cykel till ;).

Pendla med dirtbike
Jag brukar köra xc på min dirt hoj så du borde kunna pendla på den. Har en 450mm stolpe med sadel som jag byter till när det är dags att rejsa i skogen.

Pendla med dirtbike
de borde väl gå att sätta dit en lite längre sadelstolpe så du sitter någorlunda normalt iaf om du nu ska ha en sån till pendling?

Pendla med dirtbike
Jag pendlar på en dirthoj men det tar högst 7 minuter att cykla den sträckan. Mer än ett par kilometer och du kommer vilja ha en större cykel. Högsadel och skärmar på en dirt blir fel. Det bara blir det.

edit: jaha, 4km enkel väg? Jamen det är väl som för mig då. Men jag får se hur kul det blir med en dirt i snöslabbet. Jag kanske drister mig till att promenera..

/M

Senast ändrad:
Pendla med dirtbike
När lusten faller på brukar jag pendla med min oväxlade döörthoj. Har 10km enkel resa. Det är grymt kul på många sätt, men det finns några stora men.. Jag kan inte höja sadelstolpen särskilt mycket vilket gör att även om jag kan sitta någorlunda är det jobbigt för knäna. Då får jag ställa sig upp och trampa vilket är helt ok så länge jag inte har för tungt i ryggsäcken. Tre, fyra dagar brukar jag palla med i stöten, sedan blir det roligare med en annan cykel.

Tillbaka
Topp