Pendla till jobb (nybörjare)

Tack snälla för alla svar. Och dessutom så varierande! Jag är som sagt ingen erfaren cyklist direkt, men det skulle jag vilja ändra på. Japp har 30Kg+ övervikt men det lär jag inte ha efter ett par 5-6mil 2-3ggr i veckan.

Har funderat på en lättare cykel än min 18kg tunga Crescent. Vågar mig knappt på en racercykel med cykeldress då allt överblivet fett lär hamna på ställen där dej tidigare ej befunnit sig på ??.

Jag får väl se till och fetta in kedjan och sänka styret och hålla ut några mil till!
Ni kanske kan rekommendera en bra instegscykel runt 10,000?

tavk ?
Du har valt helt rätt sport, få sporter är mera skonsamma än cykling så länge som man inte kraschar åtminstone. Att cykling är skonsamt betyder dock inte att det inte kan vara hårt... ;-) det bestämmer du själv.

Lycka till

( kul filmsnutt från UK Cycling Marketing Board kampanj, #bikeisbest )

"There's a better tool for the job" = Köp en roligare pendlingscykel än 18kgs Cresent, byt cykel innan den åldras och blir strulig, skaffa flera olika cyklar för årstid och behov! - Mer cykling helt enkelt

"Switching to cycling for short journeys means skipping queues and enjoying your own personal space. Bike is best for you, your community and the environment."

Har du klarat det på 59 så har du ju uppenbarligen rätt bra kondition ändå :)
Jag ligger mellan 50-60 minuter på 24km. Tycker det är rätt stor skillnad på att snitta 24km/h och att snitta 28-29. Det senare skulle jag inte palla 5 dagar i sträck.
Tja, har endast cyklat 2ggr till jobb. Det tog mig 1h5min (29km) verkligen älskar cykelskor!

Tillbaka
Topp